Fitxa del recurs

Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Comerç i consum

Suport jurídic en matèria de mercats de venda no sedentària

Suport i assistència tècnica als ens locals en matèria jurídica per l'elaboració o modificacions d'ordenances, bases de convocatòries d'atorgament d'autoritzacions vacants o altres àmbits de gestió dels mercats de venda no sedentària, amb l'objectiu de millorar el desenvolupament del comerç urbà i de proximitat.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2021, 2022, 2023.


Destinataris:
Ajuntaments, entitats municipals descentralitzades

Criteris de valoració: Puntuació
Ordenança del mercat de venda no sedentària
Inexistència d'ordenança. 40 punts
Existència d'ordenança no adaptada a la normativa vigent. 10 punts
40
Recursos propis per part de l'ens local
Existència de personal tècnic propi assignat a la gestió del mercat. 30 punts
30
Situació actual del mercat de venda no sedentària
Existència d'estudi o diagnosi de la situació de l'estat del mercat de venda no sedentària (darrers 5 anys). 10 punts
Nombre de mercats de venda no sedentària:
Un mercat. 5 punts
Més d'un mercat. 10 punts
Nombre de parades i tipologia de mercat de venda no sedentària. Fins a 10 punts
30
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 40.
Requisits de concessió:
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 40
Termini màxim de resolució:
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud.

Condicions de sol·licitud

Documentació que s'ha d'annexar: Dades tècniques C1-084, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/345769268/C1-084-21.pdf
Altres condicions: En el cas de disposar d'ordenança del mercat, adjuntar a la sol·licitud de subvenció.

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

Normativa aplicable:

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2021
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya
  • Llei 18/2017 de l'1 d'agost de comerç, serveis i fires; Llei 20/2013 de 9 de desembre de garantia de la unitat de mercat; Reial Decret Llei 20/2012 de 13 de juliol de mesures per garantir l'estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat.
ODS
Treu de la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2021-2023: Xarxa de Governs Locals 2021
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2021: 01/02/2021 a 30/04/2021
2022: Pendent
2023: Pendent
Recurs material Recurs material
Realització de serveis i activitats

Procediment de concessió:
Concurrència competitiva

Unitat prestadora:
Gerència de Serveis de Comerç

Tel. 934 049 116
gs.comerc@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
21292