Cercador de catàleg de serveis

Catàleg de serveis

Assistent
Catàleg de serveis
Trobareu informació dels recursos del Catàleg vigent
IA
Accedeix

Innovació i gestió del Servei d'Atenció a l'Entorn Domiciliari (SAED)

CODI 446131
Recurs en terminiEn termini
Aquest recurs consta de dos subrecursos:
1. Suport per a la gestió de la prestació del servei d'atenció domiciliària (especialment pel que fa als plecs tècnics, reglament, estudis de costos, assessorament en el model de copagament, etc.) i altres suports o acompanyaments relacionats amb el model de provisió.
2. Suport tècnic i acompanyament als ens locals en matèria d'innovació del SAED, per dissenyar o implementar actuacions que han estat objecte d'anàlisi en les jornades realitzades en el marc dels Espais d'Innovació del SAED:
- Atenció Integrada de serveis i suports al domicili
- Organització dels equips i professionalització
- Personalització i accés als serveis socials d'atenció domiciliària
- Contractació pública i diversificació de l'oferta

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
picto ajuntament
Destinataris

Ajuntaments de municipis de més de 5.000 habitants, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades

picto Recurs tècnic
Tipologia

Recurs tècnic
Redacció de plans, projectes i informes

picto calendari
Període de sol·licitud i vigència
2025Finalitzat
202604/11/2025 - 15/01/2026
2027Pendent
picto document
Procediment de concessió

Concurrència competitiva


Criteris de valoració

- Coherència tècnica de la sol·licitud (objectius, activitats i resultats) i s'ajusta a les característiques del recurs: [30 punts]
- Manca de coherència tècnica de la sol·licitud (objectius, activitats i resultats), no s'ajusta a les característiques del recurs: [0 punts]

- L'ens local no ha rebut mai assistència de la Diputació en projectes similars o ja fa més de 10 anys: [30 punts]
- L'ens local ha rebut assistència de la Diputació en projectes similars entre els 6 i 10 anys anteriors: [15 punts]
- L'ens local ha rebut assistència de la Diputació en projectes similars entre els 3 i 5 anys anteriors: [5 punts]
- L'ens local ha rebut assistència de la Diputació en projectes similars en els darrers 2 anys: [0 punts]

- Existència d'una figura que assumeixi la coordinació/direcció de l'assessorament
- Existència d'una persona professional amb dedicació per a l'elaboració i seguiment de l'assessorament.
En cas de disposar dels 2 criteris: [20 punts]
En cas de disposar d'1 criteri: [15 punts]
Si no es disposa de cap criteri: [0 punts]

- Més de 40.000 habitants: [20 punts]
- De 20.001 a 40.000 habitants: [15 punts]
- De 10.001 a 20.000 habitants: [10 punts]
- De 5.001 a 10.000 habitants: [5 punts]

Termini màxim de resolució

Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud.

Condicions de concertació

Documentació que s'ha d'annexar:
Dades tècniques C1-446131-26, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-446131-26

Nombre màxim de sol·licituds:
Una per ens. Només es pot sol·licitar una línia de suport (subrecurs).

Altres condicions:
- Per demanar el suport tècnic en matèria d'innovació del SAED s'ha d'haver participat en alguna de les jornades dels Espais d'Innovació en la prestació dels SAED dutes a terme els anys 2022, 2023 o 2024 (d'acord amb el registre de la pròpia Diputació de Barcelona).
- La valoració i gestió de les sol·licituds serà diferenciada per cada subrecurs d'acord amb l'aplicació dels criteris i requisits establerts i dels recursos disponibles.

Altres condicions d'execució i justificació:
La renúncia a qualsevol tipologia de suport d'aquest recurs pot comportar la denegació de la sol·licitud de la mateixa tipologia en la convocatòria immediatament posterior.


Compromisos de qualitat

Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.

En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.


Normativa

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2026.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de serveis socials; Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència; Decret 142/2010, d'11 d'octubre, pel qual s'aprova la Cartera de Serveis Socials 2010-2011 prorrogat per la Llei 4/2017, del 28 de març, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2017.

Objectius

Reducció de les desigualtats
  • 10. Reducció de les desigualtats
Reduir les desigualtats i promoure la cohesió entre persones i territorisPromoure polítiques i institucions locals eficaces, innovadores i cocreadores de valor públic
  • 6. Reduir les desigualtats i promoure la cohesió entre persones i territoris
  • 10. Promoure polítiques i institucions locals eficaces, innovadores i cocreadores de valor públic
Assistent
Catàleg de serveis
Trobareu informació dels recursos del Catàleg vigent
IA
Accedeix

Convocatòria / Línia de suport

Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2026

Accedeix a la tramitació

Fitxa de recurs

Descarrega

La teva carpeta

La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

Segell AENOR
Unitat prestadora
Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics
Si voleu fer alguna consulta sobre el recurs, contacteu-nos