Fitxa del recurs
Àrea d'Educació
Educació
Orientació i acompanyament en escoles municipals de persones adultes
Realització d'accions d'orientació i acompanyament a l'alumnat jove de les Escoles, Centres i Aules Municipals de Persones Adultes (EMPA).
Els objectius són:
- promoure en els grups classe l'adquisició d'estratègies personals i grupals.
- acompanyar en la definició del propi itinerari vital.
- fomentar la promoció de noves oportunitats educatives.
- reduir l'abandonament escolar prematur.
Es pot consultar l'oferta d'activitats a www.diba.cat/web/educacio/cataleg
Aquest recurs inclou la participació del tècnic referent en una trobada de treball.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades
Requisits de concessió: |
---|
L'ens sol·licitant ha de designar una persona encarregada de la programació de l'activitat. |
L'ens sol·licitant ha de disposar d'una escola, aula o servei municipal de persones adultes (dades extretes del Cens de Centres Educatius i Aules de titularitat municipal de la Diputació de Barcelona) |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-323562-25, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-323562-25 |
Nombre màxim de sol·licituds: | 4 sol·licituds per ens local com a màxim, 1 per a cada activitat que se sol·liciti. |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: | Les actuacions es duran a terme entre els mesos de gener i de novembre de 2026. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació
Llei 12/2009, de 10 de juliol, d'Educació de Catalunya: art 21.2.m
Llei Orgànica 3/2022, de 31 de març, d'ordenació i integració de la Formació Professional
Llei 3/1991, de 18 de març, de persones adultes
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: 01/07/2025 a 31/10/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Servei de Suport Municipal
Tel. 934 022 475
s.sm.educacio@diba.cat
Formulari de contacte