Fitxa del recurs
Àrea d'Infraestructures i Territori
Urbanisme i habitatge
Equipaments: actuacions derivades de Plans inicials de manteniment
Ajut econòmic per l'execució d'actuacions de manteniment correctiu en equipaments municipals, que estiguin incloses en Plans inicials de manteniment o Plans de manteniment, amb l'objectiu d'allargar la vida útil dels edificis i les seves instal·lacions i corregir les deficiències detectades.
L'ajut econòmic inclou actuacions de manteniment correctiu fins un màxim de 40.000 euros per municipi (impostos i despeses inclosos).
No estan incloses les actuacions en equipaments esportius ni educatius.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis fins a 20.000 habitants, entitats municipals descentralitzades
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
Immediata i/o programada a 2 anys: 30 punts Programada a 3 o 4 anys: 20 punts Programada a 5 anys: 10 punts Actuació de millora diferida o no prioritzada: 0 punts |
30 |
Actuació inclosa en un Pla inicial de manteniment dirigit per la Diputació de Barcelona: 20 punts Altres: 0 punts |
20 |
Edifici obert al públic més de 30 hores setmanals i/o amb una gran afluència d'usuaris: 20 punts Edifici obert al públic entre 20 i 29 hores setmanals i/o amb una afluència mitjana d'usuaris: 15 punts Edifici obert al públic entre 10 i 19 hores setmanals i/o amb poca fluència d'usuaris: 10 punts Edifici obert al públic menys de 10 hores setmanals i/o amb afluència esporàdica d'usuaris: 0 punts |
20 |
Fins a 2.500 habitants: 20 punts De 2.501 a 5.000 habitants: 15 punts De 5.001 a 10.000 habitants: 10 punts De 10.001 a 20.000 habitants: 5 punts |
20 |
- Documents tècnics de planificació lliurats a l'ens entre 2021 i actualitat: 10 punts - Documents tècnics de planificació lliurats a l'ens entre 2018 i 2020: 6 punts - Documents tècnics de planificació lliurats a l'ens entre 2015 i 2017: 3 punts - Documents tècnics de planificació lliurats a l'ens abans del 2015: 0 punts |
10 |
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-330470-25, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-330470-25 Adjuntar la fitxa de l'actuació de manteniment correctiu del Pla inicial de manteniment o del Pla de manteniment on s'estableix la necessitat d'intervenció en l'edifici. Adjuntar imatges de l'estat actual de la zona d'actuació. |
Nombre màxim de sol·licituds: | - Els ajuntaments podran presentar un màxim de dues sol·licitud en aquest recurs. - Cal presentar una sol·licitud per a cada actuació de manteniment correctiu. - L'import màxim subvencionable, sumant totes les sol·licituds presentades per l'ens, no serà superior a 40.000 euros. En cas que les sol·licituds rebudes superin aquest import, serà desestimada la sol·licitud de major import. |
Altres condicions: | És requisit indispensable que les actuacions per a les quals es sol·licita el suport: - siguin en edificis de propietat municipal - estiguin recollides en un Pla inicial de manteniment o un Pla de manteniment amb les actuacions prioritzades per anualitats. - siguin actuacions de manteniment correctiu |
Condicions d'execució i justificació
Despeses elegibles: | Capítol 2. Capítol 4. |
Import màxim d'ajut: | 40.000 € |
Documentació per a la justificació: | Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c4-001-25 - Certificat final d'obra emès per la direcció facultativa o el tècnic municipal responsable indicant el detall de les actuacions de manteniment correctiu executades. - Fotografies d'abans i després de l'actuació. Potestativament, els tècnics de la Diputació de Barcelona poden fer una visita de comprovació de l'actuació. |
Període d'execució i justificació: | Anual, 01/01/2025 a 31/12/2025 Justificació voluntària, fins 15/11/2025; final, 02/01/2026 a 30/04/2026 |
Altres condicions d'execució i justificació: |
1.- L'Ajuntament sol·licitant és el responsable de tramitar els permisos necessaris per a la realització de l'actuació i de complir amb la normativa corresponent de prevenció de riscos laborals i seguretat i salut dels treballs a executar. 2.- Amb la sol·licitud d'aquest recurs l'Ajuntament es compromet a realitzar a posteriori els treballs de manteniment preventiu necessaris per mantenir l'edifici en condicions d'ús acceptables. 3.- Les actuacions es faran seguint criteris de sostenibilitat i eficiència energètica tenint en compte tot el cicle de vida de l'edifici i utilitzant materials i solucions constructives que no perjudiquin la salut dels usuaris. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
Garantir que un mínim del 60% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la quantia de l'import atorgat siguin iguals o superiors a 7 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - LLEI 8/1987, de 15 d'abril, Municipal i de Règim Local de Catalunya. Article 209.1: La titularitat dels béns comporta l'obligació de conservar-los i millorar-los.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concurrència competitiva
Unitat prestadora:
Servei d'Equipaments i Espai Públic
Tel. 934 022 122
s.equipamentsep@diba.cat
Formulari de contacte