Fitxa del recurs

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Sostenibilitat social

Model de garantia d'ingressos i oficines de gestió de les prestacions econòmiques (OGPS)

Suport a la planificació i elaboració d'un nou model local de garantia d'ingressos i d'oficines de gestió de les prestacions econòmiques (OGPS). Actuacions d'acompanyament adreçades a aquells ens locals que tenen l'objectiu d'avançar cap a noves polítiques i serveis que garanteixin l'accés a uns ingressos dignes i a la cobertura de necessitats bàsiques de tota la ciutadania i especialment d'aquells sectors més vulnerables.

Les actuacions principals que s'inclouen són:

- Canvi de model local de garantia d'ingressos: inclou l'anàlisi de la situació i acompanyament al canvi, la definció del catàleg i modalitat de prestacions i l'anàlisi de millores en el reglament de prestacions econòmiques de caràcter socials.
- Reenginyeria dels processos i procediments relacionats amb les prestacions econòmiques de caràcter social i el seu desplegament mitjançant formació, manual i fitxes metodològiques.
- Acompanyament al disseny d'oficines de gestió de les prestacions (OGPS): Inclou l'anàlisi de la situació de partida, disseny funcional i espaial de l'OGPS, el disseny del model organitzatiu i de RRHH i l'anàlisi dels costos.

Per accedir al recurs s'ha de ser una àrea bàsica de serveis socials.


Destinataris:
Ajuntaments de municipis de més de 10.000 habitants, consells comarcals, consorcis locals, mancomunitats

Criteris de valoració: Puntuació
Grau d'adequació i viabilitat tècnica
- Existència d'antecedents i actuacions iniciades amb l'objectiu d'implementar un nou model local de garantia d'ingressos: [30 punts].
- Característiques dels recursos i dels equips de treball que aporta l'ens sol·licitant: [20 punts].
- Adequació de l'actuació sol·licitada al tipus d'actuacions previstes per aquest recurs: [10 punts].

Valoració en base a la informació aportada per l'ens en el document de dades tècniques que acompanya la sol·licitud.
60
Nombre d'habitants de l'ens amb preferència als que tinguin major població
- Municipis de 20.000 a 29.999 habitants [10 punts]
- Municipis de 30.000 a 49.999 habitants [20 punts]
- Municipis de 50.000 a 74.999 habitants [30 punts]
- Municipis de més de 75.000 habitants [40 punts]

En el cas del consells comarcals, s'aplicaran els mateixos criteris dels municipis sumant la població dels municipis que integren l'Àrea Bàsica de Serveis Socials comarcal.
40
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 60.
Requisits de concessió:
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 60

Condicions de sol·licitud

Documentació que s'ha d'annexar: Dades tècniques C1-030, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/359989361/C1-030-22.pdf
Nombre màxim de sol·licituds: Una entre els recursos tècnics d'aquest centre gestor excloent: Eina de valoració del risc social per als serveis socials bàsics DS-DIBA, Eines de gestió del copagament dels SSAD: TASSAD i Espais d'innovació en la prestació dels SSAD.
Altres condicions: Per accedir al recurs s'ha de ser una àrea bàsica de serveis socials.

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

Normativa aplicable:

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2022
  • Llei 13/2006, del 27 de juliol, de prestacions socials de caràcter econòmic. Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de Serveis Socials; Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència; Decret 142/2010, d'11 d'octubre, pel qual s'aprova la Cartera de Serveis Socials 2010-2011 prorrogat per Llei 4/2017, del 28 de març, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2017
ODS
Afegeix a la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2021-2023: Xarxa de Governs Locals 2022
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2022: 05/01/2022 a 08/02/2022
2023: Pendent
Recurs tècnic Recurs tècnic
Redacció de plans, projectes i informes

Procediment de concessió:
Concurrència competitiva

Unitat prestadora:
Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics

Tel. 934 022 471
s.suportssb@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
34966