Cercador de catàleg de serveis

Catàleg de serveis

Logo del XGL

Arranjament d'habitatges

CODI 313511
Recurs fora de terminiTermini tancat
La finalitat del programa és promoure l'autonomia personal i millorar la qualitat de vida de les persones grans i de les persones amb discapacitat, actuant sobre les condicions de seguretat, higiene, habitabilitat i eficiència energètica dels seus habitatges. S'adreça a persones de 65 anys o més, amb discapacitat, situació de dependència, o amb insuficiència de recursos econòmics; i a persones menors de 65 anys amb necessitats especials per a desenvolupar les activitats de la vida diària dins la llar (no es requereix certificació del grau de discapacitat).
Inclou petites reformes d'adaptació funcional i la instal·lació d'ajudes tècniques:
- En banys, per afavorir l'accessibilitat i facilitar la higiene personal
- En cuines, per millorar les condicions de seguretat i ús
- De caràcter general, per facilitar la mobilitat i accessibilitat al domicili
- Actuacions complementàries de millora de l'eficiència energètica dels domicilis.

Es posa a disposició dels ajuntaments els serveis tècnics d'una empresa especialitzada que valora les necessitats de les persones beneficiàries, prescriu les actuacions a realitzar, i supervisa, comprova i valida les intervencions.

La Diputació de Barcelona també contracta les empreses que executaran les obres i/o instal·laran les ajudes tècniques, assumint-ne el 100% del cost de les actuacions.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
picto ajuntament
Destinataris

Ajuntaments, consells comarcals, entitats municipals descentralitzades, mancomunitats, consorcis

picto Recurs material
Tipologia

Recurs material
Realització de serveis i activitats

picto calendari
Període de sol·licitud i vigència
2024Finalitzat
202503/12/2024 - 31/01/2025
2026Pendent
2027Pendent
picto document
Procediment de concessió

Concessió directa amb concurrència


Requisits de concessió

L'ens destinatari accepta tramitar i pagar les llicències i tributs que escaiguin per a l'efectiva execució de les obres, sense repercussió per les persones beneficiàries, en un termini màxim de 45 dies des de la prescripció de l'arranjament.


Termini màxim de resolució

Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud.

Condicions de concertació

Documentació que s'ha d'annexar:
Dades tècniques C1-313511-25, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-313511-25

Nombre màxim de sol·licituds:
Una per ens.

Altres condicions:
L'ens local ha de formalitzar una única sol·licitud del recurs i ha d'adjuntar el formulari de dades tècniques degudament omplert. En aquest formulari l'ens sol·licitant ha d'acceptar que la tramitació i pagament d'autoritzacions, llicències d'obra i tributs associats als arranjaments és a càrrec seu. També ha de fer constar el nombre d'arranjaments que sol·licita per una anualitat. Un cop que la Diputació de Barcelona distribueixi tots els arranjaments disponibles entre els ens sol·licitants, i comuniqui la concessió del recurs, informarà del nombre d'arranjaments assignats a cada ens.
Els ens supramunicipals han d'especificar els municipis en nom dels quals presenten la sol·licitud.

Més informació a Condicions de concertació 2025 disponible a www.diba.cat/web/benestar/arranjaments/arranjaments

Altres condicions d'execució i justificació:
La Diputació proveeix els serveis necessaris per projectar i executar els arranjaments, finança el 100% del cost dels arranjaments (a excepció de les possibles taxes associades) i destina a cada domicili un import mitjà de 2.000 euros.

L'ens sol·licitant decideix les persones beneficiàries, facilita la informació necessària per poder intervenir en els domicilis i tramita les preceptives llicències i autoritzacions (inclosa la de la propietat de l'habitatge), i paga els tributs que escaiguin. En tractar-se d'un programa social adreçat a població vulnerable, la tramitació i pagament d'autoritzacions no pot recaure, en cap cas, en les persones beneficiàries. Es recomana la tramitació d'ofici de les llicències d'obra, ja sigui per cada arranjament o en document conjunt pel total d'arranjaments que es facin al municipi.

Per a la gestió del programa, l'ens ha de fer ús de la plataforma informàtica SIAH que la Diputació posa a disposició a través de l'accés restringit. L'ens ha de mantenir actualitzades les dades de contacte de les professionals referents del programa i dels expedients d'arranjament. La Diputació informarà dels terminis per introduir les dades de les persones beneficiàries al SIAH. Posteriorment, l'empresa de serveis tècnics ha de contactar amb la professional referent per programar les visites als habitatges i iniciar el procés de prescripció de l'actuació. Un cop que l'informe de prescripció estigui disponible, l'ens disposa d'un màxim de 45 dies naturals per afegir al SIAH les llicències i autoritzacions necessàries per a la correcta execució dels treballs. L'incompliment d'aquesta condició pot comportar la no execució de l'arranjament. Es pot fer seguiment a través del SIAH i ha de comunicar possibles incidències per aquesta plataforma.

Més informació i models de documents a www.diba.cat/web/benestar/arranjaments/arranjaments

La renúncia a qualsevol tipologia del recurs pot contemplar la denegació de la mateixa tipologia en la convocatòria immediatament posterior.


Compromisos de qualitat

Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.

En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.


Normativa

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de serveis socials
    Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència

Objectius

Reducció de les desigualtatsCiutats i comunitats sostenibles
  • 10. Reducció de les desigualtats
  • 11. Ciutats i comunitats sostenibles
Reduir les desigualtats i promoure la cohesió entre persones i territoris
  • 6. Reduir les desigualtats i promoure la cohesió entre persones i territoris

Convocatòria / Línia de suport

Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2025

Accedeix a la tramitació

Fitxa de recurs

Descarrega

La teva carpeta

La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

Segell AENOR
Unitat prestadora
Servei d'Atenció, Dependència i Vulnerabilitat Social
Si voleu fer alguna consulta sobre el recurs, contacteu-nos
Formulari de contacte
Accedeix