Fitxa del recurs

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Sostenibilitat social

Accions de millora contínua als serveis socials d'atenció domiciliària SSAD

S'ofereix suport per a la gestió de la prestació del servei d'atenció domiciliària (especialment pel que fa als Plecs Tècnics, Reglament del SSAD, els estudis de costos del servei de SAD, ...) i altres suports o acompanyaments relacionats amb el model de provisió.

També s'ofereix suport tècnic i acompanyament als ens locals participants en els Espais d'Innovació del SSAD, per dissenyar o implementar actuacions innovadores que han estat objecte d'anàlisi en les jornades realitzades en el marc dels Espais d'Innovació:
- Atenció Integrada de serveis i suports al domicili
- Organització dels equips i Professionalització del SAD
- Personalització i Accés als serveis socials d'atenció domiciliària
- Contractació pública i diversificació de l'oferta

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats
2024, 2025, 2026 i 2027.


Destinataris:
Ajuntaments de municipis de més de 5.000 habitants, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades

Criteris de valoració: Puntuació
Grau d'adequació tècnica de la sol·licitud
- Els objectius, les activitats i els resultats esperats són coherents i s'ajusten plenament a
les característiques del recurs ofert: [30 punts]
- Els objectius, les activitats i els resultats esperats estan definits amb algunes deficiències i/o s'ajusten parcialment a les característiques del recurs ofert: [20 punts]
- Els objectius, les activitats i els resultats esperats són poc coherents en relació amb les
característiques del recurs ofert: [10 punts]
- Els objectius, les activitats i els resultats esperats no són coherents i/o no s'ajusten a les
característiques del recurs ofert: [0 punts]
30
Existència d'antecedents: recursos atorgats en anys anteriors per promoure la rotació dels ens locals
- L'ens local no ha rebut mai assistència en projectes similars o ja fa més de 10 anys: [20 punts]
- L'ens local ha rebut assistència en projectes similars entre els 6 i 10 anys anteriors: [10 punts]
- L'ens local ha rebut assistència entre els 3 i els 5 anys anteriors: [5 punts]
- L'ens local ha rebut assistència en els darrers 2 anys: [0 punts]
20
Nombre d'habitants de l'ens amb preferència els de major població
- De 40.000 habitants o més: [20 punts].
- De 20.000 habitants a 39.999: [15 punts].
- De 10.000 a 19.999 habitants:[10 punts].
- De 5.000 a 9.999 habitants: [5 punts].
20
Existència d'estructura o recursos propis de l'ens
- Existència d'una figura que assumeixi la coordinació/ direcció de l'assessorament i
que participi als Espasi d'innovació del SSAD.
- Existència d'un/a professional amb dedicació per a l'elaboració de l'assessorament
- Existència d'un/a professional amb dedicació per al seguiment de l'assessorament.
En cas de disposar dels 3 criteris: [20 punts]
2 criteris: [15 punts]
1 criteri: [10 punts]
Cap criteri: [0 punts]
20
Nombre de sol·licituds tècniques
- Si la demanda és considerada com a prioritat 1 o l'ens local ha realitzat una sola sol·licitud de recurs tècnic del Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics: [10 punts]
- Si la demanda és considerada com a prioritat 2: [0 punts]
10
Termini màxim de resolució:
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud.

Condicions de sol·licitud

Documentació que s'ha d'annexar: Dades tècniques C1-130443-24, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/399936240/C1-130443-24.pdf
Nombre màxim de sol·licituds: Dues entre els recursos tècnics del Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics excloent: Eina de valoració del risc social per als serveis socials bàsics DS-DIBA, Eines de gestió del copagament dels SSAD: TASSAD.

Condicions d'acceptació

Altres condicions: Per als assessoraments en Atenció Integrada de serveis i suports al domicili, Organització dels equips i Professionalització del SAD, Personalització i Accés als serveis socials d'atenció domiciliària, i Contractació pública i Diversificació de l'oferta els ens locals sol·licitants han de participar a les jornades dels Espais d'Innovació en la prestació dels SSAD.

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

Normativa aplicable:

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de Serveis Socials; Llei 39/2006, de 14 de
    desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència;
    Decret 142/2010, d'11 d'octubre, pel qual s'aprova la Cartera de Serveis Socials 2010-2011 prorrogat
    per Llei 4/2017, del 28 de març, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2017
ODS
Afegeix a la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2024
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2024: 28/12/2023 a 08/02/2024
2025: Pendent
2026: Pendent
2027: Pendent
Recurs tècnic Recurs tècnic
Redacció de plans, projectes i informes

Procediment de concessió:
Concurrència competitiva

Unitat prestadora:
Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics

Tel. 934 022 471
s.suportssb@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
130443