Cercador de catàleg de serveis

Catàleg de serveis

Logo del XGL

Accions de millora contínua en l'organització i la comunicació dels serveis socials bàsics

CODI 293793
Recurs fora de terminiTermini tancat
Recurs que contempla 2 línies de suport:
1.- Accions de millora contínua en la organització dels serveis socials bàsics (SSB). Els objectius són:
- Aportar coneixement i models d'actuació en els àmbits d'actuació proposats.
- Establir una metodologia de treball per a la millora contínua de l'organització.
- Millorar l'eficàcia i l'eficiència en la prestació del servei amb equitat per a la ciutadania.
El recurs es desenvoluparà en 4 sessions de treball amb el suport tècnic i acompanyament d'un equip tècnic especialitzat en la gestió dels serveis socials locals. Les actuacions previstes es centraran en l'anàlisi i millora d'un àmbit concret dels serveis socials i bàsics.
2.- Suport a l'elaboració de Plans de comunicació de SSB, adaptant a les necessitats de l'ens local, i enfortint la col·laboració, coordinació i qualificació tècnica i eficiència del servei. Els objectius són:
- Generar un model estructurat de pla de comunicació per fer difusió de la cartera de serveis socials, promovent una re dimensió i una reorganització del propi servei.
- Millorar la coordinació entre els SSB i altres serveis de l'ajuntament i de la comunitat, enfortint la col·laboració entre aquests.
- Fer més eficient la prestació del servei a la ciutadania.
- Promoure un canvi en la percepció ciutadana sobre els serveis socials, contrarestant la visió assistencial i estigmatitzada d'aquests.
- Millorar els circuïts i canals de comunicació interns
L'elaboració del Pla de Comunicació es durà a terme mitjançant sessions participatives amb un grup que estarà format per professionals de SSB, de l'àrea de comunicació de l'ens local, el personal tècnic de la Diputació o la consultora experta en comunicació.
Algunes sessions poden realitzar-se de forma grupal amb altres ens locals.
Es recomana que l'ens local tingui en compte la previsió de disposar de pressupost futur per les accions a mig i llarg termini del Pla de Comunicació.
picto ajuntament
Destinataris

Ajuntaments de municipis de més de 5.000 habitants, consells comarcals, consorcis locals, mancomunitats

picto Recurs tècnic
Tipologia

Recurs tècnic
Redacció de plans, projectes i informes

picto calendari
Període de sol·licitud i vigència
202503/12/2024 - 31/01/2025
2026Pendent
2027Pendent
picto document
Procediment de concessió

Concurrència competitiva


Criteris de valoració

En el cas de la línia 1 Accions de millora:
- Existència d'una figura que assumeixi la coordinació / direcció de l'acció de millora.
- Existència d'un/a professional amb dedicació per a l'elaboració del projecte.
- Existència d'una/a professional amb dedicació per al seguiment del projecte.
En cas de disposar dels 3 criteris: [50 punts]
En cas de disposar de 2 criteris: [20 punts]
En cas de disposar d'1 criteri: [10 punts]
Cap criteri: [0 punts].

En el cas de la línia 2 Plans de comunicació:
- Existència d'una figura d'interlocució i lideratge polític.
- Existència d'una figura de lideratge tècnic.
- Existència d'una figura tècnica de seguiment i avaluació.
- Existència de professionals d'altres àrees implicades.
En cas de disposar dels 4 criteris: [50 punts]
En cas de disposar de 3 criteris: [35 punts]
En cas de disposar de 2 criteris: [20 punts]
En cas de disposar d'1 criteri: [10 punts]
Cap criteri: [0 punts].

En el cas de la línia 1 Accions de millora:
- Ens que han realitzat en el darrer any un pla/ estudi/ reglament/ ordenança relacionat amb les accions de millora sol·licitades: [20 punts]
- Ens que han realitzat en els 4 anys anteriors un pla/ estudi/ reglament/ ordenança relacionat amb les accions de millora sol·licitades: [15 punts]
- Ens que no han realitzat en els 4 anys anteriors un pla/ estudi/ reglament/ ordenança relacionat amb les accions de millora sol·licitades: [0 punts].

En el cas de la línia 2 Pla de comunicació:
- Si l'ens disposa de documentació tècnica sobre la matèria (plans de comunicació anteriors, campanyes de comunicació, etc.): [20 punts]
- Si l'ens no té documentació tècnica en el moment de la sol·licitud: [0 punts].

Pel que fa a la línia 1 Accions de millora:
- De 15.001 habitants o més: [20 punts]
- De 10.001 a 15.000 habitants: [15 punts]
- De 5.000 a 10.000 habitants: [10 punts].

Pel que fa a la línia 2 Plans de comunicació:
- Existència d'eines de suport per implementar la campanya de comunicació: [20 punts]
- No es disposa d'eines de suport: [0 punts].

- Demanda considerada com a prioritat 1 o l'ens local ha realitzat una sola sol·licitud de recurs tècnic del Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics: [10 punts].
- Demanda considerada com a prioritat 2: [5 punts].
- Demanda considerada com a prioritat 3: [0 punts].
(A la fitxa de sol·licitud es pot concretar la priorització en cas de demanar més d'un recurs tècnic del mateix servei).

Termini màxim de resolució

Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud.

Condicions de concertació

Documentació que s'ha d'annexar:
Dades tècniques C1-293793-25, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-293793-25

Nombre màxim de sol·licituds:
Dues per ens. En cas de voler accions de millora continua i suport a l'elaboració dels plans de comunicació s'han de presentar dues sol·licituds.

El Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics limita el nombre de sol·licituds de recursos tècnics fins a un màxim de 3, excloent Eines tecnològiques de suport als serveis socials bàsics: Tassad i DS- Diba. A la fitxa de dades tècniques de cada sol·licitud tècnica s'ha de marcar si és la prioritat 1, 2 o 3.

Altres condicions:
Destinataris en el Suport de Plans de comunicació de Serveis Socials Bàsics:
- Ajuntaments de municipis d'entre 10.001 i 50.000 habitants, i consells comarcals, consorcis locals i mancomunitats.

Per demanar la línia de suport 2 Elaboració de Plans de comunicació, s'ha de disposar de Cartera de Serveis Socials.

La valoració i gestió de les sol·licituds serà diferenciada per cada subproducte d'acord amb l'aplicació dels criteris i requisits establerts i dels recursos disponibles.

Altres condicions d'execució i justificació:
La renúncia a qualsevol tipologia d'aquest recurs pot contemplar la denegació de la sol·licitud de la mateixa tipologia en la convocatòria immediatament posterior.


Compromisos de qualitat

Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.

En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.


Normativa

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de Serveis Socials; Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència; Decret 142/2010, d'11 d'octubre, pel qual s'aprova la Cartera de Serveis Socials 2010-2011 prorrogat per Llei 4/2017, del 28 de març, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2017

Objectius

Reducció de les desigualtats
  • 10. Reducció de les desigualtats
Reduir les desigualtats i promoure la cohesió entre persones i territorisPromoure polítiques i institucions locals eficaces, innovadores i cocreadores de valor públic
  • 6. Reduir les desigualtats i promoure la cohesió entre persones i territoris
  • 10. Promoure polítiques i institucions locals eficaces, innovadores i cocreadores de valor públic

Convocatòria / Línia de suport

Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2025

Accedeix a la tramitació

Fitxa de recurs

Descarrega

La teva carpeta

La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

Segell AENOR
Unitat prestadora
Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics
Si voleu fer alguna consulta sobre el recurs, contacteu-nos
Formulari de contacte
Accedeix