Fitxa del recurs
Àrea d'Infraestructures i Territori
Urbanisme i habitatge
![](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/xgl.png)
Verd urbà: plans, estudis i projectes
Suport tècnic per la millora de la qualitat del verd urbà local i de la seva gestió. Pot incloure l'elaboració de:
- Pla director del verd urbà: eina de planificació i millora del verd urbà municipal que permet diagnosticar l'estat actual i planificar el futur de les inversions en espais verds i l'arbrat viari
- Pla de gestió del verd urbà: eina de planificació de la gestió i manteniment ordinari del verd urbà municipal
- Estudis del verd urbà: davant la voluntat d'invertir en un espai verd nou o existent, l'estudi analitza l'entorn i planteja criteris, alternatives d'actuació i estimació dels costos necessaris per a la intervenció.
- Projectes del verd urbà: redacció dels documents tècnics necessaris per a la definició de les actuacions i obres a realitzar en espais verds
- Implantació de Sistemes Urbans de Drenatge Sostenible en espais verds (SUDs)
- Altres.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026, 2027.
El recurs pot donar suport a actuacions finançades a través del Programa general d'inversions (PGI): nova inversió, manteniment i reposició d'inversions. www.diba.cat/web/plaxgl/programa-general-d-inversions
Destinataris:
Ajuntaments, entitats municipals descentralitzades
Requisits de concessió: |
---|
Pels avantprojectes i projectes executius és necessari que l'ajuntament tingui plena disponibilitat de l'espai objecte de la sol·licitud i que la qualificació urbanística sigui l'adequada a l'ús previst |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | 1. En tots els casos, cal annexar emplenat el Formulari de dades tècniques C1-161623-24, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/399936240/C1-161623-24.pdf 2. En cas que l'actuació sol·licitada sigui un avantprojecte o bé projecte executiu, cal que s'annexin els estudis previs de què disposi l'Ajuntament que analitzin la necessitat de l'avantprojecte/projecte a executar i cal que es respongui obligatòriament l'apartat "Estructura de finançament prevista per l'obra" al formulari 3. En cas que l'actuació sol·licitada estigui recollida com a proposta en un document de planificació global aprovat per l'ajuntament (Agenda Urbana, Agenda 2030, Pla director, etc...), cal que s'annexi el document i s'indiqui al formulari |
Nombre màxim de sol·licituds: | Dues sol·licituds màxim per ens local comptant les presentades als tres recursos tècnics següents de la mateixa gerència: Equipaments, Espai públic i Verd urbà. |
Altres condicions: | No s'admetran sol·licituds d'avantprojectes/projectes executius quan ja s'hagi atès una sol·licitud anterior en aquell mateix municipi pel mateix espai públic, excepte si es tracta de fases successives o ampliacions del mateix. |
Condicions d'execució i justificació
Obligació de cofinançament: | 1. En projectes executius El percentatge de confinançament dels ens pels projectes executius es fixa en funció de la població: - fins a 5.000 habitants: 0% - de 5.001 a 10.000 habitants: 10% - de 10.001 a 20.000 habitants: 20% - de 20.001 a 50.000 habitants: 30% - de 50.001 a 75.000 habitants: 40% - més de 75.000 habitants: 50%. 2. La resta de treballs tindran cofinançament els municipis > 50.000 habitants i es fixa en funció de la població: - de 50.001 a 75.000 habitants: 40% - més de 75.000 habitants: 50%. En tots dos casos, si l'import de la part de l'assistència tècnica corresponent a l'ens és inferior a 6.000 euros, el cost serà assumit íntegrament per la Diputació de Barcelona. Procedència dels fons de l'ens local: Qualsevol |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Reial Decret Legislatiu 7/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei del sòl i rehabilitació urbana; Decret legislatiu 1/2010, de 10 d'agost, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'Urbanisme de Catalunya; Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'urbanisme; Llei 8/2005, de 8 de juny, de Protecció, gestió i ordenació del paisatge.
![ODS](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/ods.png)
![Convocatòria / línia de suport](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/ico-Mousse-gr.png)
Canal: Portal de tramitació (PMT)
![Termini sol·licitud](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/ico-data-gr.png)
2025: Pendent
2026: Pendent
2027: Pendent
![Recurs tècnic](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/ico-T-gr.png)
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Servei d'Equipaments i Espai Públic
Tel. 934 022 122
s.equipamentsep@diba.cat
Formulari de contacte
![](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/Segell-AENOR.png)