Fitxa del recurs
Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Sostenibilitat social
Model de garantia d'ingressos i oficines de gestió de les prestacions econòmiques (OGPS)
Suport a la planificació i elaboració d'un nou model local de garantia d'ingressos i d'oficines de gestió de les prestacions econòmiques (OGPS). Actuacions d'acompanyament adreçades a aquells ens locals que tenen l'objectiu d'avançar cap a noves polítiques i serveis que garanteixin l'accés a uns ingressos dignes i a la cobertura de necessitats bàsiques de tota la ciutadania i especialment d'aquells sectors més vulnerables.
Les actuacions principals que s'inclouen són:
- Canvi de model local de garantia d'ingressos: inclou l'anàlisi de la situació i acompanyament al canvi, la definció del catàleg i modalitat de prestacions i l'anàlisi de millores en el reglament de prestacions econòmiques de caràcter socials.
- Reenginyeria dels processos i procediments relacionats amb les prestacions econòmiques de caràcter social i el seu desplegament mitjançant formació, manual i fitxes metodològiques.
- Acompanyament al disseny d'oficines de gestió de les prestacions (OGPS): Inclou l'anàlisi de la situació de partida, disseny funcional i espaial de l'OGPS, el disseny del model organitzatiu i de RRHH i l'anàlisi dels costos.
Per accedir al recurs s'ha de ser una àrea bàsica de serveis socials.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis de més de 10.000 habitants, consells comarcals, consorcis locals, mancomunitats
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
- Existència d'antecedents i actuacions iniciades amb l'objectiu d'implementar un nou model local de garantia d'ingressos: [30 punts]. - Característiques dels recursos i dels equips de treball que aporta l'ens sol·licitant: [20 punts]. - Adequació de l'actuació sol·licitada al tipus d'actuacions previstes per aquest recurs: [10 punts]. Valoració en base a la informació aportada per l'ens en el document de dades tècniques que acompanya la sol·licitud. |
60 |
- Municipis de 20.000 a 29.999 habitants [10 punts] - Municipis de 30.000 a 49.999 habitants [20 punts] - Municipis de 50.000 a 74.999 habitants [30 punts] - Municipis de més de 75.000 habitants [40 punts] En el cas del consells comarcals, s'aplicaran els mateixos criteris dels municipis sumant la població dels municipis que integren l'Àrea Bàsica de Serveis Socials comarcal. |
40 |
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 60. |
Requisits de concessió: |
---|
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 60 |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-030, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/359989361/C1-030-22.pdf |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una entre els recursos tècnics d'aquest centre gestor excloent: Eina de valoració del risc social per als serveis socials bàsics DS-DIBA, Eines de gestió del copagament dels SSAD: TASSAD i Espais d'innovació en la prestació dels SSAD. |
Altres condicions: | Per accedir al recurs s'ha de ser una àrea bàsica de serveis socials. |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2022
- Llei 13/2006, del 27 de juliol, de prestacions socials de caràcter econòmic. Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de Serveis Socials; Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència; Decret 142/2010, d'11 d'octubre, pel qual s'aprova la Cartera de Serveis Socials 2010-2011 prorrogat per Llei 4/2017, del 28 de març, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2017
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2023: Pendent
Procediment de concessió:
Concurrència competitiva
Unitat prestadora:
Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics
Tel. 934 022 471
s.suportssb@diba.cat
Formulari de contacte