Cercador de catàleg de serveis

Catàleg de serveis

Logo del XGL

Migració del servei de correu electrònic

CODI 315573
Recurs en terminiEn termini
La Diputació de Barcelona ofereix als ens locals de la demarcació serveis de suport en l'àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) per facilitar-los i millorar la seva gestió aprofitant les potencialitats de l'ús dels mitjans electrònics, com a mesura d'assistència i cooperació amb el món local.

En aquest marc, el recurs de migració del servei de correu electrònic, és un recurs material que incorpora el servei de migració del servei de missatgeria electrònica al núvol, per als ens que ja disposen del servei de correu electrònic corporatiu prestat per la Diputació de Barcelona.

Es tracta d'un recurs de prestació continuada que està subjecte a les especificacions determinades en les seves condicions d'accés i ús concretades en l'acte de concessió: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/condicions_msce_cat25
La prestació del recurs abastarà el període pluriennal que es concreti en el moment de l'aprovació de l'assistència.

Per sol·licitar aquest recurs cal haver mantingut una reunió tècnica prèvia de planificació amb l'equip del Servei d'Assistència Municipal i Suport Estratègic per valorar si és viable la migració atenent els recursos disponibles per l'ens i al grau d'obsolescència del servei actual en funció de la versió actual de producte amb què s'estigui prestant el servei.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
picto ajuntament
Destinataris

Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, entitats municipals descentralitzades

picto Recurs material
Tipologia

Recurs material
Realització de serveis i activitats

picto calendari
Període de sol·licitud i vigència
2024Finalitzat
202503/12/2024 - 31/12/2025
2026Pendent
2027Pendent
picto document
Procediment de concessió

Concessió directa amb concurrència


Requisits de concessió

Disposar ja del servei de correu electrònic prestat per la Diputació de Barcelona i que la versió requereixi d'un procés de migració.
Acceptació de les condicions d'accés i ús del recurs "Migració del servei de Correu Electrònic" de la Diputació de Barcelona
Haver mantingut una reunió tècnica prèvia amb el Servei d'Assistència Municipal i Suport Estratègic per determinar la viabilitat i oportunitat.

Termini màxim de resolució

Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud.

Condicions de concertació

Documentació que s'ha d'annexar:
- Condicions d'accés: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/condicions_msce_cat25
- Formulari persones interlocutores www.diba.cat/documents/205293/401386898/Formulari_designacio_persones_interlocutores_migracio.docx

Nombre màxim de sol·licituds:
Una per ens

Altres condicions:
Fruit de la fase de diagnosi prevista en les condicions del servei, es poden identificar mancances tant tecnològiques com organitzatives que dificultin la continuïtat del projecte.
En aquest cas, la Direcció de Serveis de Tecnologies i Sistemes Corporatius (DSTSC) proposarà a l'ens destinatari les mesures a adoptar i el termini per a realitzar-les, així com les mesures de suport que, si escau, se li ofereixin des de la Diputació de Barcelona que puguin ser del seu interès.
Si passat aquest termini, les mancances tecnològiques i/o organitzatives persisteixen i no es pot garantir la correcta implantació del projecte, la DSTSC podrà iniciar els tràmits per a la revocació del suport sens perjudici que l'ens destinatari pugui tornar-lo a sol·licitar.


Compromisos de qualitat

Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.

En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.


Normativa

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya i la Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.

Objectius

Indústria, innovació i infraestructures
  • 9. Indústria, innovació i infraestructures
Fomentar la transició digital als territorisPromoure polítiques i institucions locals eficaces, innovadores i cocreadores de valor públic
  • 9. Fomentar la transició digital als territoris
  • 10. Promoure polítiques i institucions locals eficaces, innovadores i cocreadores de valor públic

Convocatòria / Línia de suport

Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2025

Accedeix a la tramitació

Fitxa de recurs

Descarrega

La teva carpeta

La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

Segell AENOR
Unitat prestadora
Direcció de Serveis de Tecnologies i Sistemes Corporatius
Si voleu fer alguna consulta sobre el recurs, contacteu-nos
Formulari de contacte
Accedeix