Fitxa del recurs
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Salut pública
Activitats d'educació per a la salut
Activitats educatives (tallers i xerrades) dirigides a millorar la salut de les persones a través de la promoció d'hàbits saludables, que s'engloben en cinc àmbits temàtics: Alimentació saludable, sexualitat sana, benestar emocional, prevenció addiccions, cura del cos i autoprotecció.
El detall de cadascuna de les activitats es recollirà al Catàleg d'activitats d'educació per a la salut que s'elaborarà per cada anualitat.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments
Requisits de concessió: |
---|
Designar un referent per interlocutar entre l'entitat prestadora i el destinatari final |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-133173-24, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/399936240/C1-133173-24.pdf |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ajuntament. |
Altres condicions: | Els ajuntaments de municipis de més de 20.000 habitants només són destinataris de les activitats d'autoprotecció F3. |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: |
- L'execució de les activitats concedides serà l'any posterior al de la seva sol·licitud i aprovació. - Les activitats seran gratuïtes per als ajuntaments, però en el cas que una activitat no es pugui desenvolupar (manca inscrits o anul·lació anticipada per a qualsevol motiu), l'ajuntament haurà de comunicar aquest fet tant a l'entitat encarregada de fer l'activitat com al Servei de Salut Pública, amb 7 dies d'antelació de la data en què estava programada. En cas contrari serà l'Ajuntament qui haurà d'assumir el cost de l'activitat. |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 18/2009, de 22 d'octubre, de salut pública de Catalunya; Llei 15/1990, de 9 de juliol, d'ordenació sanitària de Catalunya.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: Pendent
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Servei de Salut Pública
Tel. 934 022 468
s.salutp@diba.cat
Formulari de contacte