Cercador de catàleg de serveis

Catàleg de serveis

Logo del XGL

Model de garantia d'ingressos i oficines de gestió de les prestacions econòmiques (OGPS)

CODI 34970
Recurs fora de terminiTermini tancat
Suport a la planificació i elaboració d'un nou model local de garantia d'ingressos i a la implantació d'oficines de gestió de les prestacions econòmiques (OGPS). Actuacions d'acompanyament adreçades a aquells ens locals que tenen l'objectiu d'avançar cap a noves polítiques i serveis que garanteixin l'accés a uns ingressos dignes i a la cobertura de necessitats bàsiques de tota la ciutadania i especialment d'aquells sectors més vulnerables.
Els ens locals poden optar per alguna de les actuacions següents:
- Canvi de model local de garantia d'ingressos: inclou l'anàlisi de la situació i acompanyament al canvi, la definició del catàleg i modalitats de prestacions i l'acompanyament a la redacció de la Ordenança de prestacions econòmiques de caràcter social.
- Definició dels processos i procediments relacionats amb les prestacions econòmiques de caràcter social i el seu desplegament mitjançant formació, adaptació del model de Manual de Processos i fitxes metodològiques.
- Acompanyament al disseny d'oficines de gestió de les prestacions (OGPS): inclou el disseny estratègic, la definició del model organitzatiu i de RRHH i l'anàlisi dels costos necessaris per a la implantació.
Per accedir al recurs s'ha de ser una àrea bàsica de serveis socials.
picto ajuntament
Destinataris

Ajuntaments de municipis de més de 10.000 habitants, consells comarcals, consorcis locals, mancomunitats

picto Recurs tècnic
Tipologia

Recurs tècnic
Redacció de plans, projectes i informes

picto calendari
Període de sol·licitud i vigència
2022Finalitzat
202328/12/2022 - 09/02/2023
picto document
Procediment de concessió

Concurrència competitiva


Criteris de valoració

Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 60.

- Existència d'antecedents i actuacions iniciades amb l'objectiu d'implementar un nou model local de garantia d'ingressos: [30 punts].
- Característiques dels recursos i dels equips de treball que aporta l'ens sol·licitant: [20 punts].
- Adequació de l'actuació sol·licitada al tipus d'actuacions previstes per aquest recurs: [10 punts].

Valoració en base a la informació aportada per l'ens en el document de dades tècniques que acompanya la sol·licitud.

- Municipis de 20.000 a 29.999 habitants [10 punts]
- Municipis de 30.000 a 49.999 habitants [20 punts]
- Municipis de 50.000 a 74.999 habitants [30 punts]
- Municipis de més de 75.000 habitants [40 punts]

En el cas del consells comarcals, s'aplicaran els mateixos criteris dels municipis sumant la població dels municipis que integren l'Àrea Bàsica de Serveis Socials comarcal.

Requisits de concessió

Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 60

Termini màxim de resolució

Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud.

Condicions de concertació

Documentació que s'ha d'annexar:
Dades tècniques C1-032-23, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/379305522/C1-032-23.pdf

Nombre màxim de sol·licituds:
Una entre els recursos tècnics del Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics excloent: Eina de valoració del risc social per als serveis socials bàsics DS-DIBA, Eines de gestió del copagament dels SSAD: TASSAD i Espais d'innovació en la prestació dels SSAD (la part dels espais).

Altres condicions:
Per accedir al recurs s'ha de ser una àrea bàsica de serveis socials.


Compromisos de qualitat

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.


Normativa

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2023
  • Llei 13/2006, del 27 de juliol, de prestacions socials de caràcter econòmic. Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de Serveis Socials; Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència; Decret 142/2010, d'11 d'octubre, pel qual s'aprova la Cartera de Serveis Socials 2010-2011 prorrogat per Llei 4/2017, del 28 de març, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2017

Objectius

Fi de la pobresaReducció de les desigualtatsCiutats i comunitats sostenibles
  • 1. Fi de la pobresa
  • 10. Reducció de les desigualtats
  • 11. Ciutats i comunitats sostenibles

Convocatòria / Línia de suport

Catàleg 2021-2023: Xarxa de Governs Locals 2023

Accedeix a la tramitació

Fitxa de recurs

Descarrega

La teva carpeta

La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

Segell AENOR
Unitat prestadora
Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics
Si voleu fer alguna consulta sobre el recurs, contacteu-nos
Formulari de contacte
Accedeix