Cercador de catàleg de serveis

Catàleg de serveis

Assistent
Catàleg de serveis
Trobareu informació dels recursos del Catàleg vigent
IA
Accedeix

Adaptació funcional d'habitatges (arranjaments)

CODI 468851
Recurs en terminiEn termini
La finalitat del recurs és promoure l'autonomia personal i millorar la qualitat de vida de les persones grans i de les persones amb discapacitat, actuant sobre les condicions de seguretat, higiene, habitabilitat i eficiència energètica dels seus habitatges.

S'adreça a persones de 65 anys o més en situació de dependència, amb discapacitat, o amb manca de recursos econòmics; i a persones menors de 65 anys amb necessitats especials per a desenvolupar les activitats de la vida diària dins la llar (no es requereix certificació del grau de discapacitat).

Inclou petites reformes d'adaptació funcional, inclosa la instal·lació d'ajudes tècniques:
- En banys, per afavorir l'accessibilitat i facilitar la higiene personal
- En cuines, per millorar les condicions de seguretat i facilitar-ne l'ús
- De caràcter general, per facilitar la mobilitat i l'accessibilitat al domicili
- Actuacions complementàries de millora de l'eficiència energètica dels domicilis.

Es posa a disposició dels ajuntaments els serveis tècnics d'una empresa especialitzada que valora les necessitats de les persones beneficiàries, prescriu les actuacions a realitzar, i supervisa, comprova i valida les intervencions.

La Diputació de Barcelona contracta l'execució de les obres i/o la instal·lació d'ajudes tècniques, i assumeix el 100% del cost de les actuacions. L'ens local selecciona les persones beneficiàries, en el marc dels col·lectius als quals d'adreça el recurs, gestiona els permisos que escaiguin i fa el seguiment dels casos.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
picto ajuntament
Destinataris

Ajuntaments, consells comarcals, entitats municipals descentralitzades, mancomunitats, consorcis

picto Recurs material
Tipologia

Recurs material
Realització de serveis i activitats

picto calendari
Període de sol·licitud i vigència
2024Finalitzat
2025Finalitzat
202604/11/2025 - 15/01/2026
2027Pendent
picto document
Procediment de concessió

Concessió directa amb concurrència


Requisits de concessió

• L'ens sol·licitant es compromet a través del formulari de dades tècniques associat a la sol·licitud a gestionar la tramitació d'autoritzacions (inclosa la propietat) i les llicències d'obra necessàries per executar els arranjaments

Termini màxim de resolució

Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud.

Condicions de concertació

Documentació que s'ha d'annexar:
Dades tècniques C1-468851-26, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-468851-26

Nombre màxim de sol·licituds:
Una per ens.

Altres condicions:
L'ens local ha de presentar una única sol·licitud del recurs i adjuntar el formulari de dades tècniques degudament omplert en el qual ha d'indicar el nombre d'arranjaments que sol·licita per a una anualitat. En cas que l'ens no indiqui la quantitat al document de dades tècniques, la Diputació li assignarà els que li pertoquin en funció de la distribució que resultarà de repartir el nombre d'arranjaments total entre tots els municipis sol·licitants.
La Diputació de Barcelona informarà del nombre d'arranjaments assignats a cada ens.

Els ens supramunicipals han d'especificar els municipis en nom dels quals presenten la sol·licitud.

Més informació a: www.diba.cat/web/benestar/arranjaments/arranjaments

Altres condicions d'execució i justificació:
La Diputació de Barcelona proveeix els serveis necessaris per projectar i executar els arranjaments, finança el 100% del cost (a excepció de les possibles taxes municipals associades) i destina a cada domicili un import mitjà de 2.400 euros. La renúncia a qualsevol tipologia d'aquest recurs pot comportar la denegació de la sol·licitud de la mateixa tipologia en la convocatòria immediatament posterior.

L'ens destinatari és responsable de:
- Seleccionar les persones beneficiàries, amb el sistema que lliurement estableixi, tenint en compte els col·lectius als que s'adreça aquest recurs, i informar-les del programa per tal de facilitar la intervenció en llurs domicilis.
- Tramitar les preceptives llicències o permisos (d'acord amb el seu ordenament intern), i les autoritzacions que escaiguin (inclosa la de la propietat de l'habitatge), necessàries per poder executar els arranjaments, i gestionar el possible pagament de taxes associades. En tractar-se d'un programa social adreçat a població vulnerable, la tramitació i possible pagament de permisos no ha de recaure en les persones beneficiàries. El termini màxim perquè l'ens local posi a disposició del programa aquests permisos (pot ser d'ofici amb un únic document per tots els arranjaments) és de 45 dies des de la prescripció de les actuacions. Superat aquest termini, la Diputació es reserva el dret de revocar el suport per causa imputable a l'ens.
- Fer ús de la plataforma informàtica SIAH que la Diputació de Barcelona posa a la seva disposició a través de l'accés restringit. L'ens ha de mantenir actualitzades les dades de contacte de les referents professionals del programa. A través d'aquesta plataforma, l'ens ha d'introduir les dades de les persones beneficiàries i dels habitatges, fer arribar les llicències i autoritzacions, fer seguiment dels seus expedients i comunicar possibles incidències.
-Assistir, en la mesura del possible, a les visites als domicilis, juntament amb els professionals tècnics i de les empreses d'obra, per prescriure les actuacions i, si ho considera convenient, per comprovar els arranjaments realitzats. Si l'ens local disposa de Terapeuta ocupacional aquesta persona podrà participar en les visites.

Més informació i models de documents a: www.diba.cat/web/benestar/arranjaments/arranjaments


Compromisos de qualitat

Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.

En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.


Normativa

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2026.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de serveis socials; Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència.

Objectius

Reducció de les desigualtatsCiutats i comunitats sostenibles
  • 10. Reducció de les desigualtats
  • 11. Ciutats i comunitats sostenibles
Reduir les desigualtats i promoure la cohesió entre persones i territoris
  • 6. Reduir les desigualtats i promoure la cohesió entre persones i territoris
Assistent
Catàleg de serveis
Trobareu informació dels recursos del Catàleg vigent
IA
Accedeix

Convocatòria / Línia de suport

Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2026

Accedeix a la tramitació

Fitxa de recurs

Descarrega

La teva carpeta

La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

Segell AENOR
Unitat prestadora
Servei d'Atenció, Dependència i Vulnerabilitat Social
Si voleu fer alguna consulta sobre el recurs, contacteu-nos