Fitxa del recurs
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Salut pública
Vigilància i control d'establiments alimentaris
Control de les condicions higièniques i sanitàries dels establiments alimentaris de competència municipal (comerç minorista i restauració), a càrrec de personal del Servei de Salut Pública que es desplaça per dur-lo a terme.
Els sectors i el nombre d'establiments que s'han de visitar s'acordaran amb l'ajuntament, segons l'avaluació de les actuacions efectuades en anys anteriors, la valoració dels riscos sanitaris i la disponibilitat del servei.
L'objectiu del recurs és fomentar i protegir la salut de les persones en relació als riscos derivats del consum d'aliments.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis fins a 10.000 habitants
Requisits de concessió: |
---|
Designació d'un referent per les gestions derivades d'aquest suport |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Cens actualitzat dels establiments minoristes d'alimentació i restauració del municipi, fent constar com a mínim: el nom de l'establiment, l'activitat principal, l'adreça i les dades del titular/raó social. |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: |
- El recurs és de prestació continuada i, per tant, abastarà tots els anys que es concretin en l'aprovació de l'assistència. - La periodicitat de les visites de vigilància i control es fixarà en funció del risc dels establiments alimentaris, la disponibilitat del Servei de Salut Pública, i d'acord amb l'ajuntament. - Es realitzarà el control a les activitats alimentàries de competència municipal que hagin comunicat l'obertura i presentat una declaració responsable en matèria sanitària o que disposin de llicència (segons correspongui pel tipus d'activitat i/o moment d'obertura). - En cas que l'ajuntament no executi les actuacions necessàries per instar els titulars dels establiments visitats a corregir les deficiències detectades d'acord amb les indicacions de l'informe tècnic emès per la Diputació, es suspendrà el suport, prèvia comunicació a l'ajuntament, fins que aquest realitzi les mencionades actuacions. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 18/2009, de 22 d'octubre, de salut pública de Catalunya; Llei 15/1990, de 9 de juliol d'ordenació sanitària de Catalunya.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: 03/12/2024 a 31/12/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Servei de Salut Pública
Tel. 934 022 468
s.salutp@diba.cat
Formulari de contacte