Fitxa del recurs
Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Sostenibilitat social
Supervisió de serveis socials bàsics
El servei de supervisió ofereix suport als i les tècniques i responsables de serveis socials, perquè puguin desenvolupar la seva tasca d'una manera més objectiva, i aprofundir en els aspectes emocionals que inevitablement intervenen quan es treballa amb persones i amb el seu malestar, o en la organització d'equips.
És un espai de trobada, intercanvi i reflexió, entre els professionals per treballar diferents enfocaments del diagnòstic social, estratègies en la intervenció amb les persones usuàries, així com el posicionament d'aquests professionals respecte l'equip i la mateixa organització. Els espais de supervisió són conduïts per professionals amb formació i experiència en aquest camp.
Es contemplen 18 hores màximes de supervisió d'equips, i 21 hores màximes en la supervisió de responsables.
Els objectius de la supervisió d'equips són:
- Donar suport professional per a la recerca de diferents enfocaments de diagnòstic així com diferents metodologies i estratègies d'actuació de casos.
- Afavorir la cohesió dels equips de professionals.
Els objectius de la supervisió de responsables són:
- Adquirir eines que permetin millorar l'efectivitat de lideratge, i la qualitat de les relacions intra i inter professionals.
- Potenciar una visió global dels conflictes i situacions viscudes al servei, en pro de l'eficàcia en la presa de decisions i resolució de conflictes.
- Capacitar als/les professionals vers una perspectiva integral i innovadora del lideratge.
La prioritat dels objectius serà consensuada entre el o la responsable de l'equip, el propi equip i el o la professional que conduirà l'espai.
Es tracta d'un recurs de prestació continuada que està subjecte a les especificacions determinades al document:
Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis
Requisits de concessió: |
---|
Supervisió d'equips de Serveis Socials Bàsics: Existència d'un grup mínim de 8 professionals o acceptar la participació en un grup format per l'agrupació de municipis. |
Supervisió de responsables de Serveis Socials Bàsics: Ser responsable directe d'un equip de serveis socials bàsics i no fer atenció directa. |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-291168-25, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-291168-25 |
Nombre màxim de sol·licituds: | Dos per ens (1 per cada tipologia de recurs/línia de suport). Una sol·licitud genera una sola actuació; per tant, si es volen les dues actuacions s'han de presentar 2 sol·licituds. |
Altres condicions: | Recurs de continuïtat. En cas de disposar de supervisió, no és necessari tornar a fer sol·licitud. Si hi ha un canvi de participants respecte l'any passat, s'ha d'enviar la fitxa de dades tècniques actualitzades per correu electrònic a ssssb.supervisio@diba.cat La valoració i gestió de les sol·licituds serà diferenciada per cada subproducte d'acord amb l'aplicació dels criteris i requisits establerts i dels recursos disponibles. |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: |
Compromís d'assistència a un 80% de les sessions a ambdós recursos. La prestació del recurs abastarà el període pluriennal que es concreti en el moment de l'aprovació de l'assistència. La renúncia a qualsevol tipologia d'aquest recurs pot contemplar la denegació de la sol·licitud de la mateixa tipologia en la convocatòria immediatament posterior. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de Serveis Socials
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics
Tel. 934 022 471
s.suportssb@diba.cat
Formulari de contacte