
Projectes experimentals de suport al teixit productiu


Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades

Recurs econòmic
Ajut econòmic


Concurrència competitiva
Criteris de valoració
i. Idoneïtat del projecte. Abast del problema, necessitat o oportunitat que el justifica i coherència entre objectius i problema, necessitat o oportunitat. Màxim [18 punts].
ii. Coherència interna. Nivell de coherència de les activitats per aconseguir els objectius i entre la dimensió i conceptes del pressupost amb el tipus d'activitats. Màxim [22,50 punts].
iii. Impacte. Capacitat del projecte d'actuar de forma directa amb empreses o emprenedors, d'incidir/neutralitzar el problema o necessitat o d'aprofitar l'oportunitat, d'aportar algun tipus d'innovació en qualsevol de les vessants i grau de transferibilitat. Màxim [31,50 punts].
iv. Capacitats de l'ens, tècnica i organitzativa suficient per fer el projecte amb èxit i sistemes de seguiment i avaluació. Màxim [18 punts].
Factor corrector:
v. Encaix i risc del projecte. Encaix parcial al Servei de Teixit Productiu, màxim [-18,00 punts] i la valoració del risc d'incompliment, màxim [-18,00 punts].
i. Municipals o supramunicipals no coherents: [0 punts].
ii. Amb almenys 2 municipis: [1,67 punts].
iii. Amb almenys 3 municipis: [2,50 punts].
iv. Amb 5 municipis o bé quan, aplegant menys municipis, se superi en un 25% respecte al municipi de major dimensió la massa crítica o indicador rellevant (població, persones aturades, potencials emprenedores): [3,33 punts].
v. Amb 6 municipis o més o bé quan, aplegant menys ens locals, se superi en un 50% respecte al municipi de major dimensió la massa crítica o indicador rellevant (població, persones aturades, potencials emprenedores). D'àmbit comarcal que se sobreposin amb actuacions d'igual objecte de municipis del territori en qüestió. De consorcis i mancomunitats que tinguin com a objecte el desenvolupament econòmic local: [4,17 punts].
vi. D'Agències de desenvolupament econòmic reconegudes per la GSPEiO. D'àmbit comarcal que no se sobreposin amb actuacions d'igual objecte en el territori en qüestió:[5 punts].
ii. Centres de cotització segons la darrera dada disponible en el moment de realitzar els càlculs, font INSS, amb una puntuació màxima de [0,25 punts].
iii. Treballadors autònoms segons la darrera dada disponible en el moment de realitzar els càlculs, font INSS, amb una puntuació màxima del [0,25 punts].
iv. Taxa d'atur registrat estimat segons la darrera dada disponible en el moment de realitzar els càlculs, font HERMES, amb una puntuació màxima de [2,25 punts].
v. Renda familiar disponible per càpita segons la darrera dada disponible en el moment de realitzar els càlculs, font HERMES, amb una puntuació màxima de[1,25 punts].
Termini màxim de resolució
Condicions de concertació
Documentació que s'ha d'annexar:
Dades tècniques C1-096, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/379305522/C1-096-23.pdf
Per a actuacions que impliquin l'execució conjunta entre diversos ens locals, s'ha d'adjuntar el formulari d'actuació conjunta i una carta d'adhesió per a cada ens. Descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/379305522/Informacio_Execucio_Conjunta_Carta_adhesio.pdf
Per actuacions supramunicipals, cal adjuntar l'acreditació documental de l'acord de concertació.
Nombre màxim de sol·licituds:
Una per ens.
Altres condicions:
- No són subvencionables actuacions de comerç, turisme i de l'àmbit de Millora de la competitivitat d'empreses de productes alimentaris locals i de qualitat.
- Import màxim d'ajut: 35.000 euros en cas de sol·licituds municipals, i 70.000 euros en cas de sol·licituds supramunicipals.
- El cost mínim previst de l'actuació ha de ser de 20.000 euros.
Obligació de cofinançament:
Percentatge de cofinançament per part de l'ens destinatari sobre el cost total de l'actuació: 40%
Resten exempts de l'obligació de cofinançar els ens de fins a 1.000 habitants i els ens amb ajuts i assistències d'import inferior a 2.000 euros.
Procedència dels fons de l'ens local: Qualsevol no provinent de la Diputació
Despeses elegibles:
Capítol 1.
Capítol 2.
Capítol 4.
Despeses directes elegibles:
- Personal tècnic propi dedicat directament a la realització de l'acció (grups A1 o A2). El cost empresarial anual serà d'un màxim de 50.000 euros per tècnic/a.
- Assistència i serveis tècnics externs: contractes mercantils, convenis, factures, serveis professionals, etc.
- Altres: dietes, desplaçaments, material fungible, promoció i difusió, lloguer o leasing d'equips o espais, etc.
Despeses indirectes: com a màxim el 15% de les despeses directes
- Direcció i coordinació, personal administratiu o de suport
- Despeses generals (subministraments, neteja, material d'oficina, assegurances, etc.)
- Altres no conseqüència directa de la realització de l'acció.
Documentació per a la justificació:
Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/360028585/C4-001-23.pdf
Dades tècniques C4-037, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/380439764/C4-037-23.pdf
Un exemplar dels materials editats i altres elements de verificació de les activitats realitzades.
Període d'execució i justificació:
Pluriennal, 01/01/2023 a 31/12/2024
Justificació voluntària: primera, fins 15/11/2023; segona, 02/01/2024 a 15/11/2024
Justificació final: 02/01/2025 a 31/03/2025
Altres condicions d'execució i justificació:
- A efectes de justificació de la despesa, el cost total ha de ser d'un import mínim equivalent al quocient de l'import de l'ajut finalment atorgat pel coeficient 0,60. Per a un cost total justificat inferior, s'ha d'informar de l'ajust del projecte i la subvenció es regularitzarà a la baixa reduint-la proporcionalment a l'efecte de mantenir el percentatge de cofinançament previst.
- En el cas d'actuacions d'execució conjunta, cap ens pot tenir una participació superior al 80% del cost total de l'actuació.
- Més informació: www.diba.cat/web/economieslocals
Compromisos de qualitat
Objectius

- 8. Treball digne i creixement econòmic
Convocatòria / Línia de suport
Catàleg 2021-2023: Xarxa de Governs Locals 2023
Accedeix a la tramitacióFitxa de recurs
DescarregaLa teva carpeta
La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

