Fitxa del recurs
Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Administració local

Cartes i catàlegs de serveis
Es dona suport en la definició de cartes i catàlegs de serveis amb l'objectiu de contribuir a construir governs locals més transparents, així com fer possible els drets de la ciutadania a ser consultada sobre el seu grau de satisfacció amb els serveis locals i sobre les seves expectatives en la qualitat de la seva prestació. S'espera contribuir a la millora contínua de les organitzacions locals i donar compliment a la normativa de transparència.
El tipus d'assistència serà en format virtual i s'adaptarà a les necessitats de cada ens local, i pot incloure una de les opcions següents:
- Elaboració d'un màxim de dues cartes de serveis (d'un o de diversos àmbits)
- Suport en l'elaboració del Catàleg de serveis
- Altres actuacions amb objectius similars (a especificar per l'ens).
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis de fins a 75.000 habitants, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
- Existència d'un interlocutor operatiu clar a l'ens local: [15 punts]. - Existència d'un àmbit encarregat de liderar aquest projecte: [15 punts]. |
30 |
- Existència de portal de transparència AOC: [15 punts]. - Existència de perfil tècnic en transparència/organització/qualitat: [15 punts]. |
30 |
Haver participat en l'Estudi de retribucions municipals del personal dels ajuntaments de la província de Barcelona | 20 |
Existència de dades suficients relatives als serveis a la ciutadania que presta l'ens | 20 |
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 50. |
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-352364-25, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-352364-25 |
Altres condicions: | L'ens haurà de fer contacte mitjançant l'adreça electrònica s.saom@diba.cat, sempre abans de fer la petició del recurs. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 55 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 3 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 3 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya; Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; Llei 40/2015, de l'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; Llei 16/2015, de 21 de juliol, de simplificació de l'activitat administrativa de l'administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d'impuls de l'activitat econòmica.


Canal: Portal de tramitació (PMT)

2025: 03/12/2024 a 30/04/2025
2026: Pendent
2027: Pendent

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local
Tel. 934 049 400
gs.agovernl@diba.cat
Formulari de contacte
