Fitxa del recurs

Àrea d'Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana
Urbanisme i habitatge

Finançament del servei d'inspecció i verificació d'activitats

El recurs vol facilitar la disponibilitat de personal tècnic competent en matèria d'activitats regulades, així com el compliment i gestió per part dels ens locals de les obligacions establertes a la normativa com són les actuacions de control ex post de les activitats subjectes a comunicació prèvia i/o declaració responsable.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 I 2027.


Destinataris:
Ajuntaments de municipis fins a 5.000 habitants, consells comarcals

Criteris de valoració: Puntuació
Nombre d'habitants del municipi, amb preferència pels que tinguin més població i els consells comarcals
Es valoraran tots els municipis que compleixin els requisits, d'acord amb el criteri de població que consta en la convocatòria, donant preferència als municipis de més població.

L'atorgament de la puntuació es farà de manera proporcional adjudicant la màxima puntuació de 100 punts a l'ens local de major població.

En el cas dels consells comarcals, el nombre d'habitants considerat és el de la suma de la població dels municipis inclosos en la seva demarcació i es prioritzaran els de major població.
100
Termini màxim de resolució:
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud.

Condicions de sol·licitud

Documentació que s'ha d'annexar: Dades tècniques C1-316470-25, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-316470-25
Nombre màxim de sol·licituds: Una per ens.
Altres condicions: - L'ajut econòmic s'ha de destinar a la realització d'actuacions de gestió i control d'activitats.
- L'import de l'ajut és de 1.500,00 euros. En el cas de disponibilitat pressupostària, aquest import es podrà incrementar fins a un màxim de 8.000 euros i es prioritzaran els ens locals de major població.
- Consells comarcals: hauran d'acreditar que presten serveis d'assistència als municipis en matèria d'activitats en expedients de prevenció, control i inspecció d'activitats (emissió d'informes tècnics o de seguiment, realització d'inspeccions, suport en la tramitació, o similars). Queden excloses a efectes d'acreditació les funcions que es realitzin com a Oficina Tècnica Ambiental Comarcal (OTAC) en compliment de la normativa. Per a l'acreditació s'haurà d'adjuntar al formulari de sol·licitud els convenis formalitzats amb els municipis o una declaració responsable justificativa del servei.

Condicions d'execució i justificació

Despeses elegibles: Capítol 1.
Capítol 2.
Capítol 4.

Despeses directes:
- Personal tècnic propi dedicat a la realització d'actuacions de gestió i control d'activitats, com ara informes, verificacions i inspeccions.
- Serveis tècnics externs: contractació externa d'entitats col·laboradores de l'Administració o personal tècnic qualificat per a la realització d'actuacions de gestió i control d'activitats.
- Personal tècnic d'altres administracions que realitzi actuacions de gestió i control d'activitats.
Import mínim d'ajut: 1.500 €
Import màxim d'ajut: 8.000 €
Documentació per a la justificació: Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c4-001-25

Dades tècniques C4-316470, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c4-316470-25
Període d'execució i justificació: Anual, 01/01/2025 a 31/12/2025
Justificació voluntària, fins 15/11/2025; final, 02/01/2026 a 31/03/2026

Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.

En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.

Garantir que un mínim del 60% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la quantia de l'import atorgat siguin iguals o superiors a 7 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.

Normativa aplicable:

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei 18/2020, de facilitació de l'activitat econòmica.; la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local; Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya; Ordenança tipus d'intervenció municipal ambiental, de seguretat i de salut pública de la Diputació de Barcelona.
ODS
11. Ciutats i comunitats sostenibles

Més informació

2. Estructurar i articular una xarxa de ciutats i pobles vertebradora del territori
8. Disseny de polítiques d'habitatge innovadores i inclusives
Afegeix a la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2025
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2024: Finalitzat
2025: 03/12/2024 a 31/01/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Recurs econòmic Recurs econòmic
Ajut econòmic

Procediment de concessió:
Concurrència competitiva

Unitat prestadora:
Oficina d'Activitats Regulades i Programes en Protecció Civil

Tel. 934 049 312
o.activitats@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
316470