Fitxa del recurs
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Comerç i consum
Grup d'interrelació per a la promoció de l'activitat comercial (GIPAC)
Grup d'intercanvi d'experiències, coneixement, reflexió i millora adreçat al personal tècnic dels ens locals.
A partir de la identificació de temes d'interès en l'àmbit del teixit comercial, mercats i fires locals, s'organitzen sessions amb els tècnics dels ens destinataris i experts en la matèria.
L'objectiu és aportar coneixement, experiències comparades i casos d'èxit de dins i fora de la província, per a reflexionar de forma conjunta i generar noves iniciatives, propostes innovadores, estratègies de millora i d'adaptació al context actual i donar resposta a problemàtiques específiques.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, entitats municipals descentralitzades, mancomunitats, consorcis
Requisits de concessió: |
---|
Carta de compromís d'assistència i participació en les reunions de treball |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-336463-25, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-336463-25 Carta de compromís, descarregueu-la a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/carta_compromis_c1-336463-25 |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: | La prestació del recurs abastarà el període pluriennal que es concreti en el moment de l'aprovació de l'assistència. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la qualitat del servei o producte prestat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 18/2017, d'1 d'agost, de comerç, serveis i fires;
Llei 20/2013, de 9 de desembre, de garantia de la unitat de mercat;
Reial decret llei 20/2012, de 13 de juliol, de mesures per garantir l'estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: 03/12/2024 a 31/12/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Oficina de Suport al Teixit Comercial Local
Tel. 934 049 216
o.suport.comerc@diba.cat
Formulari de contacte