Fitxa del recurs
Àrea de Serveis Generals i Transició Digital
Governs digitals
Suport en continuïtat en protecció de dades (SCPD)
Assistència tècnica als ens locals per al compliment de la normativa de protecció de dades personals. S'ofereixen tres línies d'assistència:
- L1. Delegat de protecció de dades (DPD). Assumpció, en continuïtat, de la figura de delegat de protecció de dades. L'assistència incorpora també, la realització de totes les actuacions necessàries per a l'adequació a la normativa de protecció de dades, per aquells ajuntaments i entitats municipals descentralitzades (EMD) amb un tram de població de fins a 5.000 habitants.
- L2. Registre d'activitats de tractament. Assessorament en la confecció del Registre d'activitats de tractament (RAT).
- L3. Clàusules informatives formularis. Assessorament en la revisió de les clàusules informatives dels formularis de recollida de dades.
Si existeix un instrument vigent amb l'ens local que reguli l'assistència, no cal que es torni a presentar la sol·licitud per a aquest recurs.
La prestació del recurs abastarà el període pluriennal que es concreti en el moment de l'aprovació de l'assistència.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis de fins a 20.000 habitants, entitats municipals descentralitzades
Requisits de concessió: |
---|
- RC1. Aquesta línia d'assistència és per a ajuntaments o entitats municipals descentralitzades (EMD) amb un tram de població de fins a 20.000 habitants.
|
- RC1. Aquesta línia d'assistència és per a ajuntaments o entitats municipals descentralitzades (EMD) amb un tram de població d'entre 5.001 i 20.000 habitants.
- RC2. La Diputació ha d'haver assumit la funció de delegat de protecció de dades (DPD) de l'ens local, en la data de presentació de la sol·licitud. |
- RC1. Aquesta línia d'assistència és per a ajuntaments o entitats municipals descentralitzades (EMD) amb un tram de població d'entre 5.001 i 20.000 habitants.
- RC2. La Diputació ha d'haver assumit la funció de delegat de protecció de dades (DPD) de l'ens local, en la data de presentació de la sol·licitud. - RC3. L'ens local ha de tenir aprovat i publicat, per mitjans electrònics, el Registre d'activitats de tractament (RAT), en la data de presentació de la sol·licitud. |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-315766-25, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-315766-25 - Si sol·liciteu la línia d'assistència L1. Delegat de protecció de dades (DPD) i sou un ajuntament de fins a 5.000 habitants o una entitat municipal descentralitzada, les condicions de prestació del suport per a ens de fins a 5.000 habitants www.diba.cat/documents/d/plaxgl/condicions_scpd_5000 - Si sol·liciteu la línia d'assistència L1. Delegat de protecció de dades (DPD) i sou un ajuntament de 5.001 fins a 20.000 habitants, les condicions de prestació del suport per a ens de 5.001 fins a 20.000 habitants www.diba.cat/documents/d/plaxgl/condicions_scpd_5001_20000 |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: | La prestació del recurs abastarà el període pluriennal que es concreti en el moment de l'aprovació de l'assistència. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (RGPD); Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD).
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: 03/12/2024 a 30/04/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Direcció de Serveis de Tecnologies i Sistemes Corporatius
Tel. 934 723 510
ds.tsc@diba.cat
Formulari de contacte