Fitxa del recurs
Àrea de Serveis Generals i Transició Digital
Governs digitals
Presència institucional a Internet
Servei de suport, implantació i manteniment de portals corporatius, eines relacionades i multicanalitat, per millorar l'eficiència en la prestació de serveis a la ciutadania i assegurar-ne el compliment legal. El servei comprèn les activitats següents:
- Conceptualització, anàlisi i disseny amb el personal tècnic municipal del dossier de continguts del portal web de l'ens local
- Identificació dels mòduls necessaris de publicació i tramitació (seu electrònica, perfil de contractant, tauler, etc.)
- Formació, activació i posada en marxa del portal
- Manteniment de la solució i adaptació a la normativa vigent.
La solució integrarà les eines que la Diputació de Barcelona i el Consorci Administració Oberta de Catalunya posen a disposició dels ens locals.
La concessió del recurs inclou l'accés a la comunitat de pràctica "Referents de webs locals" de la Diputació de Barcelona.
Es tracta d'un recurs de prestació continuada que està subjecte a les especificacions determinades en les seves condicions d'accés i ús especificades en l'acte de concessió del recurs: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/condicions_pii_cat25
La prestació del recurs abastarà el període pluriennal que es concreti en el moment de l'aprovació de l'assistència.
Si existeix un instrument vigent amb l'ens local que reguli l'assistència, no cal que es torni a presentar la sol·licitud per aquest recurs. Tanmateix, la Diputació de Barcelona podrà requerir presentar una nova sol·licitud a l'ens locals del mateix instrument en el cas que les condicions d'accés i us hagin canviat substancialment, i que conseqüentment sigui necessària la regularització de la prestació del servei.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis de fins a 50.000 habitants, consells comarcals, mancomunitats, entitats municipals descentralitzades
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
- El web existent pot millorar les funcionalitats bàsiques relatives a la informació sobre els serveis municipals, els canals d'atenció ciutadana o l'accés als serveis de seu electrònica (informació pública, tramitació): [30 punts]. - El web existent és funcional quant als aspectes anteriors però requereix altres millores funcionals o tecnològiques: [20 punts]. - El web existent és plenament funcional i no requereix altres millores funcionals o tecnològiques: [0 punts]. |
30 |
- L'ens local disposa d'un referent per al desenvolupament i manteniment continuat del portal d'internet: [30 punts]. - L'ens local disposa d'un referent per al desenvolupament i manteniment a temps parcial del portal d'internet: [20 punts]. - L'ens local no disposa de referent estable: [0 punts]. |
30 |
- Municipis amb població fins a 1.000 habitants: [20 punts]. - Municipis amb població entre 1.001 i 5.000 habitants: [10 punts]. |
20 |
- Sol·licitud presentada el primer trimestre del termini de sol·licitud: [20 punts]. - Sol·licitud presentada el segon trimestre del termini de sol·licitud: [10 punts]. - Sol·licitud presentada el tercer trimestre del termini de sol·licitud: [0 punts]. |
20 |
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 40. |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | - Condicions d'accés www.diba.cat/documents/d/plaxgl/condicions_pii_cat25 |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: | La prestació del recurs abastarà el període pluriennal que es concreti en el moment de l'aprovació de l'assistència. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya; Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: 03/12/2024 a 31/10/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Direcció de Serveis de Tecnologies i Sistemes Corporatius
Tel. 934 723 510
ds.tsc@diba.cat
Formulari de contacte