Cercador de catàleg de serveis

Catàleg de serveis

Assistent
Catàleg de serveis
Trobareu informació dels recursos del Catàleg vigent
IA
Accedeix

Millora de la transparència i l'accés a la informació pública

CODI 442460
Recurs en terminiEn termini
Inclou dues línies d'assistència, que s'han de sol·licitar individualment:

1. Suport a la millora de la gestió de la transparència municipal. Té com a objectiu impulsar governs i administracions locals de qualitat, transparents i properes a la ciutadania. Aquesta línia requerirà una diagnosi inicial que marcarà el pla d'acció a seguir en funció de les necessitats detectades, i que pot incloure:

- Diagnosi i identificació del pla d'acció per millorar la gestió de la transparència activa local
- Millora de la gestió de la transparència: establiment o revisió del procés i calendarització de la publicació dels ítems
- Identificació de les fonts d'on obtenir la informació de transparència
- Accions de sensibilització i canvi cultural adreçades a totes les persones que composen l'ens públic
- Capacitació en l'ús del portal de transparència a les persones gestores
- Establiment d'objectius de millora de la transparència i seguiment passat 6 mesos.

2. Suport per a la millora de la gestió de les sol·licitud d'accés a la informació pública (SAIP) dels ens locals. Les accions estan adreçades a impulsar governs locals transparents, eficients, responsables amb la rendició de comptes i propers a la ciutadania. S'implementaran accions en funció de les necessitats detectades:

- Diagnosi i identificació del pla d'acció per a la millora de la gestió de les sol·licituds d'accés
- Identificació i definició de les funcions de la Unitat d'informació prevista per normativa
- Accions de sensibilització i canvi cultural a les persones que composen l'ens local
- Anàlisi i redisseny del procés de gestió
- Models de documents de resposta a ciutadania, amb perspectiva de comunicació clara
- Accés a campanyes de promoció de l'accés a la informació pública entre ciutadania
- Valorar impacte aconseguit mitjançant metodologia test del Síndic de Greuges (TSO).

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
picto ajuntament
Destinataris

Ajuntaments de municipis de fins a 20.000 habitants, consells comarcals, entitats municipals descentralitzades, mancomunitats, consorcis

picto Recurs tècnic
Tipologia

Recurs tècnic
Redacció de plans, projectes i informes

picto calendari
Període de sol·licitud i vigència
2024Finalitzat
2025Finalitzat
202604/11/2025 - 31/12/2026
2027Pendent
picto document
Procediment de concessió

Concessió directa amb concurrència


Requisits de concessió

• No haver estat beneficiari d'aquest recurs en el Catàleg 2025 per a un projecte que persegueixi els mateixos objectius
• Disponibilitat de recursos per part de la Diputació de Barcelona

Termini màxim de resolució

Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud.

Condicions de concertació

Documentació que s'ha d'annexar:
Dades tècniques C1-442460-26, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-442460-26

Nombre màxim de sol·licituds:
Cada ens pot presentar dues sol·licituds, excepte si es demana el suport per als ens del seu sector públic que podran realitzar dues sol·licituds addicionals més per cada ens del sector públic.

Altres condicions:
L'ens ha de realitzar una sol·licitud per cadascuna de les línies ofertes al recurs.
Resten exclosos els ens locals que hagin estat beneficiaris del recurs en la convocatòria del Catàleg 2025.

Altres condicions d'execució i justificació:
L'assistència tècnica prestada en aquest recurs prendrà com a referència el portal de transparència ofert pel Consorci AOC i promogut per la Xarxa de Governs Oberts.


Compromisos de qualitat

Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.

En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.


Normativa

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2026.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • LLEI 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
    Decret 8/2021, de 9 de febrer, sobre la transparència i el dret d'accés a la informació pública

Objectius

Pau, justícia i institucions sòlides
  • 16. Pau, justícia i institucions sòlides
Promoure polítiques i institucions locals eficaces, innovadores i cocreadores de valor públic
  • 10. Promoure polítiques i institucions locals eficaces, innovadores i cocreadores de valor públic
Assistent
Catàleg de serveis
Trobareu informació dels recursos del Catàleg vigent
IA
Accedeix

Convocatòria / Línia de suport

Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2026

Accedeix a la tramitació

Fitxa de recurs

Descarrega

La teva carpeta

La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

Segell AENOR
Unitat prestadora
Gabinet d'Innovació, Integritat i Transformació Digital Local
Si voleu fer alguna consulta sobre el recurs, contacteu-nos