Cercador de catàleg de serveis

Catàleg de serveis

Logo del XGL

Model de garantia d'ingressos i oficines de gestió de les prestacions econòmiques (OGPS)

CODI 297349
Recurs fora de terminiTermini tancat
Suport a la planificació i elaboració d'un nou model local de garantia d'ingressos i a la implantació d'oficines de gestió de les prestacions econòmiques socials (OGPS). Actuacions d'acompanyament adreçades a aquells ens locals que tenen l'objectiu d'avançar cap a noves polítiques i serveis que garanteixin l'accés a uns ingressos dignes i a la cobertura de necessitats bàsiques de tota la ciutadania i especialment d'aquells sectors més vulnerables.

Els ens locals poden optar per alguna de les actuacions següents:
- Canvi de model local de garantia d'ingressos: inclou l'anàlisi de la situació i acompanyament a la redacció de la Ordenança, Reglament o Bases de les prestacions econòmiques de caràcter social.
- Acompanyament al disseny, definició i implementació d'oficines de gestió de les prestacions (OGPS): inclou el disseny estratègic, la definició del model organitzatiu, de RRHH i l'anàlisi dels costos necessaris per a la seva implantació, així com la definició dels processos i procediments relacionats amb les prestacions econòmiques de caràcter social.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2025, 2026 i 2027.
picto ajuntament
Destinataris

Ajuntaments de municipis de més de 10.000 habitants, consells comarcals, mancomunitats, consorcis

picto Recurs tècnic
Tipologia

Recurs tècnic
Redacció de plans, projectes i informes

picto calendari
Període de sol·licitud i vigència
202503/12/2024 - 31/01/2025
2026Pendent
2027Pendent
picto document
Procediment de concessió

Concurrència competitiva


Criteris de valoració

- L'ens disposa d'una oficina de prestacions econòmiques.
- L'ens fa una gestió de les prestacions econòmiques separada dels equips d'intervenció social.
-L'ens té una normativa jurídica de les prestacions econòmiques o estan en procés de canvi/ creació.
En cas de disposar dels 3 criteris: [40 punts]
En cas de disposar dels 2 criteris: [30 punts]
En cas de disposar dels 1 criteris: [10 punts]
Cap criteri: [0 punts].

- Existència d'una figura responsable del projecte: [20 punts]
- No existència d'una figura responsable del projecte: [0 punts].

- Municipis de més de 75.000 habitants: [20 punts]
- Municipis de 50.000 a 74.999 habitants: [15 punts]
- Municipis de 30.000 a 49.999 habitants: [10 punts]
- Municipis de 20.000 a 29.999 habitants: [5 punts]
- Municipis de menys de 20.000 habitants: [0 punts].
En el cas del consells comarcals, mancomunitats i consorcis s'apliquen els mateixos criteris dels municipis, sumant la població dels municipis que integren l'Àrea Bàsica de Serveis Socials comarcal, la Mancomunitat o el Consorci.

- 50 hores o més: [10 punts]
- Menys 50 hores: [0 punts].

- Demanda considerada com a prioritat 1 o l'ens local ha realitzat una sola sol·licitud de recurs tècnic del Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics: [10 punts]
- Demanda considerada com a prioritat 2: [5 punts]
- Demanda considerada com a prioritat 3: [0 punts]
(A la fitxa de sol·licitud es pot concretar la priorització en cas de demanar més d'un recurs tècnic del mateix servei).

Termini màxim de resolució

Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud.

Condicions de concertació

Documentació que s'ha d'annexar:
Dades tècniques C1-297349-25, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-297349-25

Nombre màxim de sol·licituds:
Una per ens.
El Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics limita el nombre de sol·licituds de recursos tècnics fins a un màxim de 3, excloent Eines tecnològiques de suport als serveis socials bàsics: Tassad i DS- Diba. A la fitxa de dades tècniques de cada sol·licitud s'ha de marcar si és la prioritat 1, 2 o 3.

Altres condicions:
La valoració i gestió de les sol·licituds serà diferenciada per cada subproducte d'acord amb l'aplicació dels criteris i requisits establerts i dels recursos disponibles.

Altres condicions d'execució i justificació:
La renúncia a qualsevol tipologia d'aquest recurs pot contemplar la denegació de la sol·licitud de la mateixa tipologia en la convocatòria immediatament posterior.


Compromisos de qualitat

Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.

En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.


Normativa

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei 13/2006, del 27 de juliol, de prestacions socials de caràcter econòmic. Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de Serveis Socials; Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència; Decret 142/2010, d'11 d'octubre, pel qual s'aprova la Cartera de Serveis Socials 2010-2011 prorrogat per Llei 4/2017, del 28 de març, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2017

Objectius

Fi de la pobresaReducció de les desigualtatsCiutats i comunitats sostenibles
  • 1. Fi de la pobresa
  • 10. Reducció de les desigualtats
  • 11. Ciutats i comunitats sostenibles
Reduir les desigualtats i promoure la cohesió entre persones i territorisPromoure polítiques i institucions locals eficaces, innovadores i cocreadores de valor públic
  • 6. Reduir les desigualtats i promoure la cohesió entre persones i territoris
  • 10. Promoure polítiques i institucions locals eficaces, innovadores i cocreadores de valor públic

Convocatòria / Línia de suport

Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2025

Accedeix a la tramitació

Fitxa de recurs

Descarrega

La teva carpeta

La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

Segell AENOR
Unitat prestadora
Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics
Si voleu fer alguna consulta sobre el recurs, contacteu-nos
Formulari de contacte
Accedeix