Fitxa del recurs
Àrea de Feminismes i Igualtat
Feminismes i igualtat
Avaluacions de plans d'igualtat de gènere
Formació i acompanyament, presencial i en línia, de personal tècnic municipal per a l'elaboració de l'avaluació de plans d'igualtat de gènere (ciutadania o interns). Es concreta en una formació presencial de 16 hores i de 100 hores d'assessorament en línia que permet a les persones participants adquirir les capacitats necessàries per a l'elaboració del document. El recurs es complementa amb sessions participatives (ciutadania i/o perfils tècnics).
Al final del procés el personal tècnic haurà pogut redactar el document d'avaluació del pla corresponent al seu ens local.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2021, 2022, 2023.
Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
- Antecedents locals en l'àmbit d'igualtat i justificació de l'interès de l'ens local en l'actuació sol·licitada, màxim [20 punts]. - Instruments de recollida de dades per al seguiment /avaluació i grau d'implicació d'altres agents (ens locals, ciutadania, entitats...) en l'actuació, màxim [30 punts]. |
50 |
- Dedicació personal tècnic, màxim [50 punts]. |
50 |
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 50. |
Requisits de concessió: |
---|
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 50 |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-044, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/345769268/C1-044-21.pdf Cal adjuntar el Pla d'igualtat de gènere de ciutadania, o l'intern, i els documents de recollida i de seguiment de dades i indicadors que es tinguin fets |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Altres condicions: | En cas d'avaluació de pla intern, es requereix també l'assistència de la tècnica de recursos humans. |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: | Document final d'avaluació. |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2021
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya - Llei 17/2015, de 21 de juliol d'igualtat efectiva entre dones i homes; Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2022: Pendent
2023: Pendent
Procediment de concessió:
Concurrència competitiva
Unitat prestadora:
Servei de Polítiques d'Igualtat
Tel. 934 049 095
s.politiquesigualtat@diba.cat
Formulari de contacte