Fitxa del recurs
Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Sostenibilitat social

Accions de millora contínua en l'organització i la comunicació dels serveis socials bàsics
Recurs que contempla 2 línies de suport:
1.- Accions de millora contínua en la organització dels serveis socials bàsics (SSB). Els objectius són:
- Aportar coneixement i models d'actuació en els àmbits d'actuació proposats.
- Establir una metodologia de treball per a la millora contínua de l'organització.
- Millorar l'eficàcia i l'eficiència en la prestació del servei amb equitat per a la ciutadania.
El recurs es desenvoluparà en 4 sessions de treball amb el suport tècnic i acompanyament d'un equip tècnic especialitzat en la gestió dels serveis socials locals. Les actuacions previstes es centraran en l'anàlisi i millora d'un àmbit concret dels serveis socials i bàsics.
2.- Suport a l'elaboració de Plans de comunicació de SSB, adaptant a les necessitats de l'ens local, i enfortint la col·laboració, coordinació i qualificació tècnica i eficiència del servei. Els objectius són:
- Generar un model estructurat de pla de comunicació per fer difusió de la cartera de serveis socials, promovent una re dimensió i una reorganització del propi servei.
- Millorar la coordinació entre els SSB i altres serveis de l'ajuntament i de la comunitat, enfortint la col·laboració entre aquests.
- Fer més eficient la prestació del servei a la ciutadania.
- Promoure un canvi en la percepció ciutadana sobre els serveis socials, contrarestant la visió assistencial i estigmatitzada d'aquests.
- Millorar els circuïts i canals de comunicació interns
L'elaboració del Pla de Comunicació es durà a terme mitjançant sessions participatives amb un grup que estarà format per professionals de SSB, de l'àrea de comunicació de l'ens local, el personal tècnic de la Diputació o la consultora experta en comunicació.
Algunes sessions poden realitzar-se de forma grupal amb altres ens locals.
Es recomana que l'ens local tingui en compte la previsió de disposar de pressupost futur per les accions a mig i llarg termini del Pla de Comunicació.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis de més de 5.000 habitants, consells comarcals, consorcis locals, mancomunitats
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-293793-25, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-293793-25 |
Nombre màxim de sol·licituds: | Dues per ens. En cas de voler accions de millora continua i suport a l'elaboració dels plans de comunicació s'han de presentar dues sol·licituds. El Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics limita el nombre de sol·licituds de recursos tècnics fins a un màxim de 3, excloent Eines tecnològiques de suport als serveis socials bàsics: Tassad i DS- Diba. A la fitxa de dades tècniques de cada sol·licitud tècnica s'ha de marcar si és la prioritat 1, 2 o 3. |
Altres condicions: | Destinataris en el Suport de Plans de comunicació de Serveis Socials Bàsics: - Ajuntaments de municipis d'entre 10.001 i 50.000 habitants, i consells comarcals, consorcis locals i mancomunitats. Per demanar la línia de suport 2 Elaboració de Plans de comunicació, s'ha de disposar de Cartera de Serveis Socials. La valoració i gestió de les sol·licituds serà diferenciada per cada subproducte d'acord amb l'aplicació dels criteris i requisits establerts i dels recursos disponibles. |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: | La renúncia a qualsevol tipologia d'aquest recurs pot contemplar la denegació de la sol·licitud de la mateixa tipologia en la convocatòria immediatament posterior. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de Serveis Socials; Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència; Decret 142/2010, d'11 d'octubre, pel qual s'aprova la Cartera de Serveis Socials 2010-2011 prorrogat per Llei 4/2017, del 28 de març, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2017


Canal: Portal de tramitació (PMT)

2026: Pendent
2027: Pendent

Procediment de concessió:
Concurrència competitiva
Unitat prestadora:
Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics
Tel. 934 022 471
s.suportssb@diba.cat
Formulari de contacte
