Cercador de catàleg de serveis

Catàleg de serveis

Logo del XGL

Millora criteris de registre de l'atenció social al Sistema d'Informació de Serveis Socials - Hèstia

CODI 130749
Recurs fora de terminiTermini tancat
Suport a la millora de criteris de registre al sistema d'informació dels Serveis Socials (Hèstia), adreçat a les Àrees Bàsiques de Serveis Socials, mitjançant sessions participatives amb l'equip de l'Àrea Bàsica, identificant els processos clau d'atenció social i acordant els criteris de registre al sistema d'informació.

Els objectius del recurs són:
- Identificar els processos claus de recollida a Hèstia.
- Compartir processos d'atenció i transformar-los en un registre únic de recollida.
- Instaurar una metodologia de treball conjunta per a la revisió contínua dels processos de registre a Hèstia.
- Implicar els/les professionals de l'Àrea Bàsica de Serveis Socials en el procés de registre. Fer partícips als i les professionals dels acords relacionats amb els criteris del procés de registre a Hèstia a través d'una representació significativa dels diversos perfils de professionals que configuren cada servei o ABSS, i en representació de cada municipi en les ABSS comarcals.
- Establir criteris comuns de registre.
- Sensibilitzar els/les professionals vs la importància i beneficis del registre.
- Elaborar un manual de registre unificat per tota l'Àrea Bàsica de Serveis Socials.

Les sessions i activitats es realitzaran de forma presencial o telemàtica segons la proposta metodològica específica acordada amb l'Àrea Bàsica a excepció de l'última sessió de treball i la de presentació de resultats.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
picto ajuntament
Destinataris

Ajuntaments de municipis de més de 10.000 habitants, consells comarcals, mancomunitats

picto Recurs tècnic
Tipologia

Recurs tècnic
Redacció de plans, projectes i informes

picto calendari
Període de sol·licitud i vigència
202428/12/2023 - 08/02/2024
2025Pendent
2026Pendent
2027Pendent
picto document
Procediment de concessió

Concurrència competitiva


Criteris de valoració

Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 30.

- Especifica l'existència d'una figura que assumeixi la coordinació/direcció de l'acció de
millora: [30 punts]
- Especifica l'existència d'un/una professional amb dedicació per al seguiment del projecte: [30 punts]

- Si es compleix 2 criteris: [60 punts]
- Si es compleix 1 criteri: [30 punts]
- Si no especifica cap criteri i per tant no n'acompleix cap: [0 punts]

- No han rebut cap suport dins els 3 anys anteriors o més: [30 punts]
- No han rebut cap suport dins els 2 anys anteriors: [15 punts]
- No han rebut cap suport dins l'any anterior: [10 punts]
- Han rebut suport dins l'any anterior: [0 punts]

- Si l'ens local fa una única petició de suport o la considera prioritat 1: [10 punts]
- Si l'ens local fa dues peticions de suport i la considera prioritat 2: [0 punts]


Termini màxim de resolució

Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud.

Condicions de concertació

Documentació que s'ha d'annexar:
Dades tècniques C1-130749-24, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/399936240/C1-130749-24.pdf

Nombre màxim de sol·licituds:
Nombre màxim de sol·licituds: Dues entre els recursos tècnics del Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics, excloent: Eina de valoració del risc social per als serveis socials bàsics DS-DIBA, Eines de gestió del copagament del SSAD: TASSAD, i Programari de gestió de la informació dels serveis socials bàsics Hèstia

Altres condicions:
Per accedir al recurs cal ser una Àrea Bàsica de Serveis Socials

Altres condicions:
L'ens ha de disposar d'un espai amb connexió a internet, de dimensions adequades al nombre de professionals de l'equip.
En el cas de fer les sessions online els/les participants han de disposar d'ordinador amb connexió a internet, independentment del lloc on es produeixi la sessió (domicili, lloc de treball).


Compromisos de qualitat

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.


Normativa

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de Serveis Socials; Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció
    a les persones en situació de dependència; Decret 142/2010, d'11 d'octubre, pel qual s'aprova la Cartera de Serveis Socials 2010-2011 prorrogat per Llei 4/2017, del 28 de març, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2017

Objectius

Reducció de les desigualtats
  • 10. Reducció de les desigualtats

Convocatòria / Línia de suport

Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2024

Accedeix a la tramitació

Fitxa de recurs

Descarrega

La teva carpeta

La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

Segell AENOR
Unitat prestadora
Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics
Si voleu fer alguna consulta sobre el recurs, contacteu-nos
Formulari de contacte
Accedeix