Cercador de catàleg de serveis

Catàleg de serveis

Declaració d'accessibilitat

Introducció

La Diputació de Barcelona s'ha compromès a fer accessible el seu lloc web de conformitat amb el Reial Decret 1112/2018, de 7 de setembre, sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils del sector públic , pel qual es trasposa la Directiva (UE) 2016/2102 del Parlament Europeu i del Consell, de 26 d'octubre del 2016 .

Aquesta declaració d'accessibilitat s'aplica al lloc web https://catalegdeserveis-cercador.diba.cat , excloent-ne els continguts incrustats provinents d'altres dominis.

Situació de compliment

Aquest lloc web és parcialment conforme amb el Reial decret 1112/2018 a causa de la manca de conformitat dels aspectes que s'indiquen a continuació.

Contingut no accessible

El contingut que es recull a continuació no és accessible pels motius següents:

  1. Manca de conformitat amb Reial Decret 1112/2018

    1. Algunes imatges no estan etiquetades o tenen una alternativa textual genèrica [requisit número 9.1.1.1 de la norma UNE-EN 301549:2022 Contingut no textual].

    2. En alguna pàgina s'ha utilitzat el color com a únic mitjà visual per transmetre informació, indicar una acció, provocar una resposta o distingir un element visual [requisit número 9.1.4.1 de la norma UNE-EN 301549:2022 Ús del color].

    3. En alguna pàgina s'han pogut utilitzar imatges de text en lloc de text per transmetre informació [requisit número 9.1.4.5 de la norma UNE-EN 301549:2022 Imatges de text].

    4. En alguna pàgina, el contrast dels components d'interfície d'usuari i d'objectes gràfics podria no arribar al 3:1 amb els colors adjacents [requisit número 9.1.4.11 de la norma UNE-EN 301549:2022 Contrast no textual].

    5. En alguna pàgina no hi ha el mecanisme per ometre blocs de contingut que es repeteixen en diverses pàgines [requisit número 9.2.4.1 de la norma UNE-EN 301549:2022 Evitar blocs].

    6. Puntualment alguna pàgina podria no tenir identificat el títol de la pàgina [requisit número 9.2.4.2 de la norma UNE-EN 301549:2022 Titulat de pàgines].

    7. La ubicació del focus no és sempre visible quan es navega amb teclat [requisit número 9.2.4.7 de la norma UNE-EN 301549:2022 Focus visible].

    8. De manera puntual algunes etiquetes que acompanyen els controls no tenen el mateix nom [requisit número 9.2.5.3 de la norma UNE-EN 301549:2022 Inclusió de l'etiqueta al nom].

    9. En alguna pàgina els components d'interfície d'usuari com a elements de formulari, enllaços i components generats per script no segueixen l'estructura recomanada per les pautes d'accessibilitat [requisit número 9.4.1.2 de la norma UNE-EN 301549:2022 Nom, funció, valor ].

    10. La documentació del producte no enumera o explica totes les característiques d'accessibilitat disponibles [requisit número 12.1.1 de la norma UNE-EN 301549:2022 Característiques d'accessibilitat i compatibilitat].

    11. La documentació del producte pot no estar completament en formats accessibles [requisit número 12.1.2 de la norma UNE-EN 301549:2022 Documentació accessible].

    12. Els serveis de suport no proporcionen tota la informació de les característiques d'accessibilitat que s'inclouen a la documentació del producte [requisit número 12.2.2 de la norma UNE-EN 301549:2022 Informació de les característiques d'accessibilitat].

    13. Els serveis de suport no sempre es poden adaptar a les necessitats de comunicació dels usuaris amb discapacitat [requisit número 12.2.3 de la norma UNE-EN 301549:2022 Comunicació efectiva].

    14. Hi pot haver documentació subministrada pels serveis de suport que no estigui en un format accessible [requisit número 12.2.4 de la norma UNE-EN 301549:2022 Documentació accessible].

  2. Càrrega desproporcionada

    1. No s'aplica.

  3. El contingut no entra dins de l'àmbit de la legislació aplicable

    1. Poden existir fitxers d'ofimàtica en PDF i altres formats publicats abans del 20 de setembre de 2018 que no compleixin totalment tots els requisits d'accessibilitat. Encara que s'ha procurat que la majoria sí que ho compleixin.

    2. Hi pot haver continguts de tercers que no estiguin desenvolupats per la Diputació de Barcelona o que no estiguin sota el seu control, com ara arxius ofimàtics.

    3. Poden existir fitxers pregravats publicats abans del 20 de setembre de 2018 que no compleixin en la seva totalitat tots els requisits d'accessibilitat.

Preparació d'aquesta declaració d'accessibilitat

Aquesta declaració va ser preparada el dia 08/03/2024.

El mètode emprat per preparar la declaració ha estat una autoavaluació duta a terme per inSuit el dia 04/03/2024.

Última revisió de la declaració: 08/03/2024

Observacions i dades de contacte

Podeu realitzar comunicacions sobre requisits d'accessibilitat (article 10.2.a del RD 1112/2018) com ara:

  • Informar sobre qualsevol possible incompliment per part d'aquest lloc web.

  • Transmetre altres dificultats d'accés al contingut.

  • Formular qualsevol altra consulta o suggeriment de millora relativa a l'accessibilitat del lloc web.

Per a aquestes comunicacions teniu disponibles aquests canals de comunicació:

Acord a l'article 10.2.b del RD 1112/2018, també podeu presentar:

  • Una queixa relativa al compliment dels requisits del RD 1112/2018.

  • Una sol·licitud d'informació accessible relativa a:

    • Continguts que estan exclosos de l'àmbit d'aplicació del RD 1112/2018 segons el que estableix l'article 3, apartat 4.

    • Continguts que estan exempts del compliment dels requisits d'accessibilitat per imposar una càrrega desproporcionada.

A la Sol·licitud d'informació accessible, cal concretar, amb tota claredat, els fets, les raons i la petició que permetin constatar que es tracta d'una sol·licitud raonable i legítima.

Les sol·licituds d'informació accessible i queixes es poden presentar a través de FORMULARI QUEIXES , així com de la resta d'opcions recollides a la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Les comunicacions, les queixes i les sol·licituds d'informació accessibles seran rebudes i tractades per la Unitat Responsable d'Accessibilitat de la Diputació de Barcelona.

Procediment de reclamació

Si una vegada realitzada una sol·licitud d'informació accessible o queixa, aquesta ha estat desestimada, no s'estigués d'acord amb la decisió adoptada, o la resposta no complís els requisits que preveu l'article 12.5, la persona interessada pot iniciar una reclamació. Igualment es podrà iniciar una reclamació en cas que hagi transcorregut el termini de vint dies hàbils sense haver obtingut resposta.

La reclamació pot ser presentada a través de FORMULARI RECLAMACIONS , així com a la resta d'opcions recollides a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Les reclamacions seran rebudes i tractades per la Unitat Responsable d'Accessibilitat de la Diputació de Barcelona.