Cercador de catàleg de serveis

Catàleg de serveis

Logo del XGL

Eines i suport per a la innovació i gestió del Servei d'Atenció Domiciliària (SAD)

CODI 314978
Recurs fora de terminiTermini tancat
Aquest recurs consta de dues línies d'actuació:
1. Suport per a la gestió de la prestació del servei d'atenció domiciliària (especialment pel que fa als Plecs Tècnics, Reglament del SSAD, els estudis de costos del servei de SAD, etc.) i altres suports o acompanyaments relacionats amb el model de provisió.
2. Suport tècnic i acompanyament als ens locals en matèria d'innovació del SSAD, per dissenyar o implementar actuacions que han estat objecte d'anàlisi en les jornades realitzades en el marc dels Espais d'Innovació del SSAD:
- Atenció Integrada de serveis i suports al domicili
- Organització dels equips i Professionalització del SAD
- Personalització i Accés als serveis socials d'atenció domiciliària
- Contractació pública i diversificació de l'oferta

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2025, 2026 i 2027.
picto ajuntament
Destinataris

Ajuntaments de municipis de més de 5.000 habitants, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades

picto Recurs tècnic
Tipologia

Recurs tècnic
Redacció de plans, projectes i informes

picto calendari
Període de sol·licitud i vigència
202503/12/2024 - 31/01/2025
2026Pendent
2027Pendent
picto document
Procediment de concessió

Concurrència competitiva


Criteris de valoració

- Els objectius, les activitats i els resultats esperats són coherents i s'ajusten a les característiques del recurs: [30 punts]
- Els objectius, les activitats i els resultats esperats no són coherents i/o no s'ajusten a les
característiques del recurs: [0 punts].

- L'ens local no ha rebut mai assistència en projectes similars o ja fa més de 10 anys: [20 punts]
- L'ens local ha rebut assistència en projectes similars entre els 6 i 10 anys anteriors: [10 punts]
- L'ens local ha rebut assistència entre els 3 i els 5 anys anteriors: [5 punts]
- L'ens local ha rebut assistència en els darrers 2 anys: [0 punts].

- Existència d'una figura que assumeixi la coordinació/ direcció de l'assessorament i
que participi als Espais d'innovació del SSAD.
- Existència d'un/a professional amb dedicació per a l'elaboració de l'assessorament
- Existència d'un/a professional amb dedicació per al seguiment de l'assessorament.
En cas de disposar dels 3 criteris: [20 punts]
En cas de disposar de 2 criteris: [15 punts]
En cas de disposar 1 criteri: [10 punts]
Cap criteri: [0 punts].

- De 40.000 habitants o més: [20 punts].
- De 20.000 habitants a 39.999: [15 punts].
- De 10.000 a 19.999 habitants:[10 punts].
- De 5.000 a 9.999 habitants: [5 punts].

- Demanda considerada com a prioritat 1 o l'ens local ha realitzat una sola sol·licitud de recurs tècnic del Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics: [10 punts].
- Demanda considerada com a prioritat 2: [5 punts].
- Demanda considerada com a prioritat 3: [0 punts].
(A la fitxa de sol·licitud es pot concretar la priorització en cas de demanar més d'un recurs tècnic del mateix servei).

Termini màxim de resolució

Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud.

Condicions de concertació

Documentació que s'ha d'annexar:
Dades tècniques C1-314978-25, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-314978-25

Nombre màxim de sol·licituds:
Una per ens.
El Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics limita el nombre de sol·licituds de recursos tècnics fins a un màxim de 3, excloent Eines tecnològiques de suport als serveis socials bàsics: Tassad i DS- Diba. A la fitxa de dades tècniques de cada sol·licitud tècnica s'ha de marcar si és la prioritat 1, 2 o 3.

Altres condicions:
Per demanar el suport tècnic en matèria d'innovació del SSAD s'ha d'haver participat en alguna de les jornades dels Espais d'Innovació en la prestació dels SSAD dutes a terme els anys 2022, 2023 o 2024 (d'acord amb el registre de la pròpia diputació)

La valoració i gestió de les sol·licituds serà diferenciada per cada subproducte d'acord amb l'aplicació dels criteris i requisits establerts i dels recursos disponibles.

Altres condicions d'execució i justificació:
La renúncia a qualsevol tipologia d'aquest recurs pot contemplar la denegació de la sol·licitud de la mateixa tipologia en la convocatòria immediatament posterior.


Compromisos de qualitat

Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.

En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.


Normativa

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de Serveis Socials; Llei 39/2006, de 14 de
    desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència;
    Decret 142/2010, d'11 d'octubre, pel qual s'aprova la Cartera de Serveis Socials 2010-2011 prorrogat
    per Llei 4/2017, del 28 de març, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2017

Objectius

Reducció de les desigualtatsCiutats i comunitats sostenibles
  • 10. Reducció de les desigualtats
  • 11. Ciutats i comunitats sostenibles
Reduir les desigualtats i promoure la cohesió entre persones i territorisPromoure polítiques i institucions locals eficaces, innovadores i cocreadores de valor públic
  • 6. Reduir les desigualtats i promoure la cohesió entre persones i territoris
  • 10. Promoure polítiques i institucions locals eficaces, innovadores i cocreadores de valor públic

Convocatòria / Línia de suport

Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2025

Accedeix a la tramitació

Fitxa de recurs

Descarrega

La teva carpeta

La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

Segell AENOR
Unitat prestadora
Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics
Si voleu fer alguna consulta sobre el recurs, contacteu-nos
Formulari de contacte
Accedeix