Fitxa del recurs
Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Sostenibilitat social
Assessorament en convivència, diversitat, infància i persones grans
El recurs té per objectiu donar suport a actuacions municipals, en totes les seves fases, i que requereixen un tractament especialitzat en els àmbits de treball del Servei de Convivència, Diversitat, Infància i Persones Grans.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que aquest recurs estigui disponible a les anualitats 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, entitats municipals descentralitzades, mancomunitats, consorcis
Requisits de concessió: |
---|
L'ens local ha de presentar el formulari de dades tècniques degudament emplenat |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-311555-25, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-311555-25 Els ens locals que sol·licitin assessorament en la viabilitat de posada en marxa d'un servei de mediació han complir els requisits establerts a la fitxa del recurs com a possibles destinataris i han de presentar un document propi de proposta de projecte de Servei de mediació on hi consti la següent informació: justificació, característiques del servei, necessitats detectades, capacitat econòmica i model de gestió. |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una sol·licitud per ens local. Aquesta condició no s'aplica en el cas de sol·licitar un assessorament per determinar la viabilitat de la creació d'un servei de mediació. |
Altres condicions: | - El Servei valora l'adequació de l'objecte de la sol·licitud amb el recurs que s'ofereix. - En el cas dels assessoraments per determinar la viabilitat de la creació d'un servei de mediació, aquest recurs queda restringit a ens locals majors de 10.000 habitants i les sol·licituds s'han de lliurar no més tard del 30/04 de l'any de la convocatòria. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 17/2015, de 21 de juliol d'igualtat efectiva entre dones i homes; Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes
Llei 19/2020, del 30 de desembre, d'igualtat de tracte i no-discriminació
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Servei de Convivència, Diversitat, Infància i Persones Grans
Tel. 934 022 713
s.convivencia.divers@diba.cat
Formulari de contacte