Fitxa del recurs
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Comerç i consum
Suport jurídic en matèria de mercats de venda no sedentària
Suport i assistència tècnica als ens locals en matèria jurídica per l'elaboració o modificacions d'ordenances, bases de convocatòries d'atorgament d'autoritzacions vacants o altres àmbits de gestió dels mercats de venda no sedentària, amb l'objectiu de millorar el desenvolupament del comerç urbà i de proximitat.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2021, 2022, 2023.
Destinataris:
Ajuntaments, entitats municipals descentralitzades
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
Inexistència d'ordenança. 40 punts Existència d'ordenança no adaptada a la normativa vigent. 10 punts |
40 |
Existència de personal tècnic propi assignat a la gestió del mercat. 30 punts |
30 |
Existència d'estudi o diagnosi de la situació de l'estat del mercat de venda no sedentària (darrers 5 anys). 10 punts Nombre de mercats de venda no sedentària: Un mercat. 5 punts Més d'un mercat. 10 punts Nombre de parades i tipologia de mercat de venda no sedentària. Fins a 10 punts |
30 |
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 40. |
Requisits de concessió: |
---|
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 40 |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-084, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/345769268/C1-084-21.pdf |
Altres condicions: | En el cas de disposar d'ordenança del mercat, adjuntar a la sol·licitud de subvenció. |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2021
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya - Llei 18/2017 de l'1 d'agost de comerç, serveis i fires; Llei 20/2013 de 9 de desembre de garantia de la unitat de mercat; Reial Decret Llei 20/2012 de 13 de juliol de mesures per garantir l'estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2022: Pendent
2023: Pendent
Procediment de concessió:
Concurrència competitiva
Unitat prestadora:
Gerència de Serveis de Comerç
Tel. 934 049 116
gs.comerc@diba.cat
Formulari de contacte