Fitxa del recurs

Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Salut pública

Control sanitari de l'aigua de consum humà

Realització, d'acord amb la normativa vigent i els recursos disponibles, de:
- Anàlisis de les mostres d'aigua de consum humà (excepte els controls que ha de realitzar el municipi in situ i el control operacional posterior a la neteja de dipòsits), i assessorament i lliurament dels informes que es derivin dels resultats analítics obtinguts.
- Elaboració i actualització dels protocols d'autocontrol i de gestió del servei de subministrament d'aigua de consum humà (prèvia notificació per part del municipi dels canvis realitzats a la zona d'abastament.
- Suport en les tasques relacionades amb el Sistema de Información Nacional de Agua de Consumo (SINAC).

L'objectiu del recurs és fomentar i protegir la salut de les persones amb relació als riscos derivats de l'aigua de consum humà.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.


Destinataris:
Ajuntaments de municipis de fins a 5.000 habitants

Requisits de concessió:
Els municipis de 1.000 a 5.000 habitants han de realitzar gestió pública del servei d'abastament d'aigua.
La xarxa d'abastament d'aigua ha de ser de titularitat municipal.
Termini màxim de resolució:
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud.

Condicions de sol·licitud

Documentació que s'ha d'annexar: Dades tècniques C1-133122-24, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/399936240/C1-133122-24.pdf

Informació sobre la xarxa:
- Darreres actes d'inspecció del Departament de Salut (acta de revisió d'infraestructures i acta de revisió d'autocontrols).
- El Pla Sanitari de l'Aigua o Protocol d'Autocontrol i Gestió vigent.
- Memòria del Pla director del servei de subministrament d'aigua de consum, si es disposa.
Nombre màxim de sol·licituds: Una per ens.
Altres condicions: - Especificitats dels destinataris:
- Municipis de fins a 5.000 habitants que gestionin el seu servei de subministrament d'aigua directament, a través d'una empresa municipal o a través d'una empresa pública participada per l'ajuntament.
- Municipis de fins a 1.000 habitants que gestionin el seu servei de subministrament d'aigua a través d'empresa privada o pública sense participació de l'ajuntament.

- L'ens beneficiari ha de designar una persona de referència.

Condicions d'execució i justificació

Altres condicions d'execució i justificació: - La prestació del recurs abastarà el període plurianual que es concreti en el moment de l'aprovació de l'assistència, sempre que es mantingui el requisit de concessió.
- L'assistència es prestarà en diferent mesura en funció de la tipologia de gestió de l'abastant per part de l'ajuntament:
- Municipis de fins a 5.000 habitants amb gestió directa de l'ajuntament: la totalitat del recurs.
- Municipis de fins a 5.000 habitants amb gestió a través d'empresa publica participada per l'ajuntament: suport per l'anàlisi de mostres d'aigua (exceptuant el control operacional).
- Municipis de fins a 1.000 habitants amb gestora privada o pública sense participació de l'ajuntament: suport analític per les analítiques a l'aixeta de consumidor.

- L'ajuntament, l'empresa pública o la gestora privada han de facilitar sempre l'accés a les instal·lacions i punts de mostreig.

- En el cas que la Diputació de Barcelona faci la funció de gravador a SINAC, es demanarà aportar la següent documentació:
- Autorització per a la gestió de les dades a SINAC.
- Informació de les infraestructures de la zona d'abastament que els sigui requerida.

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 55 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 3 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 3 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

Normativa aplicable:

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei 18/2009, de 22 d'octubre, de salut pública de Catalunya.
    Llei 15/1990, de 9 de juliol d'ordenació sanitària de Catalunya.
    Reial Decret 3/2023, de 10 de gener, pel qual s'estableixen els criteris tecnicosanitaris de la qualitat de l'aigua de consum, el seu control i subministrament.
ODS
Afegeix a la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2024
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2024: 28/12/2023 a 31/12/2024
2025: Pendent
2026: Pendent
2027: Pendent
Recurs material Recurs material
Realització de serveis i activitats

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència

Unitat prestadora:
Servei de Salut Pública

Tel. 934 022 468
s.salutp@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
133122