Fitxa del recurs

Àrea de Cultura
Cultura

Digitalització de documents dels arxius municipals de la Xarxa d'Arxius Municipals

Suport a la digitalització de documents dels arxius municipals adherits a la Xarxa d'Arxius Municipals (XAM) amb l'objectiu de conservar i difondre els seus fons, fent-los més accessibles, habilitant-los per a l'ús, la consulta ciutadana i els projectes comunitaris.

Els arxius municipals han de garantir la preservació digital dels productes lliurats. Únicament formen part d'aquest recurs de digitalització els documents ben classificats i descrits, textuals en suport paper. Només es podran digitalitzar documents dels fons municipals datats fins a l'any 2017 inclusió i documents que corresponguin a sèries que estiguin dins de la categoria de conservació permanent.
Quedaran excloses les sol·licituds ja ateses de digitalització de documentació.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.


Destinataris:
Ajuntaments, entitats municipals descentralitzades

Criteris de valoració: Puntuació
Fons i sèries documentals digitalitzades
Digitalització de fons municipals [20 punts].
Tindran puntuació addicional una de les dues opcions següents:
- Si la digitalització és de llibres d'actes d'òrgans municipals col·legiats de cronologia amplia [se sumaran 10 punts]
- Si la digitalització és de padrons d'habitants [se sumaran 5 punts]
30
Contingut tècnic del projecte
Adequació del formulari específic de recompte [fins a 25 punts]
- Detall complet del formulari a nivell d'unitat documental [fins a 25 punts]
- Detall de fons, sèrie, cronologia, número i mida de cares a nivell d'unitat documental [fins a 15 punts]
- Detall de fons, sèrie, cronologia, número i mida de cares [fins a 5 punts]
25
Grau d'adequació i capacitació tècnica de l'equip
- Proposta de digitalització a la seu de l'empresa contractada [10 punts]
- Formulari específic de recompte realitzat per l'arxiver/a municipal tècnic superior A1 [5 punts]
- Espai de treball: adequació de l'espai de treball i de l'equipament on realitzar la digitalització[5 punts]
20
Grau de dotació i organització de recursos econòmics per garantir la viabilitat de l'actuació.
Percentatge de cofinançament superior a l'obligatori:
- Subvenció sol·licitada inferior al 40% [15 punts]
- Subvenció sol·licitada del 40 al 50% [5 punts]
15
Municipis fins a 25.000 habitants 10
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 45.
Requisits de concessió:
L'ens local sol·licitant ha d'estar adherit a la Xarxa d'Arxius Municipals amb conveni vigent en el moment de presentar la sol·licitud. En cas que l'adhesió a la XAM l'hagi formalitzat un ens instrumental, la sol·licitud l'haurà de presentar el seu.
Si és un arxiu adherit a la Central de Serveis Tècnics de la XAM, cal haver presentat a l'Oficina de Patrimoni Cultural la darrera enquesta anual vigent.
Els municipis menors de 10.000 habitants adherits a la Central de Serveis Tècnics han de presentar sol·licituds de valor inferior a 5.000 euros.
Els municipis majors de 10.000 habitants han de presentar sol·licituds de més de 12.500 cares de mida DIN A4 o de cost equivalent.
Les sol·licituds de digitalització de llicències urbanístiques i altres sèries similars requeriran una proposta tècnica a nivell catàleg.
Dades mínimes del catàleg: codi de classificació, nom de la sèrie, número d'expedient, títol, data inicial, data final, interessats, emplaçament i unitat de instal·lació.
Haver presentat la planificació dels documents a realitzar.
En el cas de la documentació del fons municipal només es podran digitalitzar documents dels fons municipals datats fins a l'any 2017 inclusió i documents que corresponguin a sèries que estiguin dins de la categoria de conservació permanent
Quedaran excloses les sol·licituds ja ateses de digitalització de documentació.
Termini màxim de resolució:
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud.

Condicions de sol·licitud

Documentació que s'ha d'annexar: La sol·licitud ha d'anar acompanyada del formulari específic de recompte i característiques dels documents a digitalitzar.
En el cas dels arxius adherits:
- A la Central de Serveis Tècnics de la Xarxa d'Arxius Municipals:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-310398_xam_cst-25
- Al Programa de manteniment de la Xarxa d'Arxius Municipals:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-310398_xam_pm-25
Nombre màxim de sol·licituds: Una per ens.

Condicions d'execució i justificació

Obligació de cofinançament: Percentatge de cofinançament per part de l'ens destinatari sobre el cost total de l'actuació: 50%
Resten exempts de l'obligació de cofinançar els ens de fins a 1.000 habitants i els ens amb ajuts i assistències d'import igual o inferior a 3.000 euros.

Els municipis menors de 10.000 habitants estan exempts de cofinançament.

Procedència dels fons de l'ens local: Qualsevol no provinent de la Diputació
Altres condicions d'execució i justificació: Document acreditatiu de la realització dels productes digitals lliurats.
L'execució serà al llarg de l'any de la convocatòria.

Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.

En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.

Normativa aplicable:

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei 10/2001, de 13 de juliol, d'arxius i gestió de documents modificada per la Llei 20/2015, de 29 de juliol.
ODS
11. Ciutats i comunitats sostenibles
16. Pau, justícia i institucions sòlides

Més informació

6. Reduir les desigualtats i promoure la cohesió entre persones i territoris
9. Fomentar la transició digital als territoris
Afegeix a la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2025
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2024: Finalitzat
2025: 03/12/2024 a 31/01/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Recurs tècnic Recurs tècnic
Redacció de plans, projectes i informes

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència

Unitat prestadora:
Oficina de Patrimoni Cultural

Tel. 934 022 566
o.patrimonic@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
310398