Fitxa del recurs
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Salut pública
Control sanitari de l'aigua de consum humà
Realització, d'acord amb la normativa vigent i els recursos disponibles, de:
- Anàlisis de les mostres d'aigua de consum humà (excepte els controls que ha de realitzar el municipi in situ i el control operacional posterior a la neteja de dipòsits), i assessorament i lliurament dels informes que es derivin dels resultats analítics obtinguts.
- Elaboració i actualització dels protocols d'autocontrol i de gestió del servei de subministrament d'aigua de consum humà (prèvia notificació per part del municipi dels canvis realitzats a la zona d'abastament.
- Suport en les tasques relacionades amb el Sistema de Información Nacional de Agua de Consumo (SINAC).
L'objectiu del recurs és fomentar i protegir la salut de les persones amb relació als riscos derivats de l'aigua de consum humà.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis de fins a 5.000 habitants
Requisits de concessió: |
---|
La xarxa d'abastament d'aigua ha de ser de titularitat municipal. |
Els municipis de 1.001 a 5.000 habitants han de realitzar gestió pública del servei d'abastament d'aigua. |
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-313242-25, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-313242-25 Informació sobre la xarxa: - Darreres actes d'inspecció del Departament de Salut (acta de revisió d'infraestructures i acta de revisió d'autocontrols). - El Pla Sanitari de l'Aigua o Protocol d'Autocontrol i Gestió vigent. - Memòria del Pla director del servei de subministrament d'aigua de consum, si se'n disposa. - Llistat de tots els dipòsits de capçalera de la xarxa amb el volum d'aigua tractada (m3/any) a cada dipòsit. |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Altres condicions: | - Especificitats dels destinataris: . Municipis de fins a 1.000 habitants que gestionin el seu servei de subministrament d'aigua directament, a través d'empresa municipal, a través d'empresa pública o a través d'empresa privada . . Municipis de 1.001 a 5.000 habitants que gestionin el seu servei de subministrament d'aigua directament, a través d'empresa municipal o a través d'empresa pública. - L'ens beneficiari ha de designar una persona de referència. |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: |
- El recurs és de prestació continuada i, per tant, abastarà tots els anys que es concretin en l'aprovació de l'assistència, sempre que es mantinguin els requisits de concessió. - L'assistència es prestarà en diferent mesura en funció de la tipologia de gestió del subministrament per part de l'ajuntament: . Municipis de fins a 5.000 habitants amb gestió directa de l'ajuntament: la totalitat del recurs. . Municipis de fins a 5.000 habitants amb gestió a través d'empresa publica: suport per l'anàlisi de mostres d'aigua (exceptuant el control operacional). . Municipis de fins a 1.000 habitants amb gestora privada: suport analític per les analítiques a l'aixeta de consumidor. - L'ajuntament, l'empresa pública o la gestora privada han de facilitar sempre l'accés a les instal·lacions i punts de mostreig. - En el cas que la Diputació de Barcelona faci la funció de gravador a SINAC, es demanarà aportar la següent documentació: . Autorització per a la gestió de les dades a SINAC. . Informació de les infraestructures de la zona d'abastament que sigui requerida. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 55 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 3 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 3 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 18/2009, de 22 d'octubre, de salut pública de Catalunya.
Llei 15/1990, de 9 de juliol d'ordenació sanitària de Catalunya.
Reial Decret 3/2023, de 10 de gener, pel qual s'estableixen els criteris tecnicosanitaris de la qualitat de l'aigua de consum, el seu control i subministrament.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: 03/12/2024 a 31/12/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Servei de Salut Pública
Tel. 934 022 468
s.salutp@diba.cat
Formulari de contacte