Cercador de catàleg de serveis

Catàleg de serveis

Assistent
Catàleg de serveis
Trobareu informació dels recursos del Catàleg vigent
IA
Accedeix

Accions de màrqueting turístic i promoció d'esdeveniments

CODI 514029
Recurs en terminiEn termini
Aquest recurs està adreçat a donar suport econòmic als ajuntaments en el desenvolupament d'accions de màrqueting turístic (promoció de productes turístics, elements de comunicació, campanyes) i de promoció d'esdeveniments d'àmbit cultural, esportiu o enogastronòmic que tinguin una vessant turística, és a dir, que atreguin visitants d'altres municipis, comarques o regions.

Els projectes podran desenvolupar diferents accions com:

1. Projectes de promoció turística del municipi: Accions de comunicació i màrqueting turístic del municipi o d'un producte turístic propi com poden ser: campanyes, materials de difusió o publicacions, campanyes digitals o a xarxes, blogtrips, famtrips, press trips o accions amb operadors

2. Projectes de promoció i comunicació de l'esdeveniment amb projecció turística: comunicació i promoció d'esdeveniments turístics (culturals, d'actiu i natura, esportius, enogastronòmics o altres).

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2026 i 2027.
picto ajuntament
Destinataris

Ajuntaments

picto Recurs econòmic
Tipologia

Recurs econòmic
Ajut econòmic

picto calendari
Període de sol·licitud i vigència
202604/11/2025 - 15/01/2026
2027Pendent
picto document
Procediment de concessió

Concurrència competitiva


Criteris de valoració

Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 65.

1.- Valoració tècnica del projecte: [30 punts]
- Marc estratègic: pla de màrqueting ( elaborat en els darrers 5 anys): [12 punts]
- Disposició de personal tècnic de turisme propi o compartit, o contractació externa per a l'execució: [6 punts]
- Descripció dels objectius de l'esdeveniment o l'acció de màrqueting: [10 punts]
- Valoració de l'alineació dels projectes amb els esdeveniments Any Tour de França 2026 o Any de l'arquitectura 2026: [2 punts]

2.- Anàlisi de l'estratègia comunicativa i de promoció del projecte: [20 punts]
- Coherència amb la destinació (comarca, marca, DIBA): [Fins a 10 punts]
- Definició del missatge i dels públics: [Fins a 10 punts]

3.- Justificar, si és el cas, si el projecte posa accent en la innovació, l'ús de la tecnologia, la sostenibilitat, l'accessibilitat universal i la transversalitat dins les àrees del propi ens i entre els actors associats a l'activitat turística (empreses, residents i altres col·lectius): [Fins a 15 punts]

Es valorarà el nivell de treball transversal amb altres agents i el treball transversal dins el
propi ens local.
El projecte inclou la participació d'altres entitats: [4 punts]
El projecte inclou la participació d'agents privats del sector turístic: [3 punts]
El projecte inclou la participació d'altres àrees transversals de l'ajuntament: [3 punts]

Abast impacte territorial a nivell turístic de l'esdeveniment: [Fins a 10 punts]
Abast impacte territorial dels projectes de promoció turística o de promoció de productes turístics propis, creació de continguts i impuls a la comercialització: [Fins a 10 punts]

1. Import de la Recaptació municipal de l'Impost sobre Estades en Establiments Turístics de Catalunya: [6 punts]
2. Índex de pressió turística*: [4 punts].
* Càlcul: places totals d'allotjament dividit entre el total d'habitants. Les places inclouen les corresponents a les tipologies d'establiments hotelers, càmpings, turisme rural, llars compartides, habitatges d'ús turístics, aparcaments turístics i albergs de joventut.

Acreditació de l'Ajuntament al programa Compromís per la Sostenibilitat Turística *
SI NO
*Es considera que una entitat està acreditada quan ha superat l'adhesió al programa de l'any 2024. S'acceptaran les acreditacions amb el manual de destinació o d'altres serveis públics del municipi gestionats per l'Ajuntament

Termini màxim de resolució

Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud.

Condicions de concertació

Documentació que s'ha d'annexar:
Dades tècniques C1-514029-26, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-514029-26

Nombre màxim de sol·licituds:
Una sol·licitud per ens local

Altres condicions:
Caldrà aportar el pla de màrqueting en matèria de turisme (elaborat en els cinc anys anteriors al de la convocatòria), en el cas que es tingui.
Caldrà aportar la memòria de l'acció.

En cas de dubte, abans de formalitzar la sol·licitud recomanem que els ens locals demanin un assessorament personalitzat al centre gestor o.mturistic@diba.cat.
Distribució de la quantitat a atorgar: Per al càlcul del valor màxim a rebre per part de l'ens sol·licitant, els càlculs és basaran en el cost total del projecte per part de l'ens i que a la vegada és pugui considerar elegible. L'import màxim elegible del cost total no podrà superar els 10.000 euros.
Pel càlcul del criteri automàtic: indicador base es tindran en compte les últimes dades disponibles.

Despeses elegibles:
Despeses elegibles dels capítols pressupostaris: Despesa corrent dels capítols pressupostaris: Capítols 2 i 4.
No es poden justificar aquelles despeses de capítol 4 que facin referència a tècnics/ques compartits/des amb els Consells Comarcals o Consorcis de Turisme.
No s'acceptaran les quotes de participació en programes liderats per la Diputació de Barcelona o altres entitats de màrqueting turístic.
Import mínim garantit per sol·licituds estimades: 1.500 euros de les despeses elegibles o 100 % de la despesa elegible per a imports inferiors.
En el cas de projectes vinculats a la promoció d'esdeveniments , no es consideraran despeses elegibles totes aquelles referents a la organització de l'esdeveniment, tan sols les relacionades amb la promoció i la comunicació.
Igualment no es consideren elegibles les despeses de manteniment de la web i xarxes socials.

Import mínim d'ajut:
1.500 €

Import màxim d'ajut:
5.000 €

Documentació per a la justificació:
Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c4-001-26

Dades tècniques C4-514029, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c4-514029-26

Període d'execució i justificació:
Anual, 01/01/2026 a 31/12/2026
Justificació voluntària, fins 15/11/2026; final, 02/01/2027 a 30/04/2027

Altres condicions d'execució i justificació:
Criteri poblacional:

1. Per als municipis amb una població de més de 75.000 habitants, l'ajut màxim serà del 50% del cost de l'actuació.
2. Pels municipis d'entre 20.000 i 75.000 habitants l'ajut màxim serà del 75% del cost de l'actuació.
3. Pels municipis de menys de 20.000 habitants, l'ajut màxim podrà finançar fins el 100% del cost de l'actuació.

En les accions que impliquin la realització de materials, pàgines web o altres suports de comunicació, s'haurà de fer esment exprés a les marques turístiques de la Diputació de Barcelona ( Barcelona és molt més, Pirineus Barcelona, Paisatges Barcelona o Costa Barcelona). Els logotips estan disponibles a la següent pàgina web: www.diba.cat/web/turisme/imatge-corporativa-logotips. Per a qualsevol dubte: dt.comunicacio@diba.cat
En el cas dels esdeveniments, aquests s'hauran d'introduir a l'agenda de BCN+ a través del formulari www.barcelonaesmoltmes.cat/ca/publicar-agenda
Serà necessari que es mencionin els perfils de Barcelona és molt més a Facebook i Instagram en el cas que utilitzeu xarxes per a la promoció de la campanya o esdeveniment.


Compromisos de qualitat

Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.

En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.

Garantir que un mínim del 60% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la quantia de l'import atorgat siguin iguals o superiors a 7 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.


Normativa

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2026.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei 13/2002, de 21 de juny, de turisme de Catalunya
    Llei 5/2017, del 28 de març, de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic i de creació i regulació dels impostos sobre grans establiments comercials, sobre estades en establiments turístics, sobre elements radiotòxics, sobre begudes ensucrades envasades i sobre emissions de diòxid de carboni. (modificada pel Decret llei 2/2017, de 4 d'abril; i amb les modificacions introduïdes per la Llei 5/2020, del 29 d'abril, el Decret llei 23/2020, de 9 de juny, el Decret llei 33/2020, de 30 de Decret 141/2017, de 19 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament de l'impost sobre les estades en establiments turístics

Objectius

Treball digne i creixement econòmic
  • 8. Treball digne i creixement econòmic
Impuls del desenvolupament econòmic local
  • 7. Impuls del desenvolupament econòmic local
Assistent
Catàleg de serveis
Trobareu informació dels recursos del Catàleg vigent
IA
Accedeix

Convocatòria / Línia de suport

Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2026

Accedeix a la tramitació

Fitxa de recurs

Descarrega

La teva carpeta

La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

Segell AENOR
Unitat prestadora
Oficina de Màrqueting Turístic
Si voleu fer alguna consulta sobre el recurs, contacteu-nos
o.mturistic@diba.cat
Formulari de contacte
Accedeix