Cercador de catàleg de serveis

Catàleg de serveis

Logo del XGL

Digitalització de documents dels arxius municipals de la Xarxa d'Arxius Municipals

CODI 156957
Recurs fora de terminiTermini tancat
Suport a la digitalització de documents dels arxius municipals adherits a la Xarxa d'Arxius Municipals (XAM) amb l'objectiu de conservar i difondre els seus fons.

Es requereix que els arxius municipals formin part de la Xarxa d'Arxius Municipals i que tinguin el conveni d'adhesió vigent. Quant als arxius de la Central de Serveis Tècnics (CST), han d'haver respost la darrera enquesta anual vigent de l'Oficina de Patrimoni Cultural i els majors de 10.000 habitants, han d'assumir el copagament del 50% dels costos de la digitalització dels documents del seu Arxiu Municipal.
picto ajuntament
Destinataris

Ajuntaments, entitats municipals descentralitzades

picto Recurs tècnic
Tipologia

Recurs tècnic
Redacció de plans, projectes i informes

picto calendari
Període de sol·licitud i vigència
202428/12/2023 - 08/02/2024
2025Pendent
2026Pendent
2027Pendent
picto document
Procediment de concessió

Concessió directa amb concurrència


Criteris de valoració

Adequació de la proposta [fins a 25 punts]
- Detall complet del formulari a nivell d'unitat documental [fins a 25 punts]
- Detall de Fons, Sèrie, cronologia i número i mida de cares. A nivell d'unitat documental [fins a 15 punts]
- Detall de Fons, Sèrie, cronologia i número i mida de cares [fins a 5 punts]

Control de qualitat: disponibilitat de sistemes de control, seguiment i avaluació [fins a 5 punts]

Digitalització de fons municipal [fins a 20 punts]
- si la digitalització és d'Actes d'òrgans municipals (+10 punts)
- si la digitalització és de padrons d'habitants (+5 punts)
Digitalització de fons audiovisuals [fins a 10 punts]
Digitalització de fons fotogràfics [fins a 5 punts]
Digitalització de fons patrimonials [fins a 5 punts]

Els quatre tipus de fons són excloents.

Trasllat: Proposta de digitalització a la seu de l'empresa [fins a 15 punts]
Espai de treball: Descripció de l'adequació i equipament de l'espai de treball on realitzar la digitalització [fins a 5 punts]

Percentatge de cofinançament [15 punts]
- Subvenció sol·licitada inferior al 40% del cost de l'actuació [15 punts]
- Subvenció sol·licitada entre el 40% i el 50% del cost de l'actuació [5 punts]

Municipis de fins a 25.000 habitants [10 punts]

Requisits de concessió

Garantir la preservació digital dels productes lliurats.
Estar adherit a la Xarxa d'Arxius Municipals (XAM) amb conveni vigent en el moment de presentar la sol·licitud.
Haver presentat la planificació dels documents a digitalitzar.

Termini màxim de resolució

Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud.

Condicions de concertació

Documentació que s'ha d'annexar:
La sol·licitud ha d'anar acompanyada del formulari específic de recompte i característiques dels documents a digitalitzar.
En el cas dels arxius adherits:
- A la Central de Serveis Tècnics de la Xarxa d'Arxius Municipals:
www.diba.cat/documents/205293/399936240/C1-156470_XAM_CST-24.xlsx
- Al Programa de manteniment de la Xarxa d'Arxius Municipals:
www.diba.cat/documents/205293/399936240/C1-156470_XAM_PM-24.xlsx

Obligació de cofinançament:
Percentatge de cofinançament per part de l'ens destinatari sobre el cost total de l'actuació: 50%
Resten exempts de l'obligació de cofinançar els ens de fins a 10.000 habitants i els ens amb ajuts i assistències d'import igual o inferior a 3.000 euros.

Procedència dels fons de l'ens local: Qualsevol no provinent de la Diputació

Altres condicions d'execució i justificació:
Document acreditatiu de la realització dels productes digitals lliurats.
L'execució serà al llarg de l'any de la convocatòria.


Compromisos de qualitat

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.


Normativa

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.

Objectius

Ciutats i comunitats sosteniblesPau, justícia i institucions sòlides
  • 11. Ciutats i comunitats sostenibles
  • 16. Pau, justícia i institucions sòlides

Convocatòria / Línia de suport

Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2024

Accedeix a la tramitació

Fitxa de recurs

Descarrega

La teva carpeta

La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

Segell AENOR
Unitat prestadora
Oficina de Patrimoni Cultural
Si voleu fer alguna consulta sobre el recurs, contacteu-nos
Formulari de contacte
Accedeix