Fitxa del recurs

Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Administració local

Assistència en prevenció de riscos laborals

S'ofereix assessorament tècnic i jurídic en matèria de seguretat i salut de treball. Aquest recurs pot incloure diferentes linies d'actuació:

a) Suport en el desenvolupament de l'organització preventiva.
b) Assessorament en relació a les obligacions documentals derivades de la gestió de la prevenció de riscos laborals.
c) Valoració de la integració de la prevenció en les activitats de l'ens.
d) Resolució de consultes puntuals en matèria de gestió de la prevenció de riscos laborals.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026, 2027.


Destinataris:
Ajuntaments de municipis de fins a 10.000 habitants

Criteris de valoració: Puntuació
Es prioritzaran els municipis de fins a 5.000 habitants 50
Que l'Ajuntament tingui un servei de prevenció aliè contractat 25
Existència de referent en matèria de prevenció de riscos laborals a l'organització 25
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 50.
Termini màxim de resolució:
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud.

Condicions de sol·licitud

Documentació que s'ha d'annexar: Dades tècniques C1-349205-25, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-349205-25
Nombre màxim de sol·licituds: Una per ens quan es tracti de l'assessorament tècnic i jurídic que inclouen les actuacions a), b) i c) de la descripció del recurs. Pel que fa a l'actuació tècnica descrita a l'apartat d) no hi haurà màxim de sol·licituds per ens local.
Altres condicions: L'ens haurà de fer contacte mitjançant l'adreça s.adiprh@diba.cat o al telèfon 934 049 360, sempre abans de fer la petició del recurs.

Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.

En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 55 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 3 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 3 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.

Normativa aplicable:

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals i altre normativa vigent que faci referència a la prevenció de riscos, tan sectorial com general, que sigui necessària aplicar en el moment de l'assessorament.
ODS
16. Pau, justícia i institucions sòlides

Més informació

10. Promoure polítiques i institucions locals eficaces, innovadores i cocreadores de valor públic
Treu de la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2025
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2024: Finalitzat
2025: 03/12/2024 a 31/12/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Recurs tècnic Recurs tècnic
Redacció de plans, projectes i informes

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència

Unitat prestadora:
Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local

Tel. 934 049 400
gs.agovernl@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
349205