Fitxa del recurs

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Sostenibilitat social

Suport a la garantia de drets bàsics des dels SSB: dret a l'alimentació i dret a l'habitatge des de l'emergència social

Aquest recurs consta de dues línies d'actuació:
1. Dret a l'Alimentació:
El contingut de l'assessorament s'adequarà a la demanda concreta dels ens locals sol·licitants però, entre d'altres, podran tractar-se aspectes, com per exemple:
- Detecció i definició de les necessitats alimentàries del territori. Diagnosi sobre serveis, projectes o programes.
- Innovació social en projectes d'atenció a l'alimentació.
- Definició o millora de la gestió de prestacions alimentàries.
- Elements d'organització dels serveis i/o projectes.
- Elements de dignificació i equitat dels serveis i/o projectes.
-Treball social i comunitari al voltant de l'alimentació.
- Treball integral amb altres àrees i agents des de la perspectiva del dret a l'alimentació.

2. Dret a l'Habitatge des de l'emergència social:
Suport tècnic en el desenvolupament de projectes i accions que tinguin per objecte el dret de les persones en l'accés a l'habitatge d'urgència social.
Els ens locals poden optar per un dels subproductes següents:
2.1 Assessorament jurídic per a l'elaboració de reglaments de gestió i adjudicació, i de règim intern dels habitatges destinats a urgència social.
2.2 Assessorament estratègic per a l'elaboració de diagnosis, plans o estudis vinculats al dret a l'habitatge des de SSB.
2.3 Suport en l'elaboració de plans locals d'atenció a persones sense llar.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2025, 2026 i 2027.


Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals

Criteris de valoració: Puntuació
Existència d'estructura o recursos propis de l'ens
- L'ens local disposa d'un tècnic/a referent amb dedicació mínima de 40h mensuals al projecte: [30 punts]
- L'ens local disposa d'un tècnic/a referent amb una dedicació entre 30 i 39h mensuals al projecte: [20 punts]
- L'ens local disposa d'un tècnic/a referent amb una dedicació entre 10 i 29h mensuals al projecte: [10 punts]
- Menys de 10h de dedicació mensual al projecte del tècnic/a: [0 punts]
30
Treball transversal amb altres àrees de l'ens local i treball en xarxa amb altres actors del territori (entitats locals o altres agents externs a l'ens local)
- Hi participen 4 o més àrees municipals, agents i/o entitats: [30 punts]
- Hi participen entre 2 i 3 àrees municipals, agents i/o entitats: [20 punts]
- Hi participa un sol agent i/o entitat: [10 punts]
- No es treballa amb cap altra àrea municipal, ni amb cap altre actor i/o entitat: [0 punts].
30
Existència d'antecedents: recursos atorgats en anys anteriors per promoure la rotació dels ens locals
- L'ens local no ha rebut assistència en projectes similars en els 5 anys anteriors: [25 punts]
- L'ens local ha rebut assistència en projectes similars en els 3 anys anteriors: [15 punts]
- L'ens local ha rebut assistència en els 2 anys anteriors: [5 punts].
25
Nombre de sol·licituds tècniques
- Demanda considerada com a prioritat 1 o l'ens local ha realitzat una sola sol·licitud de recurs tècnic del Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics: [10 punts]
- Demanda considerada com a prioritat 2: [5 punts]
- Demanda considerada com a prioritat 3: [0 punts].
(A la fitxa de sol·licitud es podrà concretar la priorització en cas de demanar més d'un recurs tècnic del mateix servei)
10
Existència de documentació tècnica sobre la matèria
- Si l'ens local disposa de documentació tècnica: [5 punts]
- Si l'ens local no disposa de documentació tècnica: [0 punts].
5
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 20.
Termini màxim de resolució:
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud.

Condicions de sol·licitud

Documentació que s'ha d'annexar: Dades tècniques C1-301782-25, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-301782-25

Nombre màxim de sol·licituds: Dues per ens. En cas de sol·licitar 'dret a l'alimentació' i 'dret a l'habitatge' s'hauran de presentar dues sol·licituds d'aquest recurs.
El Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics limita el nombre de sol·licituds de recursos tècnics fins a un màxim de 3, excloent Eines tecnològiques de suport als serveis socials bàsics: Tassad i DS- Diba. A la fitxa de dades tècniques de cada sol·licitud s'ha de marcar si és la prioritat 1, 2 o 3.
Altres condicions: Per accedir a la línia de "Suport a l'elaboració de Plans locals d'atenció a persones sense llar", cal tenir atorgada la fitxa 48 d'Atenció a persones sense llar del Contracte Programa del Departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya.

La valoració i gestió de les sol·licituds serà diferenciada per cada subproducte d'acord amb l'aplicació dels criteris i requisits establerts i dels recursos disponibles.

Condicions d'execució i justificació

Altres condicions d'execució i justificació: La renúncia a qualsevol tipologia d'aquest recurs pot contemplar la denegació de la sol·licitud de la mateixa tipologia en la convocatòria immediatament posterior.

Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.

En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.

Normativa aplicable:

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de Serveis Socials; Decret 142/2010, d'11 d'octubre, pel qual s'aprova la Cartera de Serveis Socials
    Llei 12/2023, de 24 de maig, pel dret a l'habitatge
    Marc d'acció per a l'abordatge del sensellarisme a Catalunya 2022-2025
ODS
1. Fi de la pobresa
10. Reducció de les desigualtats

Més informació

6. Reduir les desigualtats i promoure la cohesió entre persones i territoris
10. Promoure polítiques i institucions locals eficaces, innovadores i cocreadores de valor públic
Afegeix a la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2025
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2025: 03/12/2024 a 31/01/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Recurs tècnic Recurs tècnic
Redacció de plans, projectes i informes

Procediment de concessió:
Concurrència competitiva

Unitat prestadora:
Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics

Tel. 934 022 471
s.suportssb@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
301782