Cercador de catàleg de serveis

Catàleg de serveis

Logo del XGL

Verd urbà: plans, estudis i projectes

CODI 305949
Recurs fora de terminiTermini tancat
Suport tècnic per la millora de la qualitat del verd urbà local i de la seva gestió. Pot incloure l'elaboració de:
- Pla director del verd urbà (preferentment municipis amb població superior als 10.000 habitants): eina de planificació de la infraestructura verda i millora del verd urbà municipal que permet diagnosticar l'estat actual i planificar el futur de les inversions en espais verds i l'arbrat viari
- Pla de gestió del verd urbà (només municipis amb població inferior a 10.000 habitants) : eina de planificació de la gestió i manteniment ordinari del verd urbà municipal
- Estudis del verd urbà: davant la voluntat d'invertir en un espai verd nou o existent, l'estudi analitza l'entorn i planteja criteris, alternatives d'actuació i estimació dels costos necessaris per a la intervenció.
- Projectes del verd urbà: redacció dels documents tècnics necessaris per a la definició de les actuacions i obres a realitzar en espais verds
- Implantació de Sistemes Urbans de Drenatge Sostenible en espais verds (SUDs)
- Altres.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026, 2027.

El recurs pot donar suport a actuacions finançades a través del Programa general d'inversions (PGI): nova inversió, manteniment i reposició d'inversions. www.diba.cat/web/plaxgl/programa-general-d-inversions
picto ajuntament
Destinataris

Ajuntaments de municipis de fins a 50.000 habitants, entitats municipals descentralitzades

picto Recurs tècnic
Tipologia

Recurs tècnic
Redacció de plans, projectes i informes

picto calendari
Període de sol·licitud i vigència
2024Finalitzat
202503/12/2024 - 31/01/2025
2026Pendent
2027Pendent
picto document
Procediment de concessió

Concessió directa amb concurrència


Criteris de valoració

Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 65.

Aquest criteri té present les especificitats de cada tipologia de treball inclosa en el recurs i es valoren amb més punts les sol·licituds que:
- afecten a la seguretat de les persones i els béns i/o les infraestructures municipals
- deriven de la obligatorietat de compliment normatiu, si s'escau
- solucionen afectacions a la prestació de serveis essencials
- generen un impacte positiu en la sostenibilitat, l'organització municipal, el manteniment, la resiliència, la connectivitat, la salut o el medi ambient
- suposen un important estalvi pel que fa a la optimització de recursos, despeses d'explotació i/o manteniment.
- donen servei a un gran nombre d'usuaris
- es tracta de problemes rellevants en relació a la tipologia de municipi i/o l'estat del verd
- afecten a espais de centralitat i/o de referència municipal/comarcal

Puntuació:
- Gravetat alta: 30 punts
- Gravetat mitja: 15 punts
- Gravetat baixa: 5 punts

Aquest criteri té present les especificitats de cada tipologia de treball inclosa en el recurs i es valoren amb més punts les sol·licituds que:
- són eficients i coherents, entenent la proporcionalitat entre els recursos a invertir i l'objectiu a assolir
- aporten valor urbà i/o revaloritzen/posen en ús espais existents
- solucionen una problemàtica concreta i el producte sol·licitat és l'adequat per resoldre-la
- tenen un impacte major en el medi ambient
- disposen d'estudis previs que analitzen i/o justifiquen la necessitat d'intervenció
- són actuacions fruit d'un procés participatiu o estan recollides en algun Pla o document estratègic
- disposen de la informació de partida necessària per poder dur-la a terme
- són compatibles amb el planejament vigent i coherents amb altres instruments de planificació municipal i, en cas de projectes, es realitzen sobre àmbits de propietat municipal
- En el cas de projectes executius, disposen de finançament per l'obra, tenint en compte el import en relació a la dimensió del municipi i els pressupostos municipals

Puntuació:
- Adequació alta: 30 punts
- Adequació mitja: 15 punts
- Adequació baixa: 5 punts

Aquest criteri té present les especificitats de cada tipologia de treball inclosa en el recurs i es valoren amb més punts les sol·licituds que:

- tenen un alineament elevat amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible
- donen servei a un gran nombre d'usuaris a escala municipal
- compensen desajustos entre la xarxa/dotacions existents i les necessitats
- es realitzaran en nuclis de població o àmbits amb dèficits a nivell d'infraestructures municipals
- impliquen un impacte positiu notable en la sostenibilitat, la connectivitat, la cobertura verda, la salut, la creació d'ombra i/o l'aprofitament/infiltració de l'aigua de pluja
- estan incloses en una Agenda Urbana o Agenda 2030

Puntuació:
- Equilibri/alineament alt: 20 punts
- Equilibri/alineament mitjà: 10 punts
- Equilibri/alineament baix: 5 punts

- Menys de 5.000 habitants: 20 punts
- De 5.001 a 10.000 habitants: 15 punts
- De 10.001 a 20.000 habitants: 5 punts
- Més de 20.000 habitants: 0 punts

Requisits de concessió

Pels avantprojectes i projectes executius és necessari que l'ajuntament tingui plena disponibilitat de l'espai objecte de la sol·licitud i que la qualificació urbanística sigui l'adequada a l'ús previst

Termini màxim de resolució

Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud.

Condicions de concertació

Documentació que s'ha d'annexar:
1. En tots els casos, cal annexar emplenat el Formulari de Dades tècniques C1-305949-25, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-305949-25

2. En cas que l'actuació sol·licitada sigui un avantprojecte o bé projecte executiu, cal que s'annexin els estudis previs de què disposi l'Ajuntament que analitzin la necessitat de l'avantprojecte/projecte a executar i cal que es respongui obligatòriament l'apartat "Estructura de finançament prevista per l'obra" al formulari

3. En cas que l'actuació sol·licitada estigui recollida com a proposta en un document de planificació global aprovat per l'ajuntament (Agenda Urbana, Agenda 2030, Pla director, etc...), cal que s'annexi el document i s'indiqui al formulari

Nombre màxim de sol·licituds:
Dues sol·licituds màxim per ens local comptant les presentades als tres recursos tècnics següents de la mateixa gerència: Equipaments, Espai públic i Verd urbà.

Altres condicions:
No s'admetran sol·licituds d'avantprojectes/projectes executius quan ja s'hagi atès una sol·licitud anterior en aquell mateix municipi pel mateix espai públic, excepte si es tracta de fases successives o ampliacions del mateix.

Obligació de cofinançament:
1. En avantprojectes i projectes executius el percentatge de confinançament dels ens es fixa en funció de la població:
- fins a 5.000 habitants: 0%
- de 5.001 a 10.000 habitants: 10%
- de 10.001 a 20.000 habitants: 20%
- de 20.001 a 50.000 habitants: 30%

En tots els casos, si l'import de la part de l'assistència tècnica corresponent a l'ens és inferior a 6.000 euros, el cost serà assumit íntegrament per la Diputació de Barcelona.

Procedència dels fons de l'ens local: Qualsevol


Compromisos de qualitat

Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.

En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.


Normativa

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Reial Decret Legislatiu 7/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei del sòl i rehabilitació urbana; Decret legislatiu 1/2010, de 10 d'agost, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'Urbanisme de Catalunya; Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'urbanisme; Llei 8/2005, de 8 de juny, de Protecció, gestió i ordenació del paisatge.

Objectius

Ciutats i comunitats sosteniblesAcció climàtica
  • 11. Ciutats i comunitats sostenibles
  • 13. Acció climàtica
Estructurar i articular una xarxa de ciutats i pobles vertebradora del territoriAdoptar les mesures i els instruments necessaris per combatre la vulnerabilitat al canvi climàtic i reforçar la resiliència
  • 2. Estructurar i articular una xarxa de ciutats i pobles vertebradora del territori
  • 3. Adoptar les mesures i els instruments necessaris per combatre la vulnerabilitat al canvi climàtic i reforçar la resiliència

Convocatòria / Línia de suport

Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2025

Accedeix a la tramitació

Fitxa de recurs

Descarrega

La teva carpeta

La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

Segell AENOR
Unitat prestadora
Servei d'Equipaments i Espai Públic
Si voleu fer alguna consulta sobre el recurs, contacteu-nos
Formulari de contacte
Accedeix