Adaptació funcional d'habitatges (arranjaments)
En termini
Ajuntaments, consells comarcals, entitats municipals descentralitzades, mancomunitats, consorcis

Recurs material
Realització de serveis i activitats


Concessió directa amb concurrència
Requisits de concessió
Termini màxim de resolució
Condicions de concertació
Documentació que s'ha d'annexar:
Dades tècniques C1-468851-26, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-468851-26
Nombre màxim de sol·licituds:
Una per ens.
Altres condicions:
L'ens local ha de presentar una única sol·licitud del recurs i adjuntar el formulari de dades tècniques degudament omplert en el qual ha d'indicar el nombre d'arranjaments que sol·licita per a una anualitat. En cas que l'ens no indiqui la quantitat al document de dades tècniques, la Diputació li assignarà els que li pertoquin en funció de la distribució que resultarà de repartir el nombre d'arranjaments total entre tots els municipis sol·licitants.
La Diputació de Barcelona informarà del nombre d'arranjaments assignats a cada ens.
Els ens supramunicipals han d'especificar els municipis en nom dels quals presenten la sol·licitud.
Més informació a: www.diba.cat/web/benestar/arranjaments/arranjaments
Altres condicions d'execució i justificació:
La Diputació de Barcelona proveeix els serveis necessaris per projectar i executar els arranjaments, finança el 100% del cost (a excepció de les possibles taxes municipals associades) i destina a cada domicili un import mitjà de 2.400 euros. La renúncia a qualsevol tipologia d'aquest recurs pot comportar la denegació de la sol·licitud de la mateixa tipologia en la convocatòria immediatament posterior.
L'ens destinatari és responsable de:
- Seleccionar les persones beneficiàries, amb el sistema que lliurement estableixi, tenint en compte els col·lectius als que s'adreça aquest recurs, i informar-les del programa per tal de facilitar la intervenció en llurs domicilis.
- Tramitar les preceptives llicències o permisos (d'acord amb el seu ordenament intern), i les autoritzacions que escaiguin (inclosa la de la propietat de l'habitatge), necessàries per poder executar els arranjaments, i gestionar el possible pagament de taxes associades. En tractar-se d'un programa social adreçat a població vulnerable, la tramitació i possible pagament de permisos no ha de recaure en les persones beneficiàries. El termini màxim perquè l'ens local posi a disposició del programa aquests permisos (pot ser d'ofici amb un únic document per tots els arranjaments) és de 45 dies des de la prescripció de les actuacions. Superat aquest termini, la Diputació es reserva el dret de revocar el suport per causa imputable a l'ens.
- Fer ús de la plataforma informàtica SIAH que la Diputació de Barcelona posa a la seva disposició a través de l'accés restringit. L'ens ha de mantenir actualitzades les dades de contacte de les referents professionals del programa. A través d'aquesta plataforma, l'ens ha d'introduir les dades de les persones beneficiàries i dels habitatges, fer arribar les llicències i autoritzacions, fer seguiment dels seus expedients i comunicar possibles incidències.
-Assistir, en la mesura del possible, a les visites als domicilis, juntament amb els professionals tècnics i de les empreses d'obra, per prescriure les actuacions i, si ho considera convenient, per comprovar els arranjaments realitzats. Si l'ens local disposa de Terapeuta ocupacional aquesta persona podrà participar en les visites.
Més informació i models de documents a: www.diba.cat/web/benestar/arranjaments/arranjaments
Compromisos de qualitat
Objectius


- 10. Reducció de les desigualtats
- 11. Ciutats i comunitats sostenibles


- 6. Reduir les desigualtats i promoure la cohesió entre persones i territoris

Convocatòria / Línia de suport
Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2026
Accedeix a la tramitacióFitxa de recurs
DescarregaLa teva carpeta
La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.


