Fitxa del recurs

Àrea de Cultura
Cultura

Digitalització de documents dels arxius municipals de la Xarxa d'Arxius Municipals

Suport a la digitalització de documents dels arxius municipals adherits a la Xarxa d'Arxius Municipals (XAM) amb l'objectiu de conservar i difondre els seus fons.

Es requereix que els arxius municipals formin part de la Xarxa d'Arxius Municipals i que tinguin el conveni d'adhesió vigent. Quant als arxius de la Central de Serveis Tècnics (CST), han d'haver respost la darrera enquesta anual vigent de l'Oficina de Patrimoni Cultural i els majors de 10.000 habitants, han d'assumir el copagament del 50% dels costos de la digitalització dels documents del seu Arxiu Municipal.


Destinataris:
Ajuntaments, entitats municipals descentralitzades

Criteris de valoració: Puntuació
Contingut tècnic del projecte
Adequació de la proposta [fins a 25 punts]
- Detall complet del formulari a nivell d'unitat documental [fins a 25 punts]
- Detall de Fons, Sèrie, cronologia i número i mida de cares. A nivell d'unitat documental [fins a 15 punts]
- Detall de Fons, Sèrie, cronologia i número i mida de cares [fins a 5 punts]

Control de qualitat: disponibilitat de sistemes de control, seguiment i avaluació [fins a 5 punts]

30
Tipus de fons documental i aplicació d'estàndards tècnics
Digitalització de fons municipal [fins a 20 punts]
- si la digitalització és d'Actes d'òrgans municipals (+10 punts)
- si la digitalització és de padrons d'habitants (+5 punts)
Digitalització de fons audiovisuals [fins a 10 punts]
Digitalització de fons fotogràfics [fins a 5 punts]
Digitalització de fons patrimonials [fins a 5 punts]

Els quatre tipus de fons són excloents.
30
Grau d'adequació i capacitació tècnica de l'equip

Trasllat: Proposta de digitalització a la seu de l'empresa [fins a 15 punts]
Espai de treball: Descripció de l'adequació i equipament de l'espai de treball on realitzar la digitalització [fins a 5 punts]
15
Grau de dotació i organització de recursos econòmics per garantir la viabilitat de l'actuació
Percentatge de cofinançament [15 punts]
- Subvenció sol·licitada inferior al 40% del cost de l'actuació [15 punts]
- Subvenció sol·licitada entre el 40% i el 50% del cost de l'actuació [5 punts]
15
Es prioritzaran els municipis de fins a 25.000 habitants
Municipis de fins a 25.000 habitants [10 punts]
10
Requisits de concessió:
Garantir la preservació digital dels productes lliurats.
Estar adherit a la Xarxa d'Arxius Municipals (XAM) amb conveni vigent en el moment de presentar la sol·licitud.
Haver presentat la planificació dels documents a digitalitzar.
Termini màxim de resolució:
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud.

Condicions de sol·licitud

Documentació que s'ha d'annexar: La sol·licitud ha d'anar acompanyada del formulari específic de recompte i característiques dels documents a digitalitzar.
En el cas dels arxius adherits:
- A la Central de Serveis Tècnics de la Xarxa d'Arxius Municipals:
www.diba.cat/documents/205293/399936240/C1-156470_XAM_CST-24.xlsx
- Al Programa de manteniment de la Xarxa d'Arxius Municipals:
www.diba.cat/documents/205293/399936240/C1-156470_XAM_PM-24.xlsx

Condicions d'execució i justificació

Obligació de cofinançament: Percentatge de cofinançament per part de l'ens destinatari sobre el cost total de l'actuació: 50%
Resten exempts de l'obligació de cofinançar els ens de fins a 10.000 habitants i els ens amb ajuts i assistències d'import igual o inferior a 3.000 euros.

Procedència dels fons de l'ens local: Qualsevol no provinent de la Diputació
Altres condicions d'execució i justificació: Document acreditatiu de la realització dels productes digitals lliurats.
L'execució serà al llarg de l'any de la convocatòria.

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

Normativa aplicable:

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
ODS
Afegeix a la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2024
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2024: 28/12/2023 a 08/02/2024
2025: Pendent
2026: Pendent
2027: Pendent
Recurs tècnic Recurs tècnic
Redacció de plans, projectes i informes

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència

Unitat prestadora:
Oficina de Patrimoni Cultural

Tel. 934 022 566
o.patrimonic@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
156957