Fitxa del recurs
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Comerç i consum
Activitats de sensibilització en matèria de consum responsable
Les accions de sensibilització en matèria de consum responsable tenen l'objectiu de facilitar als col·lectius especialment protegits (infants, adolescents, gent gran, diversitat funcional, etc.), al teixit comercial i a certs col·lectius municipals, coneixements sobre consum responsable. Aquestes accions són desenvolupades per personal tècnic del Servei de Suport a les Polítiques de Consum o per personal especialitzat d'entitats contractades.
El detall de cadascuna de les activitats es troba a la Relació d'activitats de sensibilització en matèria de consum responsable:
www.diba.cat/web/consum/sensibilitzacio
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026, 2027.
Destinataris:
Ajuntaments, entitats municipals descentralitzades
Requisits de concessió: |
---|
Adhesió a la Xarxa Local de Consum |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-307100-25, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-307100-25 |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: | L'execució de les activitats concedides serà l'any posterior al de la seva sol·licitud i aprovació. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 22/2010 de 20 de juliol, del codi de consum de Catalunya.
Decret 198/2016, de 23 de febrer, sobre la inspecció de consum i control de mercat, el procediment de presa de mostres, les mesures cautelars i altres actuacions inspectores.
Reial Decret legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la llei general per la defensa dels consumidors i usuaris.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: 01/07/2025 a 31/10/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Tel. 934 022 143
s.suportpolc@diba.cat
Formulari de contacte