
Arranjament d'habitatges


Ajuntaments, consells comarcals, entitats municipals descentralitzades, mancomunitats, consorcis

Recurs material
Realització de serveis i activitats


Concessió directa amb concurrència
Requisits de concessió
Termini màxim de resolució
Condicions de concertació
Documentació que s'ha d'annexar:
Dades tècniques C1-313511-25, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-313511-25
Nombre màxim de sol·licituds:
Una per ens.
Altres condicions:
L'ens local ha de formalitzar una única sol·licitud del recurs i ha d'adjuntar el formulari de dades tècniques degudament omplert. En aquest formulari l'ens sol·licitant ha d'acceptar que la tramitació i pagament d'autoritzacions, llicències d'obra i tributs associats als arranjaments és a càrrec seu. També ha de fer constar el nombre d'arranjaments que sol·licita per una anualitat. Un cop que la Diputació de Barcelona distribueixi tots els arranjaments disponibles entre els ens sol·licitants, i comuniqui la concessió del recurs, informarà del nombre d'arranjaments assignats a cada ens.
Els ens supramunicipals han d'especificar els municipis en nom dels quals presenten la sol·licitud.
Més informació a Condicions de concertació 2025 disponible a www.diba.cat/web/benestar/arranjaments/arranjaments
Altres condicions d'execució i justificació:
La Diputació proveeix els serveis necessaris per projectar i executar els arranjaments, finança el 100% del cost dels arranjaments (a excepció de les possibles taxes associades) i destina a cada domicili un import mitjà de 2.000 euros.
L'ens sol·licitant decideix les persones beneficiàries, facilita la informació necessària per poder intervenir en els domicilis i tramita les preceptives llicències i autoritzacions (inclosa la de la propietat de l'habitatge), i paga els tributs que escaiguin. En tractar-se d'un programa social adreçat a població vulnerable, la tramitació i pagament d'autoritzacions no pot recaure, en cap cas, en les persones beneficiàries. Es recomana la tramitació d'ofici de les llicències d'obra, ja sigui per cada arranjament o en document conjunt pel total d'arranjaments que es facin al municipi.
Per a la gestió del programa, l'ens ha de fer ús de la plataforma informàtica SIAH que la Diputació posa a disposició a través de l'accés restringit. L'ens ha de mantenir actualitzades les dades de contacte de les professionals referents del programa i dels expedients d'arranjament. La Diputació informarà dels terminis per introduir les dades de les persones beneficiàries al SIAH. Posteriorment, l'empresa de serveis tècnics ha de contactar amb la professional referent per programar les visites als habitatges i iniciar el procés de prescripció de l'actuació. Un cop que l'informe de prescripció estigui disponible, l'ens disposa d'un màxim de 45 dies naturals per afegir al SIAH les llicències i autoritzacions necessàries per a la correcta execució dels treballs. L'incompliment d'aquesta condició pot comportar la no execució de l'arranjament. Es pot fer seguiment a través del SIAH i ha de comunicar possibles incidències per aquesta plataforma.
Més informació i models de documents a www.diba.cat/web/benestar/arranjaments/arranjaments
La renúncia a qualsevol tipologia del recurs pot contemplar la denegació de la mateixa tipologia en la convocatòria immediatament posterior.
Compromisos de qualitat
Objectius


- 10. Reducció de les desigualtats
- 11. Ciutats i comunitats sostenibles


- 6. Reduir les desigualtats i promoure la cohesió entre persones i territoris
Convocatòria / Línia de suport
Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2025
Accedeix a la tramitacióFitxa de recurs
DescarregaLa teva carpeta
La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

