Cercador de catàleg de serveis

Catàleg de serveis

Logo del XGL

Diagnosi organitzativa i gestió per processos als serveis socials bàsics

CODI 298326
Recurs fora de terminiTermini tancat
La gestió per processos en els serveis socials bàsics (SSB) permet incorporar una metodologia de millora de la gestió i de la qualitat del servei, garantint l'equitat envers la ciutadania i l'adopció de criteris professionals compartits. El suport inclou:

- La diagnosi de l'organització dels serveis socials bàsics (SSB), o d'una de les unitats orgàniques que composen el servei que comprenguin tot el cicle d'atenció (tret d'infància), en la que s'analitzen aspectes com l'estructura organitzativa i funcional, el model de gestió i intervenció, la perspectiva externa i orientació a la ciutadania o la cartera de serveis, amb l'objectiu d'identificar les oportunitats i propostes de millora.

- Elaboració del manual de processos dels serveis socials bàsics, o d'una de les unitats orgàniques que composen el servei que comprenguin tot el cicle d'atenció (tret d'infància), mitjançant en primer lloc la identificació i definició dels processos clau (recepció, primera acollida i intervenció) i dels principals subprocessos, com per exemple el diagnòstic social, el pla d'intervenció, l'avaluació i el tancament i els vinculats a les prestacions i serveis (ex. SAD) i, en segon lloc l'acompanyament per a la millora i la implementació dels processos definits.

El recurs es concreta en tres subproductes:

1. Diagnosi de l'organització dels serveis socials bàsics
2. Gestió per processos I: Suport a la identificació i definició dels processos, procediments i instruments tècnics (Àrees Bàsiques de Serveis Socials)
3. Gestió per processos II: Suport al disseny i implementació dels processos, procediments i instruments tècnics. (Àrees Bàsiques de Serveis Socials)

Les sessions i activitats es realitzaran de forma presencial o telemàtica segons la proposta metodològica específica.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2025, 2026 i 2027.
picto ajuntament
Destinataris

Ajuntaments de municipis de més de 5.000 habitants, consells comarcals, mancomunitats, consorcis

picto Recurs tècnic
Tipologia

Recurs tècnic
Redacció de plans, projectes i informes

picto calendari
Període de sol·licitud i vigència
202503/12/2024 - 31/01/2025
2026Pendent
2027Pendent
picto document
Procediment de concessió

Concurrència competitiva


Criteris de valoració

- Ens locals que han rebut aquest recurs en el darrer any: [40 punts]
- Ens locals que han rebut el recurs "Accions de millora contínua als serveis socials bàsics" en el darrer any: [20 punts]
- Ens locals que no han rebut aquest recurs en el darrer any: [0 punts].

- Existència de la figura cap/coordinador-a/responsable del seguiment de projecte.
- Implicació i disponibilitat per elaborar les tasques del projecte per part de l'equip de professionals participants.
- Disponibilitat per a realitzar sessions de treball quinzenal.
En cas de disposar dels 3 criteris: [25 punts]
En cas de disposar de 2 criteris: [10 punts]
En cas de disposar d'1 criteri: [5 punts]
Si no acompleix cap dels 3 criteris: [0 punts]

- De 40.000 habitants o més: [25 punts]
- De 20.000 a 39.999 habitants: [20 punts]
- De 10.000 a 19.999 habitants: [15 punts]
- De 5.000 a 9.999 habitants: [10 punts]

- Si la demanda és considerada com a prioritat 1 o l'ens local ha realitzat una sola sol·licitud de recurs tècnic del Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics: [10 punts]
- Si la demanda és considerada com a prioritat 2: [5 punts]
- Si la demanda és considerada com a prioritat 3: [0 punts]

Termini màxim de resolució

Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud.

Condicions de concertació

Documentació que s'ha d'annexar:
Dades tècniques C1-298326-25, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-298326-25

L'atorgament del subproducte "Gestió per processos I: Suport a la identificació i definició dels processos, procediments i instruments tècnics" és condicionat a la presentació per part de l'ens local d'una diagnosi del servei (realitzada amb la Diputació de Barcelona o per altres mitjans), la qual s'ha d'adjuntar a la fitxa de dades tècniques si no s'ha dut a terme amb la Diputació.

Nombre màxim de sol·licituds:
Una per ens.
El Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics limita el nombre de sol·licituds de recursos tècnics fins a un màxim de 3, excloent Eines tecnològiques de suport als serveis socials bàsics: Tassad i DS- Diba. A la fitxa de dades tècniques de cada sol·licitud tècnica s'ha de marcar si és la prioritat 1, 2 o 3.

Altres condicions:
Els subproductes s'han de dur a terme en el següent ordre:
1. Diagnosi de l'organització dels serveis socials bàsics.
2. Gestió per processos I: Suport a la identificació i definició dels processos, procediments i instruments tècnics.
3. Gestió per processos II: Suport al disseny i implementació dels processos, procediments i instruments tècnics.

En el cas dels subproductes "Gestió per processos I: Suport a la identificació i definició dels processos, procediments i instruments tècnics" i "Gestió per processos II: Suport al disseny i implementació dels processos, procediments i instruments tècnics" cal ser ens titular d'àrees bàsiques de serveis socials (ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, etc.).

Altres condicions d'execució i justificació:
La renúncia a qualsevol tipologia d'aquest recurs pot contemplar la denegació de la sol·licitud de la mateixa tipologia en la convocatòria immediatament posterior.


Compromisos de qualitat

Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.

En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.


Normativa

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de serveis socials; Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència; Decret 142/2010, d'11 d'octubre, pel qual s'aprova la Cartera de Serveis Socials

Objectius

Ciutats i comunitats sostenibles
  • 11. Ciutats i comunitats sostenibles
Reduir les desigualtats i promoure la cohesió entre persones i territorisPromoure polítiques i institucions locals eficaces, innovadores i cocreadores de valor públic
  • 6. Reduir les desigualtats i promoure la cohesió entre persones i territoris
  • 10. Promoure polítiques i institucions locals eficaces, innovadores i cocreadores de valor públic

Convocatòria / Línia de suport

Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2025

Accedeix a la tramitació

Fitxa de recurs

Descarrega

La teva carpeta

La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

Segell AENOR
Unitat prestadora
Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics
Si voleu fer alguna consulta sobre el recurs, contacteu-nos
Formulari de contacte
Accedeix