Fitxa del recurs
Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Governs digitals
Millora de la transparència i l'accés a la informació pública
Inclou dues línies d'assistència, que s'han de sol·licitar individualment:
1. Suport a la gestió de la transparència municipal, que té com a objectiu impulsar governs locals transparents, propers a la ciutadania. Aquesta línia requerirà un pla inicial d'acció segons els interessos de l'ens local i les necessitats detectades per la Diputació de Barcelona, que pot incloure:
- Diagnosi de la situació actual del portal de transparència
- Millora de la gestió de la transparència: establiment del procés i calendarització de la publicació dels ítems
- Identificació de les fonts d'on treure la informació de transparència
- Capacitació en l'ús del portal de transparència
- Establiment d'objectius de millora de la transparència i seguiment passats 6 mesos.
2. Suport per a millorar la gestió de l'accés a la informació pública dels ens locals. Les accions de millora estan adreçades a optimitzar tots els aspectes identificats pel Síndic de Greuges amb l'objectiu d'impulsar governs locals transparents i eficients, propers a la ciutadania. Aquesta línia pot abordar els aspectes següents:
- Diagnosi i identificació del pla d'acció per adaptar la gestió de les peticions d'accés al marc normatiu
- Identificació i definició de les funcions de la Unitat d'informació prevista per la normativa
- Accions de sensibilització i canvi cultural als treballadors públics
- Anàlisi i redisseny del procés de gestió de les sol·licituds d'accés a la informació pública (SAIPS)
- Models de documents de suport a la gestió de les SAIPS
- Accés a campanyes de promoció de l'accés a la informació pública
- Test del sol·licitant ocult per a identificar àmbits de millora aplicats.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis fins a 20.000 habitants, consells comarcals, entitats municipals descentralitzades, mancomunitats, consorcis
Requisits de concessió: |
---|
No haver estat beneficiari d'aquest recurs en el Catàleg 2024 per a un projecte que persegueixi els mateixos objectius |
Disponibilitat de recursos per part de la Diputació de Barcelona |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-338896-25, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-338896-25 |
Nombre màxim de sol·licituds: | 2 per ens |
Altres condicions: | L'ens ha de realitzar una sol·licitud per cadascuna de les línies ofertes al recurs. Resten exclosos els ens locals que hagin estat beneficiaris del recurs en la convocatòria del Catàleg 2024. |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: | L'assistència tècnica prestada en aquest recurs prendrà com a referència el portal de transparència ofert pel Consorci AOC i promogut per la Xarxa de Governs Oberts. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - LLEI 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
Decret 8/2021, de 9 de febrer, sobre la transparència i el dret d'accés a la informació pública
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: 03/12/2024 a 31/12/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Gabinet d'Innovació, Integritat i Transformació Digital Local
Tel. 934 022 803
gb.innovaciod@diba.cat
Formulari de contacte