Cercador de catàleg de serveis

Catàleg de serveis

Assistent
Catàleg de serveis
Trobareu informació dels recursos del Catàleg vigent
IA
Accedeix

Eines tecnològiques per als serveis socials bàsics: TASSAD i DS-DIBA

CODI 446774
Recurs en terminiEn termini
S'ofereixen les següents eines tecnològiques de suport als equips professionals dels serveis socials bàsics:

1. Eines de gestió del copagament dels serveis d'atenció domiciliària (TASSAD)
Es posa a disposició dels ens locals eines jurídiques, informàtiques i de suport tècnic per la seva voluntat d'aplicar el copagament a les persones usuàries del SAD i/o teleassistència. Es pren com a referència el model elaborat per la Diputació de Barcelona basat en els principis d'equitat, progressivitat i corresponsabilitat.
Els objectius d'aquesta línia de suport són:
- Capacitar els ens locals en la implementació del model de copagament d'aquests serveis.
- Oferir l'aplicació corporativa en xarxa TASSAD específica per facilitar-ne el càlcul i la gestió.
- Oferir el model de marc normatiu regulador del preu públic de la Diputació de Barcelona (Ordenança Fiscal).

2. Eina de valoració del risc social per als serveis socials bàsics (DS-DIBA)
Es tracta d'una eina psicomètrica destinada als equips professionals de treball i educació social, que dona suport al procés de diagnosi social, tot valorant el risc social de les unitats de convivència ateses pels serveis socials bàsics. Per a l'ús de l'eina es dona accés a l'aplicació corporativa DS-DIBA web a les persones autoritzades per l'ens local. També s'acompanya de capacitació i assessorament a les persones usuàries, si ho requereix l'ens local.

Aquestes dues eines són un servei de prestació continuada que està subjecte a les especificacions determinades en els respectius documents:
TASSAD: www.diba.cat/en/web/benestar/eines-de-gestio-del-copagament-tassad
DS-DIBA: www.diba.cat/en/web/benestar/ds-diba.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
picto ajuntament
Destinataris

Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis

picto Recurs tècnic
Tipologia

Recurs tècnic
Desenvolupament i manteniment d'eines informàtiques

picto calendari
Període de sol·licitud i vigència
2024Finalitzat
2025Finalitzat
202604/11/2025 - 31/12/2026
2027Pendent
picto document
Procediment de concessió

Concessió directa amb concurrència


Requisits de concessió

L'ens local ha d'informar en el formulari de dades tècniques adjunt a la sol·licitud una persona professional referent, com a mínim, que en les seves tasques es contempli la gestió de l'eina sol·licitada.

Termini màxim de resolució

Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud.

Condicions de concertació

Documentació que s'ha d'annexar:
Dades tècniques C1-446774-26, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-446774-26

Nombre màxim de sol·licituds:
Dues per ens. En cas de voler les dues eines TASSAD i DS- DIBA, s'han de presentar dues sol·licituds.

Altres condicions:
- Tant el TASSAD com la DS-Diba són subrecursos de prestació continuada. Per tant, si l'ens local ja té aprovada l'assistència, no cal que es torni a presentar la sol·licitud.
- La valoració i gestió de les sol·licituds serà diferenciada per cada subrecurs d'acord amb l'aplicació dels criteris i requisits establerts i dels recursos disponibles.

Altres condicions d'execució i justificació:
- La prestació del recurs abastarà el període pluriennal que es concreti en el moment de l'aprovació de l'assistència.
- La renúncia a qualsevol suport d'aquest recurs pot comportar la denegació de la sol·licitud de la mateixa tipologia en la convocatòria immediatament posterior.


Compromisos de qualitat

Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.

En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.


Normativa

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2026.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de serveis socials; Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència; Decret 142/2010, d'11 d'octubre, pel qual s'aprova la Cartera de Serveis Socials.

Objectius

Ciutats i comunitats sostenibles
  • 11. Ciutats i comunitats sostenibles
Reduir les desigualtats i promoure la cohesió entre persones i territorisPromoure polítiques i institucions locals eficaces, innovadores i cocreadores de valor públic
  • 6. Reduir les desigualtats i promoure la cohesió entre persones i territoris
  • 10. Promoure polítiques i institucions locals eficaces, innovadores i cocreadores de valor públic
Assistent
Catàleg de serveis
Trobareu informació dels recursos del Catàleg vigent
IA
Accedeix

Convocatòria / Línia de suport

Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2026

Accedeix a la tramitació

Fitxa de recurs

Descarrega

La teva carpeta

La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

Segell AENOR
Unitat prestadora
Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics
Si voleu fer alguna consulta sobre el recurs, contacteu-nos