Fitxa del recurs
Àrea d'Esports i Activitat Física
Esports
Estudis de planificació i gestió d'esdeveniments esportius
Elaboració d'estudis d'anàlisi i propostes de millora en l'organització d'esdeveniments esportius (incloses primeres edicions), en tot el seu cicle d'organització (planificació, disseny, gestió, execució i tancament) amb especial atenció als efectes derivats de la COVID-19. S'ofereixen els següents àmbits d'estudis d'entre els quals es podran triar dos, que poden ser del mateix àmbit i per a diferents esdeveniments:
- Estudis en l'àmbit esportiu: estudi del disseny i desenvolupament dels aspectes i característiques tècniques i esportives de l'esdeveniment.
- Estudis en l'àmbit logístic: estudi del disseny, quantificació i provisió dels recursos materials, instal·lacions, i/o espais i el transport, necessaris pel desenvolupament de l'esdeveniment esportiu. Per exemple, estudis de mobilitat, estudis de planificació de recursos materials, etc.
- Estudi en l'àmbit administratiu: estudi del disseny i desenvolupament de la gestió d'inscripcions i contacte amb els inscrits, i resta de tasques administratives a desenvolupar al llarg de l'esdeveniment relacionat amb la gestió de l'esdeveniment. Per exemple, estudis de normativa, estudi de millora de processos, etc.
- Estudi en l'àmbit del màrqueting i comunicació: estudi del disseny i desenvolupament de la promoció i comunicació de l'esdeveniment esportiu i de la cerca de patrocinadors i col·laboradors. S'exclou el disseny de logotips i disseny gràfic de l'esdeveniment.
- Estudi de viabilitat i gestió pressupostaria: estudi de viabilitat i definició de l'esdeveniment, incloent la previsió d'ingressos i despeses, anàlisis dels seus costos fixes i variables, i càlcul dels llindars de rendibilitat.
A partir de 2022, es preveu incorporar a l'oferta els següents estudis: Estudis d'impacte econòmic, social i esportiu, Estudis d'impacte ambiental i Estudis d'aprofitament turístic.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2021, 2022, 2023.
Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
En termes de: - Grau de complexitat organitzativa de l'esdeveniment segons les seves característiques i l'àmbit sol·licitat, fins a 35 punts. - Volum de persones implicades en l'esdeveniment (participants, organització i públic), fins a 35 punts. - Tipus de gestió de l'esdeveniment, fins a 20 punts. |
90 |
A major nombre d'edicions, més puntuació. |
10 |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-117, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/345769268/C1-117-21.pdf Per a accedir a aquest recurs, l'ens local ha de ser titular o cotitular de l'activitat esportiva. |
Nombre màxim de sol·licituds: | Dues sol·licituds per ens local. Una sol·licitud diferent per cada àmbit d'estudi. |
Altres condicions: | - La concessió restarà condicionada a l'esgotament dels recursos disponibles per a cada tipologia d'estudi. En cas que no s'esgoti el crèdit d'alguna tipologia d'estudi, es repartirà entre les altres en funció de les necessitats. - La realització de l'estudi restarà condicionada a la celebració efectiva i presencial de l'esdeveniment. - El recurs implica una dedicació mínima de 7 hores per part del personal relacionat amb l'organització de l'esdeveniment (tècnic, organitzador, etc.), destinades a lliurament d'informació, reunions de seguiment, validació de l'estudi i altres tasques anàlogues. |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2021Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya
- Decret legislatiu 1/2000, de 31 de juliol, pel qual s'aprova el Text únic de la Llei de l'esport.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2022: Pendent
2023: Pendent
Procediment de concessió:
Concurrència competitiva
Unitat prestadora:
Oficina d'Activitats Esportives
Tel. 934 020 660
o.act.esport@diba.cat
Formulari de contacte