Fitxa del recurs
Àrea de Feminismes i Igualtat
Feminismes i igualtat
Servei d'acompanyament als equips d'atenció a dones, infants i adolescents en situació de violències masclistes
Servei d'acompanyament als equips professionals d'atenció a dones, infants i adolescents en situació de violències masclistes, amb l'objectiu d'oferir assessorament continuat a casos, acompanyament emocional i facilitació d'equips, o acompanyament i suport tècnic a les comissions de violències masclistes.
Aquest suport es presta amb les següents modalitats:
- Acompanyament als equips municipals que atenen a dones, infants i adolescents en situació de violències masclistes (equips especialitzats o equips multidisciplinars que incorporen diferents
departaments).
- Acompanyament i suport a les comissions de seguiment en el marc de protocols locals o supralocals d'abordatge de les violències masclistes.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, entitats municipals descentralitzades, mancomunitats, consorcis
Requisits de concessió: |
---|
Disposar d'un protocol local d'abordatge de les violències masclistes o bé estar adherits al d'un ens supralocal. |
No es pot estar rebent un suport equivalent per part d'una altra administració pública. |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-342070-25, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-342070-25 |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Altres condicions: | a) Només es pot sol·licitar una de les dues opcions: Acompanyament als equips o Suport a les comissions. b) Per a l'elaboració de cadascun dels serveis podrà requerir-se, si escau, l'aportació d'informació i dades específiques. c) Caldrà detallar al formulari annex de sol·licitud la configuració de l'equip d'intervenció que participarà en l'assessorament i/o acompanyament. d) En el cas que un ajuntament i un ens supralocal sol·licitin el mateix recurs prevaldrà la sol·licitud municipal. e) L'ens locals es compromet a: - Nomenar una persona coordinadora del servei amb una dedicació de temps suficient i adequada. - Facilitar la coordinació i planificació de les actuacions que se'ns derivin del servei sol·licitat, així com promoure la participació. - Participar en les reunions i sessions de treball d'inici, execució, seguiment i validació que es convoquin. - Designar els recursos humans adients, més enllà de la figura coordinadora, i facilitar i estimular la participació del seu personal. - Garantir al seu personal els mitjans tecnològics necessaris i adients per poder realitzar les accions vinculades a la prestació del servei. - Trametre tota aquella documentació i informació que pugui ser rellevant de ser analitzada i pertinent per a la prestació del servei. - Mantenir una implicació activa, i complir els acords i del calendari previst en interès de l'efectiva execució del procés de treball. - Informar de qualsevol imprevist o fet sobrevingut que posi en risc el correcte desenvolupament del servei. - Posar a disposició els recursos tècnics, materials i equipaments que més s'ajustin a les necessitats del servei i que permetin el correcte desenvolupament de les reunions, entrevistes, sessions de treball, o altres modalitats metodològiques, que es puguin organitzar. - Facilitar un espai adequadament equipat per al desenvolupament de les reunions, entrevistes, sessions de treball, o altres modalitats, que es puguin organitzar. - Facilitar totes les dades, informació i documents necessaris per a la prestació del servei en el temps (cronograma establert), format i forma acordats. - Vetllar pel compliment de la llei de transparència facilitant tota aquella informació rellevant vinculada a la prestació del servei que no vulneri la normativa vigent en matèria de protecció de dades personals. - Per informes i difusió d'informació vinculada al Servei tenir en compte l'ús d'un llenguatge i d'imatges inclusius, la desagregació de dades, anonimització de dades personals i el principi de transparència de les administracions públiques. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.
Llei 17/2015, de 21 de juliol, d'igualtat efectiva entre dones i homes.
Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.
Llei 5/2008, de 24 d'abril, de dret de les dones a erradicar la violència masclista.
Llei 17/2020, del 22 de desembre, de modificació de la Llei 5/2008, del dret de les dones a erradicar la violència masclista.
Llei orgànica 10/2022, de 6 de setembre, de garantia integral de la llibertat sexual.
Llei 10/2023, de 7 d'agost, de modificació de la Llei 5/2008, del dret de les dones a erradicar la violència masclista.
Llei 11/2014, de 10 d'octubre, per a garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgeneres i intersexuals per a erradicar l'homofòbia, la bifòbia i la transfòbia.
Llei 19/2020, del 30 de desembre, d'igualtat de tracte i no-discriminació.
Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tracte i la no discriminació.
Llei 4/2023, de 28 de febrer, per a la igualtat real i efectiva de les persones trans i per a la garantia dels drets de les persones LGTBI.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: 03/12/2024 a 31/01/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Servei de Polítiques d'Igualtat
Tel. 934 049 095
s.politiquesigualtat@diba.cat
Formulari de contacte