Fitxa del recurs
Àrea de Serveis Generals i Transició Digital
Governs digitals
Presència institucional a Internet
Servei de suport, implantació i manteniment de portals corporatius, eines relacionades i multicanalitat, per millorar l'eficiència en la prestació de serveis a la ciutadania i assegurar-ne el compliment legal. El servei comprèn les activitats següents:
- Conceptualització, anàlisi i disseny amb el personal tècnic municipal del dossier de continguts del portal web de l'ens local
- Identificació dels mòduls necessaris de publicació i tramitació (seu electrònica, perfil de contractant, tauler, etc.)
- Formació, activació i posada en marxa del portal
- Manteniment de la solució i adaptació a la normativa vigent.
La solució integrarà les eines que la Diputació de Barcelona i el Consorci Administració Oberta de Catalunya posen a disposició dels ens locals.
La concessió del recurs inclou l'accés a la comunitat de pràctica "Referents de webs locals" de la Diputació de Barcelona.
Es tracta d'un recurs de prestació continuada que està subjecte a les especificacions determinades en les seves condicions d'accés i ús especificades en l'acte de concessió del recurs:
www.diba.cat/documents/205293/401386898/Condicions_acces_i_us_servei_presencia_institucional_internet.pdf
Si existeix un instrument vigent amb l'ens local que reguli l'assistència, no cal que es torni a presentar la sol·licitud per aquest recurs. Tanmateix, la Diputació de Barcelona podrà requerir presentar una nova sol·licitud a l'ens locals del mateix instrument en el cas que les condicions d'accés i us hagin canviat substancialment, i que conseqüentment sigui necessària la regularització de la prestació del servei.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis de fins a 50.000 habitants, consells comarcals, mancomunitats, entitats municipals descentralitzades
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
- El web existent pot millorar les funcionalitats bàsiques relatives a la informació sobre els serveis municipals, els canals d'atenció ciutadana o l'accés als serveis de seu electrònica (informació pública, tramitació): [30 punts]. - El web existent és funcional quant als aspectes anteriors però requereix altres millores funcionals o tecnològiques: [20 punts]. - El web existent és plenament funcional i no requereix altres millores funcionals o tecnològiques: [0 punts]. |
30 |
- L'ens local disposa d'un referent per al desenvolupament i manteniment continuat del portal d'internet: [30 punts]. - L'ens local disposa d'un referent per al desenvolupament i manteniment a temps parcial del portal d'internet: [20 punts]. - L'ens local no disposa de referent estable: [0 punts]. |
30 |
- Municipis amb població fins a 1.000 habitants: [20 punts]. - Municipis amb població entre 1.001 i 5.000 habitants: [10 punts]. |
20 |
- Sol·licitud presentada el primer trimestre del termini de sol·licitud: [20 punts]. - Sol·licitud presentada el segon trimestre del termini de sol·licitud: [10 punts]. - Sol·licitud presentada el tercer trimestre del termini de sol·licitud: [0 punts]. |
20 |
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 40. |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Altres condicions: | - Adjunteu en la sol·licitud del recurs les condicions d'accés www.diba.cat/documents/205293/401386898/Condicions_acces_i_us_servei_presencia_institucional_internet.pdf |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: | La prestació del recurs abastarà el període pluriennal que es concreti en el moment de l'aprovació de l'assistència. |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya; Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: Pendent
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Direcció de Serveis de Tecnologies i Sistemes Corporatius
Tel. 934 723 510
ds.tsc@diba.cat
Formulari de contacte