Cercador de catàleg de serveis

Catàleg de serveis

Logo del XGL

Diagnosi organitzativa i gestió per processos als serveis socials bàsics

CODI 23059
Recurs fora de terminiTermini tancat
La gestió per processos en els serveis socials bàsics (SSB) permet incorporar una metodologia de millora de la gestió i de la qualitat del servei, garantint l'equitat envers la ciutadania i l'adopció de criteris professionals compartits. El suport inclou:
- La diagnosi de l'organització dels serveis socials bàsics (SSB) en la que s'analitzen aspectes com l'estructura organitzativa i funcional, el model de gestió i intervenció, la perspectiva externa i orientació a la ciutadania o la cartera de serveis, amb l'objectiu d'identificar les oportunitats i propostes de millora.
- Elaboració del manual de processos dels serveis socials bàsics mitjançant:
- La identificació i definició dels processos clau (recepció, primera acollida i intervenció) i dels principals subprocessos, com per exemple el diagnòstic social, el pla d'intervenció, l'avaluació i el tancament i els vinculats a les prestacions i serveis (ex. SAD).
- L'acompanyament per a la millora i la implementació dels processos definits.

Es concreta en tres subproductes:
1. Diagnosi de l'organització dels serveis socials bàsics.
2. Suport a la identificació i definició dels processos, procediments i instruments tècnics.
3. Suport al disseny i implementació dels processos, procediments i instruments tècnics.

Les sessions i activitats es realitzaran de forma presencial o telemàtica segons la proposta metodològica específica i/o el que assenyalin els protocols preventius de salut en cada moment

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2021, 2022, 2023.
picto ajuntament
Destinataris

Ajuntaments de municipis de més de 5.000 habitants, consells comarcals, mancomunitats

picto Recurs tècnic
Tipologia

Recurs tècnic
Redacció de plans, projectes i informes

picto calendari
Període de sol·licitud i vigència
2021Finalitzat
2022Finalitzat
202328/12/2022 - 09/02/2023
picto document
Procediment de concessió

Concurrència competitiva


Criteris de valoració

- Ens locals que hagin rebut aquest recurs en el darrer any: [50 punts].
- Ens local que hagin rebut el recurs "Accions de millora contínua als serveis socials bàsics" en el darrer any: [25 punts].
- Ens locals que no hagin rebut aquest recurs en el darrer any: [0 punts].

- De 40.000 habitants o més: [25 punts].
- De 20.000 habitants a 39.999: [20 punts].
- De 10.000 a 19.999 habitants:[15 punts].
- De 5.000 a 9.999 habitants: [10 punts].

-Existència de la figura cap/coordinador-a/responsable del seguiment de projecte.
-Implicació i disponibilitat per elaborar les tasques del projecte per part de l'equip de professionals participants
-Disponibilitat per a realitzar sessions de treball quinzenal.
En cas de disposar dels 3 criteris: [25 punts]
2 criteris: [10 punts]
1 criteri: [5 punts]
si no acompleix cap dels 3: [0 punts ]

Termini màxim de resolució

Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud.

Condicions de concertació

Documentació que s'ha d'annexar:
Dades tècniques C1-021-23, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/379305522/C1-021-23.pdf

Nombre màxim de sol·licituds:
Una entre els recursos tècnics del Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics excloent: Eina de valoració del risc social per als serveis socials bàsics DS-DIBA, Eines de gestió del copagament dels SSAD: TASSAD i Espais d'innovació en la prestació dels SSAD (la part dels espais).

Altres condicions:
En el cas dels subproductes "Suport a la identificació i definició dels processos, procediments i instruments tècnics" i "Suport al disseny i implementació dels processos, procediments i instruments tècnics" cal ser Ens titulars d'àrees bàsiques de serveis socials (ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, etc.).


Compromisos de qualitat

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.


Normativa

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2023
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya
  • Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de serveis socials; Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència; Decret 142/2010, d'11 d'octubre, pel qual s'aprova la Cartera de Serveis Socials

Objectius

Ciutats i comunitats sostenibles
  • 11. Ciutats i comunitats sostenibles

Convocatòria / Línia de suport

Catàleg 2021-2023: Xarxa de Governs Locals 2023

Accedeix a la tramitació

Fitxa de recurs

Descarrega

La teva carpeta

La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

Segell AENOR
Unitat prestadora
Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics
Si voleu fer alguna consulta sobre el recurs, contacteu-nos
Formulari de contacte
Accedeix