Accions de màrqueting turístic i promoció d'esdeveniments
En termini
Ajuntaments

Recurs econòmic
Ajut econòmic


Concurrència competitiva
Criteris de valoració
- Marc estratègic: pla de màrqueting ( elaborat en els darrers 5 anys): [12 punts]
- Disposició de personal tècnic de turisme propi o compartit, o contractació externa per a l'execució: [6 punts]
- Descripció dels objectius de l'esdeveniment o l'acció de màrqueting: [10 punts]
- Valoració de l'alineació dels projectes amb els esdeveniments Any Tour de França 2026 o Any de l'arquitectura 2026: [2 punts]
2.- Anàlisi de l'estratègia comunicativa i de promoció del projecte: [20 punts]
- Coherència amb la destinació (comarca, marca, DIBA): [Fins a 10 punts]
- Definició del missatge i dels públics: [Fins a 10 punts]
3.- Justificar, si és el cas, si el projecte posa accent en la innovació, l'ús de la tecnologia, la sostenibilitat, l'accessibilitat universal i la transversalitat dins les àrees del propi ens i entre els actors associats a l'activitat turística (empreses, residents i altres col·lectius): [Fins a 15 punts]
propi ens local.
El projecte inclou la participació d'altres entitats: [4 punts]
El projecte inclou la participació d'agents privats del sector turístic: [3 punts]
El projecte inclou la participació d'altres àrees transversals de l'ajuntament: [3 punts]
Abast impacte territorial dels projectes de promoció turística o de promoció de productes turístics propis, creació de continguts i impuls a la comercialització: [Fins a 10 punts]
2. Índex de pressió turística*: [4 punts].
* Càlcul: places totals d'allotjament dividit entre el total d'habitants. Les places inclouen les corresponents a les tipologies d'establiments hotelers, càmpings, turisme rural, llars compartides, habitatges d'ús turístics, aparcaments turístics i albergs de joventut.
SI NO
*Es considera que una entitat està acreditada quan ha superat l'adhesió al programa de l'any 2024. S'acceptaran les acreditacions amb el manual de destinació o d'altres serveis públics del municipi gestionats per l'Ajuntament
Termini màxim de resolució
Condicions de concertació
Documentació que s'ha d'annexar:
Dades tècniques C1-514029-26, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-514029-26
Nombre màxim de sol·licituds:
Una sol·licitud per ens local
Altres condicions:
Caldrà aportar el pla de màrqueting en matèria de turisme (elaborat en els cinc anys anteriors al de la convocatòria), en el cas que es tingui.
Caldrà aportar la memòria de l'acció.
En cas de dubte, abans de formalitzar la sol·licitud recomanem que els ens locals demanin un assessorament personalitzat al centre gestor o.mturistic@diba.cat.
Distribució de la quantitat a atorgar: Per al càlcul del valor màxim a rebre per part de l'ens sol·licitant, els càlculs és basaran en el cost total del projecte per part de l'ens i que a la vegada és pugui considerar elegible. L'import màxim elegible del cost total no podrà superar els 10.000 euros.
Pel càlcul del criteri automàtic: indicador base es tindran en compte les últimes dades disponibles.
Despeses elegibles:
Despeses elegibles dels capítols pressupostaris: Despesa corrent dels capítols pressupostaris: Capítols 2 i 4.
No es poden justificar aquelles despeses de capítol 4 que facin referència a tècnics/ques compartits/des amb els Consells Comarcals o Consorcis de Turisme.
No s'acceptaran les quotes de participació en programes liderats per la Diputació de Barcelona o altres entitats de màrqueting turístic.
Import mínim garantit per sol·licituds estimades: 1.500 euros de les despeses elegibles o 100 % de la despesa elegible per a imports inferiors.
En el cas de projectes vinculats a la promoció d'esdeveniments , no es consideraran despeses elegibles totes aquelles referents a la organització de l'esdeveniment, tan sols les relacionades amb la promoció i la comunicació.
Igualment no es consideren elegibles les despeses de manteniment de la web i xarxes socials.
Import mínim d'ajut:
1.500 €
Import màxim d'ajut:
5.000 €
Documentació per a la justificació:
Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c4-001-26
Dades tècniques C4-514029, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c4-514029-26
Període d'execució i justificació:
Anual, 01/01/2026 a 31/12/2026
Justificació voluntària, fins 15/11/2026; final, 02/01/2027 a 30/04/2027
Altres condicions d'execució i justificació:
Criteri poblacional:
1. Per als municipis amb una població de més de 75.000 habitants, l'ajut màxim serà del 50% del cost de l'actuació.
2. Pels municipis d'entre 20.000 i 75.000 habitants l'ajut màxim serà del 75% del cost de l'actuació.
3. Pels municipis de menys de 20.000 habitants, l'ajut màxim podrà finançar fins el 100% del cost de l'actuació.
En les accions que impliquin la realització de materials, pàgines web o altres suports de comunicació, s'haurà de fer esment exprés a les marques turístiques de la Diputació de Barcelona ( Barcelona és molt més, Pirineus Barcelona, Paisatges Barcelona o Costa Barcelona). Els logotips estan disponibles a la següent pàgina web: www.diba.cat/web/turisme/imatge-corporativa-logotips. Per a qualsevol dubte: dt.comunicacio@diba.cat
En el cas dels esdeveniments, aquests s'hauran d'introduir a l'agenda de BCN+ a través del formulari www.barcelonaesmoltmes.cat/ca/publicar-agenda
Serà necessari que es mencionin els perfils de Barcelona és molt més a Facebook i Instagram en el cas que utilitzeu xarxes per a la promoció de la campanya o esdeveniment.
Compromisos de qualitat
Objectius

- 8. Treball digne i creixement econòmic


- 7. Impuls del desenvolupament econòmic local

Convocatòria / Línia de suport
Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2026
Accedeix a la tramitacióFitxa de recurs
DescarregaLa teva carpeta
La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.


