Fitxa del recurs

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Sostenibilitat social

Accions de millora contínua en l'organització i la comunicació dels serveis socials bàsics

Recurs que contempla 2 línies de suport:
1.- Accions de millora contínua en la organització dels serveis socials bàsics (SSB). Els objectius són:
- Aportar coneixement i models d'actuació en els àmbits d'actuació proposats.
- Establir una metodologia de treball per a la millora contínua de l'organització.
- Millorar l'eficàcia i l'eficiència en la prestació del servei amb equitat per a la ciutadania.
El recurs es desenvoluparà en 4 sessions de treball amb el suport tècnic i acompanyament d'un equip tècnic especialitzat en la gestió dels serveis socials locals. Les actuacions previstes es centraran en l'anàlisi i millora d'un àmbit concret dels serveis socials i bàsics.
2.- Suport a l'elaboració de Plans de comunicació de SSB, adaptant a les necessitats de l'ens local, i enfortint la col·laboració, coordinació i qualificació tècnica i eficiència del servei. Els objectius són:
- Generar un model estructurat de pla de comunicació per fer difusió de la cartera de serveis socials, promovent una re dimensió i una reorganització del propi servei.
- Millorar la coordinació entre els SSB i altres serveis de l'ajuntament i de la comunitat, enfortint la col·laboració entre aquests.
- Fer més eficient la prestació del servei a la ciutadania.
- Promoure un canvi en la percepció ciutadana sobre els serveis socials, contrarestant la visió assistencial i estigmatitzada d'aquests.
- Millorar els circuïts i canals de comunicació interns
L'elaboració del Pla de Comunicació es durà a terme mitjançant sessions participatives amb un grup que estarà format per professionals de SSB, de l'àrea de comunicació de l'ens local, el personal tècnic de la Diputació o la consultora experta en comunicació.
Algunes sessions poden realitzar-se de forma grupal amb altres ens locals.
Es recomana que l'ens local tingui en compte la previsió de disposar de pressupost futur per les accions a mig i llarg termini del Pla de Comunicació.


Destinataris:
Ajuntaments de municipis de més de 5.000 habitants, consells comarcals, consorcis locals, mancomunitats

Criteris de valoració: Puntuació
Grau de viabilitat de l'actuació
En el cas de la línia 1 Accions de millora:
- Existència d'una figura que assumeixi la coordinació / direcció de l'acció de millora.
- Existència d'un/a professional amb dedicació per a l'elaboració del projecte.
- Existència d'una/a professional amb dedicació per al seguiment del projecte.
En cas de disposar dels 3 criteris: [50 punts]
En cas de disposar de 2 criteris: [20 punts]
En cas de disposar d'1 criteri: [10 punts]
Cap criteri: [0 punts].

En el cas de la línia 2 Plans de comunicació:
- Existència d'una figura d'interlocució i lideratge polític.
- Existència d'una figura de lideratge tècnic.
- Existència d'una figura tècnica de seguiment i avaluació.
- Existència de professionals d'altres àrees implicades.
En cas de disposar dels 4 criteris: [50 punts]
En cas de disposar de 3 criteris: [35 punts]
En cas de disposar de 2 criteris: [20 punts]
En cas de disposar d'1 criteri: [10 punts]
Cap criteri: [0 punts].
50
Existència d'antecedents i de documentació tècnica
En el cas de la línia 1 Accions de millora:
- Ens que han realitzat en el darrer any un pla/ estudi/ reglament/ ordenança relacionat amb les accions de millora sol·licitades: [20 punts]
- Ens que han realitzat en els 4 anys anteriors un pla/ estudi/ reglament/ ordenança relacionat amb les accions de millora sol·licitades: [15 punts]
- Ens que no han realitzat en els 4 anys anteriors un pla/ estudi/ reglament/ ordenança relacionat amb les accions de millora sol·licitades: [0 punts].

En el cas de la línia 2 Pla de comunicació:
- Si l'ens disposa de documentació tècnica sobre la matèria (plans de comunicació anteriors, campanyes de comunicació, etc.): [20 punts]
- Si l'ens no té documentació tècnica en el moment de la sol·licitud: [0 punts].
20
Nombre d'habitants de l'ens amb preferència als de major població i disponibilitat d'eines de suport
Pel que fa a la línia 1 Accions de millora:
- De 15.001 habitants o més: [20 punts]
- De 10.001 a 15.000 habitants: [15 punts]
- De 5.000 a 10.000 habitants: [10 punts].

Pel que fa a la línia 2 Plans de comunicació:
- Existència d'eines de suport per implementar la campanya de comunicació: [20 punts]
- No es disposa d'eines de suport: [0 punts].
20
Nombre de sol·licituds tècniques
- Demanda considerada com a prioritat 1 o l'ens local ha realitzat una sola sol·licitud de recurs tècnic del Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics: [10 punts].
- Demanda considerada com a prioritat 2: [5 punts].
- Demanda considerada com a prioritat 3: [0 punts].
(A la fitxa de sol·licitud es pot concretar la priorització en cas de demanar més d'un recurs tècnic del mateix servei).
10
Termini màxim de resolució:
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud.

Condicions de sol·licitud

Documentació que s'ha d'annexar: Dades tècniques C1-293793-25, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-293793-25
Nombre màxim de sol·licituds: Dues per ens. En cas de voler accions de millora continua i suport a l'elaboració dels plans de comunicació s'han de presentar dues sol·licituds.

El Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics limita el nombre de sol·licituds de recursos tècnics fins a un màxim de 3, excloent Eines tecnològiques de suport als serveis socials bàsics: Tassad i DS- Diba. A la fitxa de dades tècniques de cada sol·licitud tècnica s'ha de marcar si és la prioritat 1, 2 o 3.
Altres condicions: Destinataris en el Suport de Plans de comunicació de Serveis Socials Bàsics:
- Ajuntaments de municipis d'entre 10.001 i 50.000 habitants, i consells comarcals, consorcis locals i mancomunitats.

Per demanar la línia de suport 2 Elaboració de Plans de comunicació, s'ha de disposar de Cartera de Serveis Socials.

La valoració i gestió de les sol·licituds serà diferenciada per cada subproducte d'acord amb l'aplicació dels criteris i requisits establerts i dels recursos disponibles.

Condicions d'execució i justificació

Altres condicions d'execució i justificació: La renúncia a qualsevol tipologia d'aquest recurs pot contemplar la denegació de la sol·licitud de la mateixa tipologia en la convocatòria immediatament posterior.

Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.

En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.

Normativa aplicable:

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de Serveis Socials; Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència; Decret 142/2010, d'11 d'octubre, pel qual s'aprova la Cartera de Serveis Socials 2010-2011 prorrogat per Llei 4/2017, del 28 de març, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2017
ODS
10. Reducció de les desigualtats

Més informació

6. Reduir les desigualtats i promoure la cohesió entre persones i territoris
10. Promoure polítiques i institucions locals eficaces, innovadores i cocreadores de valor públic
Afegeix a la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2025
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2025: 03/12/2024 a 31/01/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Recurs tècnic Recurs tècnic
Redacció de plans, projectes i informes

Procediment de concessió:
Concurrència competitiva

Unitat prestadora:
Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics

Tel. 934 022 471
s.suportssb@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
293793