
Projectes experimentals de suport al teixit productiu


Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades

Recurs econòmic
Ajut econòmic


Concurrència competitiva
Criteris de valoració
i. Idoneïtat del projecte. Abast del problema, necessitat o oportunitat que el justifica i
coherència entre objectius i problema, necessitat o oportunitat: [18 punts].
ii. Coherència interna. Nivell de coherència i qualitat de les activitats per aconseguir els objectius i entre la dimensió i conceptes del pressupost amb el tipus d'activitats: [22,50 punts].
iii. Impacte. Capacitat del projecte d'actuar de forma directa amb empreses o emprenedors, d'incidir/neutralitzar el problema o necessitat o d'aprofitar l'oportunitat, d'aportar algun tipus d'innovació en qualsevol de les vessants i grau de transferibilitat:[31,50 punts].
iv. Capacitats de l'ens, tècnica i organitzativa suficient per fer el projecte amb èxit i
sistemes de seguiment i avaluació: [18 punts].
Factor corrector:
v. Encaix i risc del projecte. Encaix parcial al Servei de Teixit Productiu: [-18,00 punts] i la valoració del risc d'incompliment: [-18,00 punts].
i. Població de 16 a 64 (font INE):[1,00 punt].
ii. Centres de cotització (font INSS): [0,25 punts].
iii. Treballadors autònoms (font INSS): [0,25 punts].
iv. Taxa d'atur registrat estimat (font HERMES): [2,25 punts].
v. Renda familiar disponible per càpita (font HERMES):[1,25 punts].
i. Municipals o supramunicipals no coherents: [0 punts].
ii. Amb almenys 2 municipis: [1,5 punts].
iii. Amb almenys 3 municipis: [2,5 punts].
iv. Amb 5 municipis o que, amb menys, se superi en un 25% respecte al municipi de major dimensió la massa crítica o indicador rellevant (població, persones aturades, potencials emprenedors, etc.): [3,5 punts].
v. Amb 6 municipis o que, amb menys ens locals, se superi en un 50% respecte al municipi de major dimensió la massa crítica o indicador rellevant (població, persones aturades, potencials emprenedors, etc.). Actuacions comarcals que se sobreposin a altres d'igual objecte de municipis del territori. Actuacions de consorcis i mancomunitats amb objecte el desenvolupament econòmic: [4 punts].
vi. D'Agències de desenvolupament econòmic reconegudes per la GSPEiO. Actuacions comarcals que no se sobreposin a altres d'igual objecte en el territori: [5 punts].
Termini màxim de resolució
Condicions de concertació
Documentació que s'ha d'annexar:
Dades tècniques C1-153761-24, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/399936240/C1-153761-24.pdf
Per a actuacions que impliquin l'execució conjunta entre diversos ens locals, s'ha d'adjuntar el formulari d'actuació conjunta i una carta d'adhesió per a cada ens. Descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/399936240/Informacio_Execucio_Conjunta_Carta_adhesio.pdf
Per actuacions supramunicipals, cal adjuntar l'acreditació documental de l'acord de concertació.
Nombre màxim de sol·licituds:
Una per ens.
Altres condicions:
- No són objecte de l'ajut actuacions de comerç, turisme i de l'àmbit de Millora de la competitivitat d'empreses de productes alimentaris locals i de qualitat.
- Import màxim d'ajut: 35.000 euros en cas de sol·licituds municipals, i 70.000 euros en cas de sol·licituds supramunicipals.
- El cost mínim previst de l'actuació ha de ser de 20.000 euros.
Obligació de cofinançament:
Percentatge de cofinançament per part de l'ens destinatari sobre el cost total de l'actuació: 40%
Resten exempts de l'obligació de cofinançar els ens amb ajuts i assistències d'import igual o inferior a 3.000 euros.
Procedència dels fons de l'ens local: Qualsevol no provinent de la Diputació
Despeses elegibles:
Capítol 1.
Capítol 2.
Capítol 4.
Despeses directes elegibles:
- Personal tècnic propi dedicat directament a la realització de l'acció (grups A1 o A2). El cost empresarial anual serà d'un màxim de 50.000 euros per tècnic/a.
- Assistència i serveis tècnics externs: contractes mercantils, convenis, factures, serveis professionals, etc.
- Altres: dietes, desplaçaments, material fungible, promoció i difusió, lloguer o leasing d'equips o espais, etc.
Despeses indirectes: com a màxim el 15% de les despeses directes
- Direcció i coordinació, personal administratiu o de suport
- Despeses generals (subministraments, neteja, material d'oficina, assegurances, etc.)
- Altres no conseqüència directa de la realització de l'acció.
Documentació per a la justificació:
Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/399936220/C4-001-24.pdf
Dades tècniques C4-153761, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/399936246/C4-153761-24.pdf
Cal adjuntar elements de verificació de les activitats realitzades.
Període d'execució i justificació:
Pluriennal, 01/01/2024 a 31/12/2025
Justificació voluntària: primera, fins 15/11/2024; segona, 02/01/2025 a 15/11/2025
Justificació final: 02/01/2026 a 31/03/2026
Altres condicions d'execució i justificació:
- A efectes de justificació de la despesa, el cost total ha de ser d'un import mínim equivalent al quocient de l'import de l'ajut finalment atorgat pel coeficient 0,60. Per a un cost total justificat inferior, s'ha d'informar de l'ajust del projecte i la subvenció es regularitzarà a la baixa reduint-la proporcionalment a l'efecte de mantenir el percentatge de cofinançament previst.
- En el cas d'actuacions d'execució conjunta, cap ens pot tenir una participació superior al 80% del cost total de l'actuació.
- Més informació: www.diba.cat/web/economieslocals
Compromisos de qualitat
Objectius

- 8. Treball digne i creixement econòmic
Convocatòria / Línia de suport
Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2024
Accedeix a la tramitacióFitxa de recurs
DescarregaLa teva carpeta
La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

