Cercador de catàleg de serveis

Catàleg de serveis

Assistent
Catàleg de serveis
Trobareu informació dels recursos del Catàleg vigent
IA
Accedeix

Supervisió de serveis socials bàsics

CODI 291168
Recurs fora de terminiTermini tancat
El servei de supervisió ofereix suport als i les tècniques i responsables de serveis socials, perquè puguin desenvolupar la seva tasca d'una manera més objectiva, i aprofundir en els aspectes emocionals que inevitablement intervenen quan es treballa amb persones i amb el seu malestar, o en la organització d'equips.
És un espai de trobada, intercanvi i reflexió, entre els professionals per treballar diferents enfocaments del diagnòstic social, estratègies en la intervenció amb les persones usuàries, així com el posicionament d'aquests professionals respecte l'equip i la mateixa organització. Els espais de supervisió són conduïts per professionals amb formació i experiència en aquest camp.
Es contemplen 18 hores màximes de supervisió d'equips, i 21 hores màximes en la supervisió de responsables.

Els objectius de la supervisió d'equips són:
- Donar suport professional per a la recerca de diferents enfocaments de diagnòstic així com diferents metodologies i estratègies d'actuació de casos.
- Afavorir la cohesió dels equips de professionals.

Els objectius de la supervisió de responsables són:
- Adquirir eines que permetin millorar l'efectivitat de lideratge, i la qualitat de les relacions intra i inter professionals.
- Potenciar una visió global dels conflictes i situacions viscudes al servei, en pro de l'eficàcia en la presa de decisions i resolució de conflictes.
- Capacitar als/les professionals vers una perspectiva integral i innovadora del lideratge.
La prioritat dels objectius serà consensuada entre el o la responsable de l'equip, el propi equip i el o la professional que conduirà l'espai.

Es tracta d'un recurs de prestació continuada que està subjecte a les especificacions determinades al document:
picto ajuntament
Destinataris

Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis

picto Recurs material
Tipologia

Recurs material
Realització de serveis i activitats

picto calendari
Període de sol·licitud i vigència
202503/12/2024 - 31/01/2025
2026Pendent
2027Pendent
picto document
Procediment de concessió

Concessió directa amb concurrència


Requisits de concessió

• Supervisió d'equips de Serveis Socials Bàsics:
Existència d'un grup mínim de 8 professionals o acceptar la participació en un grup format per l'agrupació de municipis.
• Supervisió de responsables de Serveis Socials Bàsics:
Ser responsable directe d'un equip de serveis socials bàsics i no fer atenció directa.

Termini màxim de resolució

Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud.

Condicions de concertació

Documentació que s'ha d'annexar:
Dades tècniques C1-291168-25, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-291168-25

Nombre màxim de sol·licituds:
Dos per ens (1 per cada tipologia de recurs/línia de suport). Una sol·licitud genera una sola actuació; per tant, si es volen les dues actuacions s'han de presentar 2 sol·licituds.

Altres condicions:
Recurs de continuïtat. En cas de disposar de supervisió, no és necessari tornar a fer sol·licitud.

Si hi ha un canvi de participants respecte l'any passat, s'ha d'enviar la fitxa de dades tècniques actualitzades per correu electrònic a ssssb.supervisio@diba.cat

La valoració i gestió de les sol·licituds serà diferenciada per cada subproducte d'acord amb l'aplicació dels criteris i requisits establerts i dels recursos disponibles.

Altres condicions d'execució i justificació:
Compromís d'assistència a un 80% de les sessions a ambdós recursos.
La prestació del recurs abastarà el període pluriennal que es concreti en el moment de l'aprovació de l'assistència.
La renúncia a qualsevol tipologia d'aquest recurs pot contemplar la denegació de la sol·licitud de la mateixa tipologia en la convocatòria immediatament posterior.


Compromisos de qualitat

Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.

En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.


Normativa

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de Serveis Socials

Objectius

Reducció de les desigualtats
  • 10. Reducció de les desigualtats
Reduir les desigualtats i promoure la cohesió entre persones i territorisPromoure polítiques i institucions locals eficaces, innovadores i cocreadores de valor públic
  • 6. Reduir les desigualtats i promoure la cohesió entre persones i territoris
  • 10. Promoure polítiques i institucions locals eficaces, innovadores i cocreadores de valor públic
Assistent
Catàleg de serveis
Trobareu informació dels recursos del Catàleg vigent
IA
Accedeix

Convocatòria / Línia de suport

Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2025

Accedeix a la tramitació

Fitxa de recurs

Descarrega

La teva carpeta

La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

Segell AENOR
Unitat prestadora
Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics
Si voleu fer alguna consulta sobre el recurs, contacteu-nos