Fitxa del recurs
Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Sostenibilitat social

Eines tecnològiques de suport per als serveis socials bàsics: TASSAD i DS-DIBA
S'ofereixen als ens locals les següents eines tecnològiques de suport per als i les professionals dels serveis socials bàsics:
1. Eines de gestió del copagament dels serveis d'atenció domiciliària (TASSAD)
Es posa a disposició dels ens locals eines jurídiques, informàtiques i de suport tècnic per la seva voluntat d'aplicar el copagament a les persones usuàries del SAD i/o teleassistència. Es pren com a referència el model elaborat per la Diputació de Barcelona basat en els principis d'equitat, progressivitat i corresponsabilitat..
Els objectius del recurs són:
- Capacitar els ens locals en la implementació del model de copagament d'aquests serveis
- Oferir l'aplicació corporativa en xarxa TASSAD específica per facilitar-ne el càlcul i la gestió.
- Oferir el model de marc normatiu regulador del preu públic de la Diputació de Barcelona (Ordenança Fiscal)
2. Eina de valoració del risc social per als serveis socials bàsics (DS-DIBA).
Es tracta d'una eina tècnica per als i les professionals de treball i educació social, que dona suport al procés de diagnosi social, tot valorant el risc social de les unitats de convivència ateses pels serveis socials bàsics. Per l'ús de l'eina es dona accés a l'aplicació corporativa DS-DIBA web als i les professionals autoritzats/des per l'ens local. Si ho requereix l'ens local, s'acompanya de formació i assessorament per als i les usuaris/àries.
Aquestes dues eines són un servei de prestació continuada que està subjecte a les especificacions determinades en els respectius documents:
TASSAD: www.diba.cat/en/web/benestar/eines-de-gestio-del-copagament-tassad
DS-DIBA: www.diba.cat/en/web/benestar/ds-diba.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis
Requisits de concessió: |
---|
L'ens local ha d'haver informat en el formulari de dades tècniques adjunt a la sol·licitud de, com a mínim, una persona professional referent amb dedicació a la gestió de l'eina sol·licitada.
|
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-294973-25, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-294973-25 |
Nombre màxim de sol·licituds: | Dues per ens. En cas de voler Tassad i DS- DIBA, s'han de presentar dues sol·licituds. Aquest recurs tècnic no computa pel que fa a la limitació del nombre màxim de sol·licituds tècniques per servei. |
Altres condicions: | Tant el TASSAD com la DS-Diba són recursos de prestació continuada. Per tant, si l'ens local: - ja té aprovada l'assistència TASSAD, no cal que es torni a presentar la sol·licitud. - ja té aprovada l'assistència DS-DIBA, no cal que es torni a presentar la sol·licitud. |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: |
La prestació del recurs abastarà el període pluriennal que es concreti en el moment de l'aprovació de l'assistència. La renúncia a qualsevol tipologia d'aquest recurs pot contemplar la denegació de la sol·licitud de la mateixa tipologia en la convocatòria immediatament posterior. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de Serveis Socials; Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència; Decret 142/2010, d'11 d'octubre, pel qual s'aprova la Cartera de Serveis Socials


Canal: Portal de tramitació (PMT)

2025: 03/12/2024 a 31/12/2025
2026: Pendent
2027: Pendent

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics
Tel. 934 022 471
s.suportssb@diba.cat
Formulari de contacte
