Fitxa del recurs
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Salut pública
Activitats d'educació per a la salut
Activitats educatives (tallers i xerrades) dirigides a millorar la salut de les persones a través de la promoció d'hàbits saludables, que s'engloben en cinc àmbits temàtics: Alimentació saludable, sexualitat sana, benestar emocional, prevenció addiccions, cura del cos i autoprotecció.
El detall de cadascuna de les activitats que s'ofereixen es recull al Catàleg anual d'activitats d'educació per a la salut.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments
Requisits de concessió: |
---|
Designar un referent per interlocutar entre l'entitat prestadora i el destinatari final |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-295132-25, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-295132-25 |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ajuntament. |
Altres condicions: | Els ajuntaments de municipis de més de 20.000 habitants només són destinataris de les activitats d'autoprotecció F3. |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: |
- L'execució de les activitats concedides serà l'any posterior al de la seva sol·licitud i aprovació. - Les activitats seran gratuïtes per als ajuntaments, però en el cas que una activitat no es pugui desenvolupar (manca inscrits o anul·lació anticipada per a qualsevol motiu), l'ajuntament haurà de comunicar aquest fet tant a l'entitat encarregada de fer l'activitat com al Servei de Salut Pública, amb 48 hores d'antelació de la data en què estava programada. En cas contrari serà l'Ajuntament qui haurà d'assumir el cost de l'activitat. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 18/2009, de 22 d'octubre, de salut pública de Catalunya; Llei 15/1990, de 9 de juliol, d'ordenació sanitària de Catalunya.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: 01/07/2025 a 31/10/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Servei de Salut Pública
Tel. 934 022 468
s.salutp@diba.cat
Formulari de contacte