Fitxa del recurs
Àrea de Feminismes i Igualtat
Feminismes i igualtat
Eines estratègiques per a la planificació de polítiques d'Igualtat
Suport per a l'elaboració de plans i protocols que esdevenen documents estratègics per a la gestió de polítiques d'igualtat.
Eixos de treball i eines del recurs:
a) Eix Igualtat
- Plans locals d'igualtat de gènere (municipal o comarcal)
- Plans interns d'igualtat de gènere
b) Eix Violències Masclistes:
- Protocols locals d'actuació en violències masclistes.
- Protocols interns d'actuació davant l'assetjament sexual o per raó de sexe, orientació sexual o identitat de gènere a l'àmbit laboral.
- Protocols locals d'actuació davant les violències sexuals en espais públics d'oci.
c) Eix LGTBI+:
- Plans locals LGTBI+ (municipal o comarcal). Per a ens locals majors de 10.000 habitants.
Es pot sol·licitar un pla o protocol de cadascun dels eixos d'acord amb les condicions del recurs, en cap cas són excloents. Cada sol·licitud només podrà contemplar una tipologia d'eix de treball. Per tant, cada ens local podrà tramitar més d'una sol·licitud.
La instrucció i resolució de les sol·licituds serà diferenciada per eix de suport.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, entitats municipals descentralitzades, mancomunitats, consorcis
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-355356-25, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-355356-25 |
Nombre màxim de sol·licituds: | Un màxim de 2 sol·licituds per a ens locals de fins 10.000 habitants i un màxim de 3 sol·licituds per a ens locals de més de 10.000 habitants. |
Altres condicions: | A) Condicions per a les sol·licituds sobre Plans: - Plans LGTBI: només ens locals majors a 10.000 habitants. - Per a l'elaboració de tots els plans, caldrà que es tracti de la sol·licitud d'un primer pla o bé, tenir un pla finalitzat i amb l'avaluació feta, que caldrà adjuntar - Plans Interns d'Igualtat de Gènere: el lideratge i el personal de seguiment del pla ha de ser de l'Àrea de Recursos Humans. - Si no es tracta d'un 1r pla, caldrà adjuntar l'avaluació del pla anterior per poder optar al recurs. Si no s'adjunta, es considerarà com un incompliment de requisit i quedarà desestimada la sol·licitud. - Cal crear una comissió per a l'elaboració, implementació i avaluació del Pla. - Cal destinar una persona referent del seguiment tècnic del Pla, així com de la comissió. - En el cas de Plans Locals d'Igualtat de Gènere per ajuntaments de fins a 5.000 habitants, s'elaborarà el Pla mitjançant una metodologia de treball en grup. Per la resta de sol·licituds d'aquest tipus de Pla, la metodologia serà individualitzada. - En el cas de Plans Interns d'Igualtat de Gènere per ajuntaments de fins a 60 persones en plantilla, s'elaborarà el Pla mitjançant una metodologia de treball en grup. Per la resta de sol·licituds d'aquest tipus de Pla, la metodologia serà individualitzada. - Per a l'elaboració de cadascun dels projectes es requerirà l'aportació d'informació i dades específiques. A) Condicions per a les sol·licituds de Protocols - En cas de revisió d'un Protocol, cal aportar el protocol anterior (o esborrany en procés de revisió). - Per accedir a la revisió d'una de les tres tipologies de Protocol, cal que el Protocol no sigui anterior a l'any 2020 (si el protocol a revisar és anterior al 2020, no es podrà indicar que es tracta de l'elaboració d'altres edicions dels protocols, i caldrà indicar que es tracta d'una 1a edició, indicant, a les observacions, que es sol·licita ja que és anterior al 2020) - En cas de dubte sobre si es té una base organitzativa prou preparada per desenvolupar els protocols, poseu-vos en contacte amb nosaltres a l'adreça s.politiquesigualtat@diba.cat abans de fer la sol·licitud. - Si es tracta de la revisió d'un protocol, caldrà adjuntar el protocol anterior a revisar per poder optar al recurs. Si no s'adjunta, es considerarà com un incompliment de requisit i quedarà desestimada la sol·licitud. - Cal crear una comissió per a l'elaboració i implementació del protocol. - Cal destinar una persona referent del seguiment tècnic del protocol, així com de la comissió. - La persona referent del seguiment tècnic haurà de participar en les reunions i sessions de treball d'inici, execució, seguiment i validació que es convoquin, així com en les entrevistes i sessions de treball amb la part contractista, i participar en tots aquells espais i metodologies necessaris. - L'ens local haurà de designar els recursos humans adients, més enllà de la figura responsable, i facilitar i estimular la participació del seu personal per a la òptima prestació del servei. - L'ens local ha de garantir al seu personal els mitjans tecnològics necessaris i adients per poder realitzar les accions vinculades a la prestació del servei presencialment o a distància. - Caldrà informar al Servei de Polítiques d'Igualtat de qualsevol imprevist o fet sobrevingut que posi en risc el correcte desenvolupament de l'encàrrec. En aquest cas, la Diputació de Barcelona es reserva la potestat de convocar reunions per tal de trobar solucions. - L'ens local es compromet a validar, conjuntament amb l'equip tècnic del Servei de Polítiques d'Igualtat, els treballs lliurats per la part contractista. - L'ens local facilitarà els corresponents logos actualitzats en un format amb una resolució adequada tant per a paper com per a visualització en pantalla (jpg, png, tiff). |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.
Llei 5/2008, de 24 d'abril, de dret de les dones a erradicar la violència masclista.
Llei 17/2020, del 22 de desembre, de modificació de la Llei 5/2008, del dret de les dones a erradicar la violència masclista.
Llei orgànica 10/2022, de 6 de setembre, de garantia integral de la llibertat sexual.
Llei 10/2023, de 7 d'agost, de modificació de la Llei 5/2008, del dret de les dones a erradicar la violència masclista.
Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.
Llei 17/2015, de 21 de juliol, d'igualtat efectiva entre dones i homes.
Llei 11/2014, de 10 d'octubre, per a garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgeneres i intersexuals per a erradicar l'homofòbia, la bifòbia i la transfòbia.
Llei 19/2020, del 30 de desembre, d'igualtat de tracte i no-discriminació.
Llei 4/2023, de 28 de febrer, per a la igualtat real i efectiva de les persones trans i per a la garantia dels drets de les persones LGTBI.
Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de serveis socials de Catalunya.
Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per la igualtat de tracte i no discriminació.
Real decreto 902/2020, de 13 d'octubre, de igualdad retributiva entre mujeres y hombres.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: 03/12/2024 a 31/01/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concurrència competitiva
Unitat prestadora:
Servei de Polítiques d'Igualtat
Tel. 934 049 095
s.politiquesigualtat@diba.cat
Formulari de contacte